Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.11 - 04:27:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tjejsnack  (läst 13079 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2010.11.29 - 15:43:36 »

2 saker som jag funderar på om det här med mens. Jag har sedan jag gick över till LCHF fått mycket rikligare mens, så mycket att jag måste äta Cyklo-F första dagarna för att inge behöva bo på toaletten. Nu var det någon på KiF som undrade om blödningarna ökade när man åt fiskolja så nu ska jag testa att sluta med det för att se vad som händer. Någon annan som har liknande erfarenheter?

Det andra är att jag undrar om någon här använder menskopp. I så fall vilket märke. Jag har använt det och var jättenöjd men så försvann min i somras och jag måste köpa en ny. Jag såg att Bodystore säljer billigare än den jag köpte men bara i en storlek. Undrar om man vågar beställa en från dom.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2010.11.29 - 19:36:50 »

Jag har rikligare mens, men jag har tänkt att det beror på åldern.
Ett par dagar rinner det ordentligt.
Innan menskoppen var det svårt att åka och handla dom dagarna, för det kunna rinna över trotts
både  tampong xxL och  en nattbinda.
Nu med menskoppen + nattbindan även på dagen, fixar jag även en shoppningdag ( om man nu nödvändigtvis måste shoppa just på den dagen)
Men jag tror inte att mina mens har något med LCHF att göra, det var så redan innan.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket märke min menskopp är...
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #2 skrivet: 2010.11.29 - 22:37:27 »

Jag har en men har inte använt på ett tag - känns inte som den sitter kvar. Men jag har tänkt pröva igen.
Jag blöder nog mer nu, men i princip två dagar.

FJÄLLAN! Propaganda!  :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.11.29 - 23:34:10 »

Glapp?  :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.11.30 - 03:55:42 »

Jag har också riklig mens + mensverk som heter duga    min är också tämligen långvarig tyvärr. jag håller på i 7 dagar... varav de första 3-4 är ett ständigt springande på toaletten och konstant knaprande av piller för att kunna fungera  :sad: ... så här har det varigt för mig sedan den dök upp.  :fork_off: .. dock tycker jag faktiskt att den blivigt något mindre plågsam sedan kostomläggningen... är jämnare i humöret innan och under.. och jag har inte samma "cravings" som tidigare. (tack och lov!)
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2010.11.30 - 13:33:56 »

Jo jag har precis så som Idalina beskriver och då är menskoppen det bästa, håller på i 2 dagar sedan småblöder det en vecka. Det började så när jag gick över till LCHF men det kanske bara är ett slumpmässigt sammanträffande.
Jag får kolla runt om det finns recetioner på de olika menskopparna någon annanstans.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.12.13 - 19:48:29 »

Vilken ofantlig tur jag har. Jag har alltid haft en sparsam mens. Innan barnen med en djävulsk mensvärk, men sen ingen värk alls. Nu, med hormonspiralen blöder jag nästan aldrig. Möjligen en liten färgad flytning som indikerar att det är dags. Humöret är som alltid.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.12.13 - 20:29:11 »

TMI!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #8 skrivet: 2010.12.14 - 02:16:35 »

TMI!
Vad för nåt?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #9 skrivet: 2010.12.14 - 08:32:14 »

Tina, jag har använt M-kopp tidigare men tröttnade på det då kanten på koppen var styv och tryckte mot urinvägarna vilket förvärrade mina urinvägsinfektioner. Dessutom så kände jag inte att koppen räckte till, trots att jag hade den största, det läckte väldigt lätt.
Bytte därför till Lady-cup som är gjord i mycket mjukare silikon. Det är den dyraste, och största menskoppen av de som finns på marknaden men jag känner att den är värd vartenda öre. Koppen är gjord i en mycket mjukare silikon, med en väldigt mjuk kant, den är inte så värst mycket större än den gamla M-koppen men trots det har jag det inte läckt en enda gång. Så jag kan varmt rekommendera Lady-cup.

Ett tips, det blir fula beläggningar inuti koppen efter ett tags användning, som inte går bort med kokning. Lägg in koppen i ett behållare med kallt vatten och släng in en Corego tablett som finns att köpa på apoteket. Det är de där blå brustabletterna man använder för att rengöra tandproteser och dylikt. Detta lyckas få rent det sista.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.12.14 - 15:23:54 »


Too Much Information.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2010.12.14 - 16:20:29 »

TMI!

Tjejsnack är tjejsnack. Om du inte tål det får du titta åt annat håll!  :club_idiot:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2010.12.14 - 16:21:35 »

 :max-shock: :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2010.12.14 - 17:14:27 »

Men jag då? Jag e också lessen, när du dissade min bekännelse.... är det för att jag bara blöder pyttelite och alla andra floder?  :cry:  :sosad: Passa dig, jag har mens just nu, så jag är lättretlig  :sad:

Tina, jag har ätit Omega3-kapslar jätte länge (flera år) och inte märkt någonting. Eller, så kanske jag inte skulle ha ens flytning om jag inte åt kapslarna. Däremot kan blödningarna förändra sig när man blir äldre och närmar sig övergångsåldern, har jag hört. För min mamma har det varit så i alla fall. Jag räknar kallt med att det blir lika för mig, för vi är så hiskeligt lika varandra. Eller är det jag som liknar henne....rent logiskt.... :shy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #14 skrivet: 2010.12.15 - 13:06:37 »

Bookia, tack för infon och tipsen. Jag hade Ladys cup och var nöjd med den, jag får helt enkelt beställa en ny sådan då. Bra tips det där med att göra rent den.

Sorla, jag tror mycket kan bero på att jag närmar mig övergångsåldern men tycker det är värt att testa. Det  kanske bara är marginelt.
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544