Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 03:03:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Snabb, enkel och varm frukost?  (läst 41384 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.12.07 - 16:38:02 »

 :inlove: Samma för mig!  :nod-yes: maken brukar bara sucka åt mig när vi går på restaurang... för jag tenderar att beställa samma maträtt flera månader i sträck!  :laugh: .. men tycker jag att det är gott så snöar jag gärna in på det fullständigt!.. :redface: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #31 skrivet: 2010.12.07 - 18:50:08 »

Jag undrar om din man är med på det här eller om det är du som vill att han ska äta bättre? För efter vad du berättade om godiset så tror jag inte det funkar om han inte är med.

Nja, han vill gå ner (lite) i vikt men är egentligen inte riktigt beredd att överge sitt fikabröd eller göra några stora förändringar. Men om han för min skull kunde ge det ett par månader så borde mitt stora sug vara mycket mindre och lättare att hantera. Plus att han borde hinna märka att han blir piggare och orkar arbeta mer (vilket iofs blir svårt då dygnet bara har 24h).
Jag har faktiskt bosatt mig i denna jävla obygd för hans skull, då han han ett par månader äta som jag vill!   :fork_off:
Det är främst för mig det är frågan om en permanent förändring, han får äta sina kära potäter om han vill men kanske inte 8 stora potäter till varje måltid.  :blink:

Hans största problem är nog det att han i början motsätter sig alla typer av förändring, men ändå är han oftast mycket nöjd när han sedan ser resultatet.

Hur som helst så är det inte bra för kroppen att äta allt detta fika varje dag, oavsett om man äter lchf eller tallriksmodellen, så det är främst fikat jag vill bli av med men jag tror lösningen ligger i att göra hela dagen bättre för att undvika suget på kvällen. Han har på båda sidor av släkten allvarliga hjärtproblem samt även stroke, gissa hur han ligger till med allt margarin i fikabrödet.


dessutom så skulle jag  :angrywife: :angrywife: :angrywife: om han inte hjälpte till här hemma!... något som inkluderar matlagning!  :nod-yes:

Eftersom han arbetar och jag inte gör det så kan jag liksom inte ha det kravet att vi ska dela på hushållssysslorna, den fighten väljer jag bort och kämpar istället för att han ska arbeta lite mindre och sova lite mer. Han jobbar alldeles för mycket och stressar ännu mer. 
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.12.07 - 19:09:46 »

Jag har faktiskt bosatt mig i denna jävla obygd för hans skull

 :tongue:

Men har han gått med på det här då? Eller hoppas du bara att han ska det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #33 skrivet: 2010.12.07 - 19:18:11 »

Ena stunden är han med på det men inte nästa då han är tvungen att faktiskt göra förändringen, men det går sakta framåt, lite för sakta.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #34 skrivet: 2010.12.07 - 19:21:25 »

De få dagar på ett år han inte börjar jobba före klockan 6 brukar vi äta frukost tillsammans och då duger det med annat än gröt, men det är ju för att han inte behöver fixa frukosten då.   :rolleyes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.12.07 - 19:27:55 »

Han ska äta bajs! 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #36 skrivet: 2010.12.08 - 08:44:38 »

Om bara jag slipper det så! Men jag tycker det är svårt med drastiskt olika matvanor om man lever tillsammans, kanske har jag fel där men då står jag för det.  :kungfu:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2010.12.08 - 09:19:16 »

:moon: :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #38 skrivet: 2010.12.08 - 20:54:07 »

Klart att det är enklare om man äter någorlunda lika mat. Ingen tvekan!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.12.08 - 23:46:27 »

Nizhoni.. ja läget för mig och min make är ju att vi båda jobbar. så då blir det ju lite annorlunda. men om bara gubben din jobbar så blir det ju rätt naturligt att det är du som åker på hemmasyslorna. men det hindrar ju inte att han hjälper till lite endå! ..  :flirting:

oppas verkligen du lyckas övertala honom till att äta bättre.. så du kommer igång!.. för du har rätt.. det är nästintill omöjligt att äta helt olika när man bor samman!..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #40 skrivet: 2010.12.09 - 00:25:58 »

Just frukostmässigt är det väl inga problem att ha olika vanor? Det är ju ändå så enkelt att pilla ihop. Däremot när man ska äta middag ihop, tycker jag att det kan bli problematiskt om man gillar helt olika saker. Men ibland händer det här hemma att det blir helt och hållet olika mat. Eller ja, grunden är lika, men det är olika tillbehör.

Vad gäller fikat, så är det ju mest en vana, och inget annat. Vet inte vad han äter till kaffet, men är det bullar och kakor, så är ju det lätt fixat med en ostmacka eller något annat som är lite mer matigt. Jag minns nämligen när jag var på landet i min barndom. Då var det rejäl frukost vid 7-8-snåret, sen elvakaffe med macka och/eller kaka, middag vid två, kaffe med tillbehör igen vid fyratiden, och sen kvällsmat vid sju-åtta på kvällen. Är det på det sättet din gubbe är van vid att äta, så kan jag förstå att han får dalar.
Äter han mycket sötsaker, så tror jag mer på att "lura" honom. Dvs göra eget godis, som kanske inte är så sött, men ändå ger tillfredsställelse. Bullar och kakor är väl iofs inte det sämsta man kan äta om det är hemmagjort, men godis som är köpt är ju ganska så dokumenterat dåligt.
Vad som helst, egentligen, utom det köpta godiset är ju bra till att börja med. Chokladbollar är en hit, tex. Hemgjord kola likaså.
En annan sak är också att om du är hemma, och därmed lagar maten, så är det bara för honom att äta det som serveras till middag. Och vilken karl har hittills protesterat när det bjuds biff med beasås och potatisgratäng?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #41 skrivet: 2010.12.09 - 06:54:23 »

Jag har en del att fundera på nu känner jag, maten är knappast vårt enda bekymmer utan snarare en väldigt liten del.  :ignore:
 
:byecry:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #42 skrivet: 2010.12.09 - 07:01:43 »

Ta hand om dig!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2010.12.09 - 08:31:50 »

Vi finns här för dig Nizhoni!  :bearhug:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #44 skrivet: 2010.12.09 - 12:04:56 »

Jag har en del att fundera på nu känner jag, maten är knappast vårt enda bekymmer utan snarare en väldigt liten del.  :ignore:
 
:byecry:

Hur mycket man än tyckar om ett annat människa, är det du, som är den viktigsta personen i ditt liv!!
Var rädd om dig Nichoni   :smooch:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544