Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.28 - 13:19:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styrketräning  (läst 112062 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2011.04.11 - 22:32:48 »

Ingen förståelse får man.  :mad_roll: Jag fick i varje fall se ett uppträdande med eldsdans (eller vad det heter) idag. Inget som intresserar mig speciellt, men roligt att se ivf nu när jag lärt mig att det räknas till samma grupp av övningar.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2011.04.11 - 22:35:54 »

 :rose: :smooch: :bearhug:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #122 skrivet: 2011.04.12 - 00:19:54 »

Elddans är skithäftigt! Har bara sett det på riktigt en gång, men det var såååååååå snyggt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2011.04.12 - 00:20:35 »

Jag ska tala om att jag tycker det är lika spännande att få paket nu som när man var liten och skickade efter fantastiska saker från Hobbex och Clas Ohlson. Jag minns ännu med saknad mina Venus flugfällor och fotoemulsionen som man kunda pensla ut själv på tyg, porslin eller vad som helst och som jag aldrig nändes använda, inte en endaste gång.  :shy:

Förutsättningen är så klart att paketet innehåller någon slags leksaker eller spännande ätbara ting och inte nyttigheter som kläder.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2011.04.12 - 02:44:15 »

Elddans är skithäftigt! Har bara sett det på riktigt en gång, men det var såååååååå snyggt!

Det här var lite amateurish men rätt häftigt ändå. Var precis i skymningen så det var vackert och lukten av eld är ju alltid stimulerande.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2011.04.12 - 03:52:05 »

Apropå sånt här, har du sett poi nån gång? När man har liksom långa svansar av tyg i händerna och gör olika rörelser med? Fast det kan göras med bollar på snören och eldbollar också. Verkar lite vänligare att börja med. Med tygsvansar alltså.  :biggrin1:

Flow Arts kallas allt sånt här på engelska. Vete sjutton vad det kan heta på svenska. Flytkonst låter inte helt rätt. :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #126 skrivet: 2011.04.12 - 10:43:16 »

Så klart jag har sett det. Oxå helt underbart snyggt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2011.04.12 - 19:40:52 »

Hokus pokus!  :cheeky:



Wow! Akrylbollen var underbar! Nu förstår jag varför folk blir besatta av dem. :inlove: Det var svårt att ta en bild som visar hur fin den är, måste nog vara dagsljus. Men ni ser väl att den svävar va?  :bg:

Den är klar som vatten, tung och alldeles len. Fingrarna glider som mot silke. :dribble: Men jag kommer inte att tordas bolla med den på länge... bara träna såna trick där man inte riskerar att tappa den. Och bara i sängen.  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #128 skrivet: 2011.04.12 - 19:58:52 »

Den är jätte fin Hemul!  :nod-yes:  :rose:

Och förutom att den vilar pyttepyttelite på ditt vänstra ringfinger så svävar den ja.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2011.04.12 - 20:06:12 »

Höger tumme också! :lol: Det var inte lätt att försöka få till det snyggt innan kameran brann av. Har så kort självutlösartid på min kamera, så jag hann knappt sätta mig. Man ska inte hålla händerna stilla heller, men det måste jag ju.

Det där tricket är annars ganska roligt. Det är ett av de två som jag går på själv om jag lyckas få till det riktigt nån gång. Det är skithäftigt, att man kan lura sina egna sinnen.  :shock:

Det andra är när man rullar bollen i en cirkel i öppen handflata men får det att se ut som om bollen står still i luften och handen cirklar under. Jag har bara lyckats riktigt en gång och då SÅG jag att bollen svävade. Synintrycken tog över så jag slutade känna bollen mot handen! Helt sjukt, men en intressant insikt om hur sinnesintryck fungerar och varför det kan bli fel. Tyvärr reagerade jag instiktivt och grep bollen innan den hann segla bort.  :bg: Det hade varit häftigt att se hur länge det hade varat och hur det hade känts när jag började känna bollen igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #130 skrivet: 2011.04.12 - 20:12:12 »

Det där låter som en riktigt bra Mindfullnessövning! En coach jag gick hos ett tag tyckte jag skulle börja med ...... hjärnsläpp......jag är trött efter migrän..... det heter inte yoga.... men typ.....man sitter i yoga ställning och säger ett mantra. Och hon körde detta och hävdade bestämt att hon brukade sväva efter 10 minuter med detta mantra i samma sittställning. Nu blir jag alltid lite skeptisk när folk hävdar att de svävar. Hade hon sagt att det KÄNDES som att hon svävade hade jag köpt det. Men inte detta.

Oj, nu kom sonen hem. Han ska ha mat.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #131 skrivet: 2011.04.12 - 20:12:58 »

Fina kulor :whistle:

Jag kör på med armhävningar, fast jag kör v 3 en gång till. Fick lite känningar i armbågarna förra veckan så jag kunde inte riktigt maxa, så 51 idag också, i fem omgångar (10+12+7+7+15).
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2011.04.12 - 20:37:40 »

Jo, det tror jag stämmer, Sorla. Inte för att jag vet vad mindfullness är riktigt, men jag kan ju tänka mig ungefär. Det är väldigt kontemplativt.

Jag var inte alls road av de där svävtricken i börja, jag menar, jag ville göra de mer aktiva grejerna, inte stå där och pilla med fingrarna för mig själv, det är ju inte precis som om jag tänker börja uppträda på gatorna.  :whistle:

Började träna grundövningarna för dem ändå, för det är så man ska göra. När det gick lite bättre visade det sig att vissa saker, som det där att rulla bollen i handen, faktiskt är skönt, kontemplativt som sagt. Inte i början när man måste tänka på varje finger (det är en väldigt kontrollerad cirkel man ska göra), men sen när automatiken sätter in. Kan sitta en lång stund på sängen och låta bollen cirkla, behöver inte ens titta på den. Den sköna känslan kommer av (tror jag) att bollen är ganska tung och hård så man känner den tydligt mot handflatan. Efter en stund börjar man känna varje bump i handen, topografin blir oerhört tydlig eller hur jag ska säga och man börjar automatiskt försöka platta ut de där bumpen medans man tänker på annat. Låter väl flummigt, men det är som om bollen funkar som ett förstoringsglas för känseln, men blir hypermedveten om vad man känner i handen.

De säger att allt blir så där sen, när man är duktigare så man inte behöver tänka så mycket, alltså även när man bollar runt med bollen. Ska bli häftigt om jag når dit. :hippie: :biggrin1:

Tror det är p.g.a. det här det kallas Flow Arts. Man kommer in i ett flow och kan koppla bort medvetandet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2011.04.12 - 22:54:25 »

Wanna see my ballz? :sex:  :lulz:

Nu ska jag gå och kullra runt i sängen med allihopa på en gång.  :biggrin1:


* my_balls.jpg (43.18 KB, 465x379 - visat 534 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #134 skrivet: 2011.04.12 - 22:57:03 »

Är du bolltokig?  :blink:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544