Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 06:48:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rasullera  (läst 11717 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« skrivet: 2010.12.20 - 14:10:36 »

Köpte rasullera för länge sedan som stått i badrumsskåpet för att jag inte vågat prova.
Var lite modig häromdan, tvättade håret och kroppen, jösses vad bra det var.
Håret blev superbra, har provat massa olika saker efter att jag slutat med schampoo men
tycker det är lite bökigt när man oftast måste skölja med äppelcidervinäger el. dyl efteråt.

Det här var bara att kleta i och sedan skölja ur och håret blev mjukt och fint utan att var fett.
Jag kan verkligen rekommendera det! :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2010.12.20 - 18:03:27 »

Spännande!

Kan du inte berätta om några dagar hur håret och hårbotten upplevs? Känns det fortfarande skönt då?  :dribble:

Jag hittade här....  http://www.clearlife.se/rasullera-p-397-c-168.aspx Fast om den är prisvärd har jag ingen aning om. Någon på Lockigforumet varnade för att den är betydligt dyrare om man går in och köper på hälsokosten.

Var köpte du din?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #2 skrivet: 2010.12.20 - 19:23:45 »

Finns även det hä'r. Kostar 39:- tror jag på bodystoreBeskrivning
Lertvål Shampo, 125 g - Herbique
Schampo av ren och mineralrik lera, ger hy och hår behövlig omväxling från kemiska preparat.

Lertvål Shampo är framställt av ren och mineralrik lera som innehåller naturliga saponiner. Ger hy och hår behövlig omväxling från kemiska preparat och återställer hudens naturliga balans och mjukhet.
Herbiques Lertvål Shampo bevarar hudens naturliga fukt och pH-värde. Gör huden mjuk och len över hela kroppen.

Shamponering med Lertvål Schampo har en välgörande effekt på hårbotten och ger fylligt och glansigt hår. Lämpad för såväl torrt som fett hår då hårbottens eget fukt- och pH-värde bevaras. Härigenom motverkas också mjällbildning, samtidigt som överproduktion av fett hos talgkörtlarna undvikes. Detta gäller huden över hela kroppen.

Innehåll: Endast lera - inga tillsatser.

Endast för utvärtes bruk.




Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.12.20 - 21:26:32 »

Såg att den var från Crearome, så jag kollade där. De har en annan sort också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.12.20 - 23:36:44 »

Löddrar rasulleran? Var det svårt att tvätta kroppen med den? Vi kräver mer detaljerade rapporter NU!  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #5 skrivet: 2010.12.21 - 13:38:35 »

Nej den löddrar inte. Jag löste upp några lerbitar i ljummet vatten så det blev en lervälling sen hällde jag det i handen och gned in på kroppen. Len som en barnrumpa blev man iaf.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.12.21 - 14:45:55 »

Hur blir avloppet av att man häller ner lera där?
Sliter det inte att, i princip, peela håret om man har det där?
Är det drygt och prisvärt? Det blir ju liksom dubbla priset med transporten mm.
Kan man använda det varje dag på kroppen och i ansiktet?
Behöver man smörja efteråt? Eller använda balsam?

Kom igen nu, mera, vi vill veta mera!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.12.21 - 18:59:13 »

De hade storpack på crearome. Både av denna och en annan lera som såg lite lyxigare ut. Sök på "lera" i webshoppen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #8 skrivet: 2010.12.30 - 11:06:31 »

Jag har använt leran nu i nån vecka vid varje dusch. Fungerar jättebra för både kropp och hår. Men lite balsam har jag i som leave in då mitt hår blev väldigt flygigt annars. Dock känns hårbotten superfräsch, mycket bättre än med balsamtvätt.
Huden blir slät och mjuk men jag smörjer in mig lite extra med olja el dyl ibland, blir så himla torr på vintern.

Hittills tycker jag att det slår all hårrengöring jag provat hittills  :clapping:

Går även bra att använda leran som "raklödder" när man ska raka benen, leran gör huden lite halkig. Man får bara se till att ta bort lerklumparna först.

Jag beställde mitt på nätet, kommer ej ihåg var eller pris, det har stått ett tag hemma innan jag provade....
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544