Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.29 - 01:18:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mark Sisson Primal Blueprint  (läst 44134 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #15 skrivet: 2010.12.19 - 04:31:54 »

ja det kan jag tänka mig att det är!.. sittups är inte så enkla över huvud taget!.. tycker det gör så ont i svanken när man ska göra dem liggandes på golvet. därför gör jag mina sittandes på en pilatesboll!  :nod-yes: .. ingen belastning på rygg elelr svank på det sättet.. så då  kan man helt fokusera på att låta magen jobba!...  :nod-yes: .. jag klarar faktisk 100 sittups på boll!  :nod-yes: :lol:
Du är mao förbaskat stark!  :worshippy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010.12.19 - 04:34:56 »

 :redface: nja.. det vet jag inte om jag är!.. det känns mycket lättare att göra sittupps på detta sättet!.. men jag kan lova dig att jag har träningsverk efteråt!  :laugh: .. brukar titt som tätt göra 100 sittups på jobbet.. när jag jobbar natt och har en liten rast... skönt att få igång cirkulationen igen då!.  :nod-yes:  men sen får jag "lida" för det några dagar  :rolleyes: :whistle: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #17 skrivet: 2010.12.19 - 04:43:21 »

jo. du sitter långt fram på bollen.. så du har 90 graders vinkel på benen. sedan böjer du dig helt bakåt.. så att ryggen följer bollens kontur.. då hamnar du platt på rygg.. tillockmed lite mer än platt.. sedan är det bara att ta i med magen och ta sig upp i sittande ställning igen!.. utan att skjuta på med benen förståss!.. de är bara där för balansens skull.  :flirting:

går att gämföra lite med att lägga sig på kanten av sängen. med fötterna i golvet.. och sedan sätta sig upp..  :nod-yes:
Allvarligt talat, kwidell, så är det nästan samma som att ligga på golvet och göra samma övning. Den sak som du håller på med, är (enligt vad jag läst), tom slitigare än en vanlig situp. Så hundra på den är ju imponerande!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.12.19 - 04:57:10 »

Ha ha! Nu har jag gjort situps! Det gick ju det också!  :yay:

Jag la mig tvärs över sängen med fötterna i golvet och så körde jag. Tror du det blir rätt? :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #19 skrivet: 2010.12.19 - 05:05:23 »

Helt rätt, hemul! Det är så man ska börja. På ett sätt där man kommer upp med "överkroppen" (bålen). Du är duktig!  :clapgrin: Fortsätt så, så kommer du garanterat få magmuskler till sommaren!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.12.19 - 05:21:16 »

Men vad är skillnaden egentligen, mer än att det är mindre jobbigt menar jag? Tar det mer upptill bara när man gör så?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.12.19 - 05:26:34 »

För mig när jag gör så så verkar det snarare ta Bättre än en "vanlig" sittupp gör!? .. känns som om hela magen får jobba på ett annat sätt!.
det som också spelar in för oss större kvinnor.. är ju att på detta sättet så kommer inte magen i vägen!  :redface: :lol: ..  om man ska göra traditionella så har man ju benen uppdragna.. och sen ska man upp.. men hur lätt är det när fläsket tar stopp!  :whistle: ..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.12.19 - 05:55:43 »

Nä. precis. Det är magen som är problemet. Men om man gör det på nåt mjukt, som en säng, då får man väl hjälp av att rumpan sjunker ner när man sätter sig upp? Jag provade igen och gjorde 10 på raken och det var inte direkt jobbigt. Det borde det väl vara när man är helt otränad?  :confused3:

Fast det är klart, jag sätter mig ju upp varje dag när jag vaknar, så lite tränad kanske man är.  :laugh:


Det var ivf jättebra, för det gällde inte på ryggen nånting. Jag är väldigt stel i korsryggen och "sidomusklerna" också, så jag är alltid rädd att sträcka mig där, för då gör man ingenting alls på att bra tag. Så jag får tacka för tipset! Jag ska genast lägga till det till min lilla rutin. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #23 skrivet: 2010.12.19 - 06:13:25 »

Men vad är skillnaden egentligen, mer än att det är mindre jobbigt menar jag? Tar det mer upptill bara när man gör så?
Skillnaden kan du kolla själv. Det här med att du ligger på sängen och gör situps är jättebra. Men du kan också lägga dig på golvet och göra samma övning. Fråga: Känns det som sängsitupsen?
Svaret är troligen nej. Golvditon är jobbigare iom att du ligger längre ner och drar dig längre upp.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2010.12.19 - 06:28:56 »

Citat
Nä. precis. Det är magen som är problemet. Men om man gör det på nåt mjukt, som en säng, då får man väl hjälp av att rumpan sjunker ner när man sätter sig upp? Jag provade igen och gjorde 10 på raken och det var inte direkt jobbigt. Det borde det väl vara när man är helt otränad?

inte nödvändigtvis!.. det som, ivf jag, tycker är jobbigt med sittupsen.. är ju just att det gör så ont i rygg, svank och rumpa!.. när så detta elimineras blir det attan så mycket enklare!  :nod-yes: .. i gengäld så kan man göra flera!.. och jag lovar att det känns i magmusklerna dagen efter sen!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2010.12.19 - 06:35:48 »

Jag ska göra 10 till sen. Sedan nästa gång ska jag göra så många jag orkar på raken få se om jag får ont. Jag kanske redan har ett sexpack fast det inte syns.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.12.19 - 06:38:04 »

Mycket möjligt!  :nod-yes: :cool:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2010.12.19 - 07:24:34 »

Jag tycker det är okvinnligt med synliga muskler så jag föredrar att bädda in dem.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010.12.19 - 09:07:25 »

Skillnaden kan du kolla själv. Det här med att du ligger på sängen och gör situps är jättebra. Men du kan också lägga dig på golvet och göra samma övning.

Det är ju det jag inte kan.

Citat
Golvditon är jobbigare iom att du ligger längre ner och drar dig längre upp.

Fast det gör man ju inte. Det är väl mer hur man har benen som skiljer och sen det där med att det är mjukt underlag och om det är resårmadrass får man nog lite studshjälp när rumpan sjunker ner?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2010.12.19 - 21:55:33 »

ja liiiite hjälp får du nog av madrassen.. men som jag skrev tidigare så gör ju den hjälpen att man fixar flera sittups!.. så det går på ett ut i slutänden endå!  :nod-yes: .. men man slipper värken i kroppen som golvet ofta ger.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544