Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 14:54:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 269682 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.12.08 - 22:39:19 »

Med mer grädde får du ju i dig ännu mera kalorier.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #31 skrivet: 2010.12.08 - 22:41:21 »

Med mer grädde får du ju i dig ännu mera kalorier.  :tongue:

hon menar nog mindre " gräddmjölk" i allmänt ... tolkar jag i alla fall...
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.12.08 - 22:49:24 »

Idalinda..

jag skulle aldrig överleva på så lite mat tyvärr.  :shake_head: .. men jag har börjat inse att jag kommer behöva äta mindre mängd mat om jag ska lyckas gå ner igen.. trist eftersom jag inte behövde bekymmra mig om sådant förut!.. när jag startade med LCHF så tappade jag ju kilon utan nämnvärd ansträgning!.. men nu verkar det inte bättre än att jag får jobba lite mera för att nå viktnedgång!  :nod-yes:

som en start så blir det nog till att kapa bort så mycket färdig-köppt mat som möjligt!.. även om vi anpassar den till LCHF.. så tror jag inte att den egentligen är så nyttig... bara det att det är bekvämt när man har så konstiga arbetstider som vi har.. men det blir en av de första sakerna som ändras efter Jul.  :nod-yes: ..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2010.12.08 - 23:04:37 »

Färdigköpt mat! :max-shock:  :tongue:

Jag skulle inte heller överleva på idalindas mat, men nu vet vi ju att hon stoppar i sig godis, julstjärnor, pommes och allt möjligt utöver det där! :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2010.12.08 - 23:09:57 »

Citat
hon menar nog mindre " gräddmjölk" i allmänt ... tolkar jag i alla fall...

 :nod-yes: så rätt så idalinda. det som blir kvar är grädde och liiite mjölk i kaffet.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.12.08 - 23:14:31 »

mer grädde

 :whistle:

Faktum är kwidell att man vänjer sig. Vet inte hur lika våra vanor är, men för mig funkar det där att spara ihop till något riktigt smarrigt på kvällen bra. Äter ju inte precis fettfritt de andra målen heller, men överdriver inte som jag gjorde förr. Men ETT mål är en fettbomb och det gör att jag klarar't.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.12.08 - 23:15:38 »

Citat
Färdigköpt mat!:max-shock: :tongue:

yupp! restaurang mat och sånt! inte sånt däringa äckligt mickrovärmt elände man köper i affären!  :nonono:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2010.12.08 - 23:16:22 »

ja, mer grädde hemul!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #38 skrivet: 2010.12.09 - 07:27:17 »

 :sneaktongue: Hemul, jag lever ju med sådan mat MÅNGA dagar innan det blir något olagligt.
Och TVÅ pommes , är det inte mindre än dina potater?  :whistle:

Kwidell, du och Hemul måste självklart äta mer än jag, jag filar ju bort vikt inom normalvikten just nu.
Jag har ca. 5-6kg till mitten av min BMI, om man nu går utifrån den.
Men som du förstår, menade jag bara att visa hur lite mat kan ändå fungera.
Jag går inte så mycket runt och är hungrig , sugen kan jag bli, men det är en annan sak. :laugh:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.12.09 - 08:02:42 »

Jag har aldig sagt att jag inte äter potäter.  :lol1:

Skämt åsido, om du nu blir mätt på det där och går ner när du äter så men står still i vikt (tidigare), då måste du ju äta mer. Är det bara sötsuget som driver dig till det menar du?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2010.12.09 - 08:22:43 »

Dagens Frukost (eller Middag beroende på hur man ser det  :flirting: ) intogs klockan 05:45 och bestod av:

en halv matlåda köttgryta. en liten kaffe latte med grädde och mjölk. (ca 0,5 dl av varge)

under natten har jag drukigt endast vatten. blev lite över en liter totalt. brukar normalt sett dricka några koppar Te på nätterna. men nu skalade jag bort även det pga inehållet av koffein. (som jag fått för mig ska vara dåligt)

sitter nu hemma, nyduchad och klar för sängående.  natti natti vänner!  :wave:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2010.12.09 - 08:55:51 »

En del menar ju att koffein boostar förbränningen. Den jag kommer på som är väldigt emot koffein (och alla andra typer av stimulantia) är Schwarzbein, men jag har glömt exakt varför. Tror att hon säger att det finns nån hormonstörande effekt, men är inte säker.

Jag måste säga att jag trivs med med koffeinfria liv och jag var en tetunna av stora mått (2 kannor direkt på morron för att vakna). Jag tror att det förstärker den utjämnande effekten som kosten har. Nu slipper jag även suget efter te för att känna mig piggare.

En sak ångrar jag jättemycket. Jag la ju av med tepimplandet på bara några dagar när jag började lowcarba. Det var inte alls avsikten utan jag skulle bara dra ner. Som vanligt gjorde jag så att jag sparade under dan så jag skulle få mitt lystmäte på kvällen. Liten kopp på morgonen, inget under dan och en balja på kvällen var planen. Inom ett par dar insåg jag att jag egentligen inte var sugen på kvällen så jag hoppade över och därvid är det. Jag har funderat mycket på om det skulle ha varit lika lätt att sluta med snus. Om det fortfarande skulle gå? Är för feg för att testa.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #42 skrivet: 2010.12.09 - 11:57:30 »

Om jag inte minns fel, så är det något med de "barnalstrande" hormonerna hos kvinnor som påverkas negativt av för mycket koffein. En liten kopp om dagen gör varken från eller till, men numera har vi ju inte små kaffekoppar längre. det är ju kaffebaljor istället.

Kwidell, måste också säga att det enda jag generellt har hört om restaurangmat, är att den är för fet.  :lol: Så jag tror att du kan fortsätta äta sånt med gott samvete. Riktiga kockar använder äkta smör och grädde, och snålar inte med fettet. Det som möjligtvis stoppar din viktnedgång när det kommer till sådan mat, är att det ofta är ganska så mycket salt, och det gör ju som bekant att man samlar på sig vatten.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2010.12.09 - 12:01:47 »

Det är nog mycket mjöl, halvfabrikat och dåliga fetter också, särkilt om det inte är guldkrogar det är frågan om.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #44 skrivet: 2010.12.09 - 13:55:45 »

Det är nog mycket mjöl, halvfabrikat och dåliga fetter också, särkilt om det inte är guldkrogar det är frågan om.
Inte bara det. De är här i juletid livsfarliga också.
Läste igår i tidningen, att alla de stora fina OCH dyra restauranger i Stockholm alla är underkännta pga snusk
och ospisliga maträtter. Och så betalar man mera än 600: kr/person
Guldkrogar!  :tongue_wag:
Snyggt va :puke1:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544