Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 03:11:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur firar DU Jul?!  (läst 13486 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010.11.13 - 22:00:21 »

 :laugh: :lmao: :thumbsup: Den där leken verkar ju jätterolig!.. både den för barn och den för vuxna.  :lol: .. smart lösning också om man inte vill köpa specifika klappar till alla.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2010.11.19 - 15:46:06 »

Citat
De som vill är välkomna.

Nämen tack! Då kommer vi allihopa!  :clapgrin:


Det går jätte bra det! Tala bara om någon dag innan att ni kommer, och vilket käk ni tänker bidra med. Skinkan gör jag!  :lol:


Vi kör också en variant av mormorsstressen. Fast alla vuxna köper varsitt paket för typ femtiolappen. Och så får något av barnen leka tomte och dela ut helt random laget runt till de vuxna. Barnen har fått sina paket innan. När alla har fått öppnar vi en och en och sen startar stora bytarkaoset. Alla har varsitt byte man får göra. Brukar vara sjukt roligt!  :crazy:  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.12.06 - 03:59:47 »

 :laugh: :laugh: då kommer jag och hela tjocka släkten och besöker dig på julafton Sorla!  :flirting: :lol: jag kan fixa revbensspjällen. det är jag en fena på!  :nod-yes: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #18 skrivet: 2010.12.06 - 22:46:24 »

Vi firade första julafton i lördags.
Granen är klädd, alla tomtar framme och julkryddad äppelpaj (allt utom äpplen var lchf) till efterrätt.

Morfar (min pappa) med fru var här och hälsade på några timmar. Fick helt enkelt inte ihop det med alla syskonen. Vi har ingen riktig rutin för det än och vi är fem familjer som ska få ihop det. Inte enkelt. Nu fick det bli bara morfar med fru. Men det var mysigt.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2010.12.07 - 09:48:13 »

Alla sätt är bra utom de tråkiga!  :flirting:.. låter mysigt tycker jag.. att fira Julen lite i förskott! .. och att då riktigt få mysa samman med Morfat och hans fru.. det är värt mycket det också!.. för om man samlas många på en gång... ja då hinner man inte riktigt umgås på samma sätt  :flirting:

God Jul LO!   :wave: :lol:  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #20 skrivet: 2010.12.07 - 12:06:07 »

Lisbeth, vilken rolig idé.
Vi åker till landet hela familjen, inga släktingar får vara med, bara min man, jag och barnen. Vi går och hugger gran dagen innan julafton som sedan kläs. Skinkan kokas och grilieras och sedan provsmakas den på kvällen. Förr var det skinkmacka och öl men det har vi ändrat lite på numera. Julaftonsmorgon har tomten varit och lämnat en bok till var och en under granen och barnen har fått julstrumpor fulla med godis. När alla vaknat äter vi tomtegröt med en mandel i. Vi går en skön promenad, softar, ser på Kalle och sedan är det julmiddag. Vi äter skinka, rödkål, köttbullar, revbensspjäll, några olika sillar, sillsallad och gravad lax. Efter maten kommer tomten med paket och sedan ser vi på tv, eldar i brasan och bara myser.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.12.07 - 12:10:27 »

Är det verkligen tillrådligt att elda i brasan?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.12.07 - 16:07:59 »

Tina: det låter som en jättemysig Jul det!.. käns som om ni helt eliminerat all stress som kan smyga sig på  :flirting:... kan se er sittandes i en gammal röd stuga med brasan sprakandes..  :inlove:

Hemul: :lmao: ...  :club_idiot:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544