Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:54:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det här med barn och grönsaker... och vuxna och grönsaker också...  (läst 17167 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #15 skrivet: 2010.09.10 - 13:39:13 »

Vi har sällan grönsaker som tillbehör till maten, men det slinker ju ner lite ändå i grytor och så.
Min 2-åring gillar potatis (kanske för att han aldrig får det hemma) och morötter mest. Även broccoli är en favorit (med smör på) men det går långa perioder när vi inte serverar grönt till maten.
Jag försöker ha koll på att han äter kött (fisk/ägg) och lägger upp tillbehör i mindre portioner vartefter han äter köttet.
Funkar nu när han är så lite iaf.

Han är även en storkonsument av mjölk så det portioners också ut i småskvättar.
Äter han dåligt en måltid försöker jag se till att han äter bra nästa gång och då får han absolut inget annat innan maten, då blir han ju rejält hungrig och äter allt  :smile:

Jag har större bekymmer med att få maken att sitta still under hela måltiden, när han ätit klart efter ca 3 minuter börjar han springa omkring och plocka undan maten, ringa mm. Irriterande  :angry:
Jag äter ganska långsamt och vill gärna ha lugn och ro när jag äter. Blir lätt stressad av hans spring och äter ibland inte färdigt då...

När jag är ensam hemma med lill-pojken "tvingar" jag honom att sitta kvar med mig till jag också är färdig, det går ofta väldigt bra och då brukar han småplocka lite med den mat han lämnat!

Så det är nog bättre med ett tidsmått än ett mängdmått på måltiden  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010.09.10 - 14:19:15 »

 :wave:

Vilken jobbig make! Jag blir skitstörd av sånt. Det finns nog bara ett som hjälper:  :club_idiot:!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544