Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.28 - 23:36:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styrketräning  (läst 112346 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #225 skrivet: 2011.10.04 - 23:29:32 »

Jag har ju "glömt" att jag tränar många inre muskler genom att sjunga under arbetstid  :whistle:
Ringde vc idag och läkaren ändrade sammansättningen mellan den gamla och nya blodtrycksmedicinen och ikväll ligger blodtrycket normalt.
Fast min undran är fortfarande hur blodtrycket har kunnat öka så kolossalt med lchf i
över två år.  :angrywife:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #226 skrivet: 2011.10.05 - 03:19:47 »

konstigt det där?  :hm-hm: det är ju en sådan sak som LCHF sägs råda bot på....  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #227 skrivet: 2011.10.29 - 17:25:17 »

Hör ni, de här leg drops funkar verkligen. Jag brukar ibland föröka dra in magen när jag står framför spegeln. Det brukar bara bli en liten grop uppe mot bröstbenet. Nu drog hela fettpaketet ihop sig och åkte uppåt liksom.  :shock:

Kände också när jag var ute och gick och försökte förbättra hållningen genom att dra in magen att det faktiskt hände nåt därner (det brukar det inte) och att jag rätade upp mig. Vet inte om det är så bra att gå och hålla in magen, men kul att det funkar ivf.

Då gör jag ändå rätt få, för det är fortfarande svårt att komma i den ställningen. 3x3 för varje ben har jag kört, ökade precis till 4x3.

Bröstmuskler har jag också fått med en jäkla fart sedan jag avancerade med armhävningarna från väggen till diskbänken. Jäklar vad det brände i musklerna första gången! Och genast började små kuddar bildas ovanför tuttarna. Jag kände dem efter första gången redan! Hade absolut ingenting där förut, kände revbenen direkt under skinnet så att säga. Det gör jag inte nu, och jag har bara hållit på precis en månad, blir tionde gången idag. Körde ju bröstpress förut, men det hade noll effekt, antagligen för att jag låg på sängen och alltså inte fick ner armbågarna, tränade väl bara armarna. Så det har jag slutat med. Och armhävningar mot väggen blev väl för dålig vinkel för att engagera bröstmusklerna.

Jag fattar inte att man märker skillnad så snabbt! De muskler jag tränat förut har ju så att säga i alla fall funnits innan, så där märkte jag det först när det var rätt stor skillnad, inte så där på en gång. De på ryggen är ju svårt att se själv, men i armarna hade jag ju muskler även om mindre än nu.

Nu börjar mitt program kännas rätt komplett. Det är bara den där ryggövningen jag nämnde förut som ska läggas till. Men jag har gått upp i vikter på andra övningar och vill vänja mig vid det först (strategin är att ta en sak i taget och inte riskera träningsvärk överallt på en gång).

Förutom hantelgrejerna gör jag alltså armhävningar, knäböj och tåhävningar. Tåhävningar är nytt och det var himla roligt att upptäcka att jag orkar det nu. Ska bli mer av den här sorten och mindre hantlar vartefter jag orkar med min egen vikt bättre, så är planen.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #228 skrivet: 2011.11.01 - 21:14:49 »

Titta! Så här kan man se ut.  :inlove: :lulz:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #229 skrivet: 2011.11.02 - 07:31:11 »

Usch, nejtack!  Smaken ar som baken, men jag har aldrig gillat sa starkt "utvecklade" muskler...  detta skrammer mig bara sa att jag inte vill trana mer  :lick:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #230 skrivet: 2011.11.02 - 09:28:57 »

Män som ser ut så där har ofta bara två saker i skallen. Träna och spegla sig. Inget att eftersträva. :badtongue:

Jag gillar muskler, på mig själv och andra. Men det ska vara muskler som fyller någon funktion. Som visar att det här är en människa som använder sin kropp till arbete. Och som stadgar upp kroppen så hållningen blir fin. Men inga muskelberg tack.  :nonono:

Själv har jag alltid varit svag för slanka män av den lite mer seniga typen.  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #231 skrivet: 2011.11.02 - 09:35:49 »

Min forsta sambo var MUMS om han hade jobbat litet kroppsligt nagra dagar, t.ex. huggit ved eller sant. annars var han ganska normaltrakig hahahah.

Men sana muskler, som du sager, funktionella... sana vill jag ha! Om nagra ar!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #232 skrivet: 2011.11.02 - 17:57:30 »

Jag fattar inte ens hur den där killen kan tycka han är snygg - och det gör han ju uppenbarligen (hittade bilden på nån PTs sajt eller liknande). Han ser ju ut som en groda! Help oproportionerlig.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #233 skrivet: 2011.11.02 - 18:15:02 »

Vi bär alla på lite genitik av neandhertalare utom de i södra Afrika   :laugh:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #234 skrivet: 2011.11.02 - 19:41:29 »

Jag fattar inte ens hur den där killen kan tycka han är snygg - och det gör han ju uppenbarligen (hittade bilden på nån PTs sajt eller liknande). Han ser ju ut som en groda! Help oproportionerlig.  :lol:
Kyss honom, så kanske han blir en prins!  :biggrin1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #235 skrivet: 2011.11.02 - 21:28:01 »

 :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #236 skrivet: 2011.11.02 - 22:03:57 »

 :biggrin1:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #237 skrivet: 2011.11.05 - 02:51:52 »

 :lmao:

tänk så olik preferenserna är! .. själv har jag alltid föredragit de något större killarna... lite åt teddybjörns hållet... med muskler som är lite "vadderade" så att säga...  :whistle: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #238 skrivet: 2011.11.05 - 10:26:32 »

:lmao:

tänk så olik preferenserna är! .. själv har jag alltid föredragit de något större killarna... lite åt teddybjörns hållet... med muskler som är lite "vadderade" så att säga...  :whistle: :lol:

Kanske lite "kaka söker maka"?  :flirting: Med tanke på att jag föredrar tunnisarna.  :lick: Och Hemuler gillar grodor.  :lamo:


Förlåt Hemul...jag kunde inte låta bli.  :loony: :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2011.11.05 - 10:56:34 »

Jag gillar honom INTE. Jag skrattade ju åt honom.  :club_idiot:  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544