Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:56:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 263842 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« skrivet: 2010.12.02 - 10:22:18 »

Nu var det så dax även för mig att köra igång lite lätt igen.  :nod-yes:  ambitionen just nu är att ställa tillbaka kroppen till vettig mat igen.. dvs försöka fuska så lite som möjligt i veckorna... och tillåta liiite fusk på helgerna dvs Advent och Lucia. (Julafton blir som det blir)
efter Jul och Nyår så är ambitionen att åter igen vara nere på tämligen strikt LCHF.. för att återigen gå ner i vikt.  :nod-yes: det är förhoppningen i alla fall!

ställde mig nyvaken på vågen i morse... tydligen har jag slarvat mycket senaste tiden (jo jag vet att jag har det också  :redface: ) för min nya Startvikt är: 120,2  :eeek: :cry: ... nä nu F-N får det bli andra bullar! :watch_it: nu ska här nedåt i vikt igen! inte uppåt! 

2010/12/02 - 120,2kg

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2010.12.02 - 10:43:02 »

Heja Kwidell, så ska det låta!
December är alltid svår, men när man bestämt sig när man får fuska och när inte, så sparar man några extra kilon i alla fall. :nod-yes:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.12.02 - 15:28:56 »

 :inlove:

jo December är en kinkig månad helt klart!.. är ju så mycket som är förknippat med mat! ... glögg, pepparkakor,lussebullar och gud vet allt!  :sad:  men jag ska i alla fall försöka att begränsa intaget denna gång!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.12.02 - 17:53:56 »

Go go go! :clapping:

Lustigt, du har gått upp ungefär like mycket som jag gjorde också, runt 7 kg. Nu är jag där du var som lägst och du är där jag var när jag började lowcarba. Vi måste vara tvillingkroppar.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.12.02 - 18:29:22 »

 :laugh: Jag tror bestämt du har rätt Hemulen! sämre "tvilling" kan man ju defenitivt ha  :inlove: :flirting: 
tror att senaste viktuppgången har att göra med att jag jobbat mycket nätter också... blir så oregelbunden i maten då tyvärr.. och tar gärna en extra chokladbit.. mörk choklad  förvisso.. men endå! :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #5 skrivet: 2010.12.02 - 21:54:58 »

Medvetet syndande kanske? Håller man sig jättestrikt till dieten men går och suktar efter choklad och dyligt så är det kanske bättre att ta sig en bit choklad? Så känns det inte så tråkigt, och så blir man inte mer sugen. Nu generaliserar jag efter mig själv  :crazy: :crazy: Jag har syndat som fasiken hur länge som helst nu, tack vara en sjukdomsvecka där jag inte var sugen på mat överhuvudtaget och mådde illa när jag åt så ligger jag bra till ändå  :sneaktongue: Sedan att det säkert är mycket musklar jag har tappat blundar jag gärna för  :whistle: Det är jätteduktigt om man kan stå emot sugent, speciellt i dessa tider. Men jag ger efter och verkligen njuter av gottiset jag syndar med :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010.12.03 - 13:57:21 »

Ja det är ju just det som är grejjen! när man väl "ger efter" så skall man Njuta av det man äter!  :nod-yes: ... problemet som blivigt för mig och maken... är att vi givigt efter lite mer än vad som bra är!  :redface: :laugh: .. så även om vi inte är tillbaka på kolisar... så har det blivigt lite mycket av den varan endå!

gårdagens mat såg ut såhär för min del:

frukost vid 10 tiden: 3 ägg m kaviar eller örtsalt, latte med grädde+mjölk, och ev ett glas gräddmjölk.
lunch/middag 16:30:  matlåda med köttgryta. en latte med bara mjölk.
middag 22:30: 3 ägg, ett glas gräddmjölk.

jag jobbade kväll igår.. därav de något Ovanliga tiderna att äta på  :redface: ... fast tyvärr är de inte så ovanliga för mig.  :shake_head:

i dag har jag hitintills bara ätit frukost. och den bestod av 3 ägg m örtsalt. en latte med gräddmjölk. och en halv gurka dippad i gräddfil. just nu driker jag ytterligare en latte m gräddmjölk.  :inlove: är väldans goda!... håller på att laga en sor satts köttgryta.. och ska också laga baconlindad köttfärslimpa, köttbullar och så kvällens middag på anntingen helstekt kotlettrad (med svålen kvar!! Yummy!) eller stekt entrecot med lite grönsaker och beasås... får se vad det blir i slutänden  :flirting:... även om jag just nu inte har så stor lust att laga vare sig det ena eller det andra!.. vill mest ta det lungt... sammtidigt som jag vill få lite mer ordning här hemma!... så det känns som en svår balansgång allt detta... mest av allt önskar ajg att maken var hemma och kunde hjälpa till!.. men han e på jobbet...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2010.12.03 - 16:57:40 »

Men du där, du är ju bra på banan nu!
Äter mycketexemplarisk  :nod-yes: och lagar mat åt en hel bataljon!
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.12.03 - 19:30:42 »

Tack vännen!  :inlove: :tongue:  jag försöker.

middagen blev entrecote med broccoli, ungsstekt fänkål och beasås.  :smile:

i övrigt så blev det faktiskt "bara" en köttgryta.. köttfärslimpa och köttbullar har fått vänta... packade upp 3 flyttkartonger i stället  :lol:.. så nu är det totalt 5 kartonger kvar att packa upp  :lol:.. inte så mycket kvar med andra ord.. ska bli så skööönt när allt är på platts!  :nod-yes: förutom uppackandet så blev även en tvättmaskin körd och en diskmaskin. så det har hänt saker här i dag! :nod-yes:
hade hoppats på att hinna göra köttfärslimpan och köttbullarna nu i kväll med makens hjälp.... men han kom hem från jobbet, trött och lite sliten.. så jag serverade honom en Latte i väntan på middagen. sedan middag... och nu ligger han och snarkar på soffan  :rolleyes:
å ena sidan så är han väldigt söt när han sover  :inlove:.. men å andra sidan så känner jag lite för att  :smack: så han vaknar och Gööör nått! ... nånstans så känner jag att det bara händer saker här hemma när jag är ledig.. när han e ledig så händer det snudd på ingenting!?  :blink:  :glare:  :shake_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #9 skrivet: 2010.12.03 - 23:23:47 »

Bra att vara på banan!

Vill tipsa om det Idalinda knäckte för några veckor sedan och som jag tackar henne för och också märker skillnad av;
VATTEN!

Kaffe är vätskedrivande! Det gör att kroppen svälter på vatten. Vilket jag tror påverkar på samma sätt som när man äter för lite och den samlar på sig fett.
Dessutom är vi inte konstruerade att känna törst av någon anledning. Vi blandar ihop törst med hunger.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2010.12.04 - 15:54:14 »

På kvällarna blir det många svängar till köket, bara för att man vill få i sig något, inte för att man
egentligen är hungrig.
5 år sedan blev det gärna då : mackor, kex, bullar, godis
under LCHF-tiden: mer mat, ost, mandel, något
men NU : går jag och hämtar ett glas vatten( oftast bubbelsådant) men även allt oftare bara vanligt vatten.
Det går inte att dricka flera glas kallt bubbelvatten, men ett par glas vanligt vatten går utmärkt.

Sedan går man tillbaks till soffan och har gjort sin runda utan att fått kolisar eller kalorier i sig.
Rätt fantastisk egentligen.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010.12.05 - 00:55:27 »

Ja vatten är bra det!  :nod-yes: enda nackdelen för mig är att man då måste springa oftare på toaletten!  :redface: går upp en 2-3 gånger per natt och kissar just nu.. :redface: :rolleyes:  sen att jag jobbat nätter bidrar till detta... då kroppen ställer om sig på nått konstigt vänster!?  :blink:

ännu en dag utan att det slunkigt ner Nått onyttigt!  :lol:

11:00 frukost : 3 ägg m örtsalt, kaffe latte m gräddmjölk, en halv gurka doppad  kryddad gräddfil.

lunch:... ingen. inte hungrig efter den frukosten!

19:00 middag: en Big Tasty burgare, utan brödet. med ett stekt ägg. ett glas gräddmjölk.

21 nånting.. kvälls fika: en kaffe latte m gräddmjölk och några hasselnötter + paranötter.

under hela dagen vatten att dricka.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #12 skrivet: 2010.12.05 - 01:19:44 »

Du äter ju verkligen jättebra mat!!  :thumbsup:

Ang. att ge efter för godissuget så ska jag ärligt säga att jag gör det för ofta och för lätt  :whistle: Har ätit närmare ett berg pasta denna veckan med  :redface: Men pasta är inte någonting jag saknar direkt, en del saker är ju lättare att ge upp än andra...  :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2010.12.05 - 23:15:16 »

 :throw_flowers:  :flirting: tack!.. fast jag är inte så säker på att jag egentligen äter så bra alla gånger endå... :shy: men just nu så känns det i alla fall bra.. och det är ju det som räknas!  :lol: :flirting:

dagen har sett ut så här:

"frukost" ca 15:30: 2 kokta ägg med örtsalt en kaffe latte med gräddmjölk.

lunch/middag ca 19:30: helstekt kotlettrad med kokt brocoli och gräddsås. vatten till.

de konstiga tiderna kommer sig av att jag ska jobba natt i natt!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2010.12.06 - 04:22:56 »

Har du provat kall cholkladmjölk?  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544