Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 08:20:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Samlar vätska...  (läst 6757 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« skrivet: 2010.10.10 - 17:07:21 »

Känner mig plufsig och inte alls nöjd med mig själv just nu.
Känns som jag samlar på mig vätska, för jag tror inte att det är så mycket fett (men jag kanske bara inbillar mig)

Fingrarna svullnar, benen får fula märken efter strumpor och magen hänger och känns degig.
   
Det är snart tre år sedan jag blev gravid (det har gått över :crazy: ) Men då, precis innan, var jag så som jag vill vara. Vägde nog 62 kg till mina 169 cm, köpte fina kläder som satt skitsnyggt. Nu väger jag precis på gränsen mot 70 och jag tror som sagt mycket är vätska, i alla fall hälften av de där 8 kilona.

Jag äter medicin eftersom jag är reumatiker. Skulle ju gärna låta blir, men jag vågar inte riktigt. Och kanske är det det som gör mig svullen...

Vad har ni för tips och funderingar?

/LO
Som hittat tillbaka hit efter ett tags uppehåll.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2010.10.10 - 20:40:24 »

Jag vet inget om reumatism, men har hört att reumatiker ofta får medicin med kortison i. Stämmer detta för dig? För isf är det troligen medicinen som gör att du blir plufsig. Kortison har ofta den effekten på människor. Vet inte om det beror på att man samlar på sig mer vätska i samband med kortisonbehandling, men vet att många som får kortison blir rundare i både ansiktet och lite på kroppen.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2010.10.11 - 06:50:08 »

Jag har fibro och känner igen problemet fast jag inte medicinerar. ( tar värktabletter vid behov)
Det minsta lilla extra salt , känns direkt på fingrarna.
Någon skiva smörgåsgurka, salami, sånt har jag fått släppa nästan helt  :sad:
Jag inblillar att det är saltet eller nitriter i mitt fall.
även sötningsmedel kan vara boven hos mig, tycker mig få samma effekt ibland efter en
ask läkerol.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #3 skrivet: 2010.10.11 - 22:49:45 »

Tack!
Inget kortison just nu. Cellgift - Metotrexate som jag inte förväntar mig att ni ska veta vad det är.

Kom på det Idalinda. Medicinengör mig torr i munnen, vilket jag får dålig andedräkt av. Det är ett stort problem, så jag tuggar rätt mycket tuggummi.

Någon som har något alternativt förslag?

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #4 skrivet: 2010.10.14 - 22:17:15 »

Har du tuggat dom godisar som hjälper att tillverka mer saliv i munnen, gröna och röda askar från apoteket.
jag använde ett tag en medicin som gav muntorrhet, och dom godisarna hjälpte,
men jag har inge koll på deras kolisar och om det triggar sockerbehovet.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #5 skrivet: 2010.10.15 - 19:42:34 »

Tack, Idalinda. Jag vet inte. Något sånt har jag testat. Tror de innehåller en del kolisar.
Jag har inget större problem med sockersug, så det är inte problemet. Men vill ju ändå inte tugga i mig det i onödan.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544