Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.28 - 13:20:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styrketräning  (läst 112064 gånger)
0 Medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #135 skrivet: 2011.04.12 - 23:31:09 »

Japp.  Har blivit. Eller har nog alltid varit, bara haft ett uppehåll på ett par decennier.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #136 skrivet: 2011.04.13 - 07:58:34 »

Jag äger inte ens ett bollsinne.  :worried:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2011.04.13 - 08:26:42 »

Jag trodde mitt var förlorat, men det kommer tillbaka. Fast fort går det inte. :juggle:

Förresten var de vanliga jongleringsbollarna jättefina och supersköna att  hålla i Sorla! Alldeles mjuka och liksom formbara som lera och så säger de thud, thud, thud.  :bg: Men jestanes så svårt det var då! Är på två bollars fortfarande.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #138 skrivet: 2011.04.13 - 11:42:26 »

Tvåbollars kan vara farligt att fastna på. Blir lätt "fuskjonglering", alltså att man flyttar bollar händer emellan istället för att kasta upp dem. Det råkade jag ut för, så därav detta inlägg.  :look_down:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #139 skrivet: 2011.04.13 - 12:00:54 »

Nähädu, för jag gör inte den grejen, flyttar inte mellan händerna. De sa att man ska undvika den för den är tydligen ganska svår med 3 bollar. Så man ska börja med en enklare. Om du tänker dig att du har en boll i varje hand, så kastar du den ena snett åt andra sidan, förbi näsroten kan man säga. När den är som högs kastar du den andra åt motsatt håll och sen fångar du dem en i taget i varsin hand. Sen ska man så klart börja med 2 bollar i ena handen, men dit har jag inte kommit. Eller jag försökte ett par gånger men två hamnade på golvet och en kastade jag rakt i ansiktet.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #140 skrivet: 2011.04.13 - 18:56:31 »

MEDITERA var ordet som trillade bort ur min hjärna. Och mindfullness är när man har aölt fokus på bara precis det man gör för stunden. Äter man, så tänker ,an på varje tugga. Hur det känns när man skär maten, när man för gaffeln till munnen. Öppnar munnen och stoppar in maten. Tuggar sakta och smakar. Hur låter det? Hur smakar det? Hur känns det?
Precis det uppnår du när du sitter med dina bollar. Du lämmer hur den sammetslena ytan rör sig över dina fingrar. Tyngden. Den svala ytan. Mjukheten i formen. Rörelsen och takten. Det är coolt!
Jag kan jonglera med 3 bollar. Det är samma känsla när man får flow. Och bra träning för armarna. Mina jonglringsbollar har tyvärr trillat i småbitar. Jag behöver nya. Men det får bli sen när finanserna tillåter...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #141 skrivet: 2011.04.13 - 22:38:15 »

Bra, hemul!  :rose: (Var fan tog blåsgrejs-smileyn vägen?) Det var precis så jag blev omlärd. Alltså som du gör nu. Kan lugnt säga att det inte är helt lätt att lära om, så därför är det än svårare att få tre bollar i luften!  :smile:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2011.04.14 - 00:28:01 »

Blåsgrejssmilien?  :huuh:

Ja, de sa det i videon. Att de flesta börjar med den för att man är van att bolla så med två bollar och så måste man lära om. Så du lärde dig till slut då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #143 skrivet: 2011.04.14 - 00:36:31 »

MEDITERA var ordet som trillade bort ur min hjärna. Och mindfullness är när man har aölt fokus på bara precis det man gör för stunden. Äter man, så tänker ,an på varje tugga. Hur det känns när man skär maten, när man för gaffeln till munnen. Öppnar munnen och stoppar in maten. Tuggar sakta och smakar. Hur låter det? Hur smakar det? Hur känns det?
Precis det uppnår du när du sitter med dina bollar. Du lämmer hur den sammetslena ytan rör sig över dina fingrar. Tyngden. Den svala ytan. Mjukheten i formen. Rörelsen och takten. Det är coolt!
Jag kan jonglera med 3 bollar. Det är samma känsla när man får flow. Och bra träning för armarna. Mina jonglringsbollar har tyvärr trillat i småbitar. Jag behöver nya. Men det får bli sen när finanserna tillåter...

Coolt! Då  kan vi uppträda ihop sen. :nod-yes: Jag tycker vi ska ha såna där narrkostymer. :jester:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #144 skrivet: 2011.04.14 - 02:42:28 »

Att det är bra träning kan jag skriva under på. Man kanske inte får stora muskler av det, men som jag tror jag berättade förut, är armarna mycket smidigare, mindre stelhet i musklerna. Uthålligheten har också ökat. Tänkte på det när jag laddade ner de där bilderna från kameran igår. Jag tappar alltid bort mina långa USB-kablar och den jag hade tillgänglig var bara några centimeter. Som jag har det arrangerat får jag sitta med armen sträckt snett bakåt och balansera kameran på handflatan. Har en liten tung kamera. Brukar få mjölksyra på studs och får sitta och vrida mig i olika ställningar för att stå ut den stund det tar. Nu kände jag ingenting och kunda ha suttit sådär jättelänge.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #145 skrivet: 2011.04.14 - 14:18:09 »

Blåsgrejssmilien?  :huuh:

Ja, de sa det i videon. Att de flesta börjar med den för att man är van att bolla så med två bollar och så måste man lära om. Så du lärde dig till slut då?
Det kan jag inte direkt påstå, nej. Men nu vet jag ju iaf vad jag gör för fel.  :whistle:

 :party: Den smileyn var det jag letade efter. Hittade den bara inte bland alla små figurer!  :bg:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2011.04.14 - 14:23:08 »

Den heter PARTY ju. Det är ju så lätt att komma ihåg! :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2011.08.22 - 03:34:03 »

Vill bara tala om att nu har jag kört med hantlar med viss regelbundenhet i nästan ett år, 11 månader. Och det märks. Jag har större och mycket tydligare muskler, en del på ställen jag inte visste om tidigare faktiskt, och - mitt gäddhäng har minskat trots att jag gått ner en hel del under den här tiden. Så fram med hantlarna brudar, det funkar! 

Man behöver inte köra så tungt eller ofta heller. Jag har 4 1/4 kilo till det mesta och har inte ökat på evigheter. Det känns lite trist, för jag skulle orka tyngre, men jag har haft mycket problem med muskel- eller senfästen eller vad det är runt armbågarna och de ger ibland varningssignaler ifrån sig så jag törs inte. Planen var två ggr i veckan eller rättare sagt minst 2 dagars vila mellan passen (kan bli lite manisk), men jag glömmer ibland. Det har hänt att det gått både en och två och t.o.m vid något tillfälle tre veckor, men för det mesta går det nog 2-5 dagar emellan. Ändå har det givit påtaglig effekt. Rekommenderas!  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2011.08.22 - 03:44:22 »

:juggle: Sicken söting!!  :inlove:  vaffö e han inte bland de andra för?  :confused3:

Så vad gör du med hantlarna då?.. är det nån speciell övning du rekomenderar för att få bort "Gäddhänget" ... något jag har ett förbannat överflöd av  :whistle: .. jag har alltid haft kraftiga armar... och övervikten har ju inte hjälpt den saken direkt  så att få fastare överarmar i stället för allt "sladder" och elände är ju helt klart intressant!  :nod-yes: :lol:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #149 skrivet: 2011.08.22 - 04:00:39 »

Inte vet jag vad nåt heter! Jag kollade på en sån där sajt med demo-videos och så plockade jag ihop en massa bara. Men just för armarna tror jag nog jag gör allt som finns.

biceps
triceps
de där andra i överarmen som man tränar med ett annat grepp på hanteln (hammer curl)
ytterligare nån annan i överarmen som man tränar med stöd för armbågen (concentration curl)
böjare och sträckare i underarmen
vridmusklerna i underarmen/handleden

Det blev 8 det. Så gör jag ytterligare ett gäng för axlar, bröst och skuldror, men jag tror inte jag har fått med allt. Har fått klart mer muskler i axlarna ivf.

Just gäddhäng borde ju vara mest triceps, men allt i överarmen påverkar nog, fyller ut liksom. För triceps gör jag den här, fast jag står.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
Det är den jag känner av i ena armbågen. Jag tror inte man ska träna ojämt, så det drar ner tyngden på alla övningarna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544