Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:14:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Grillkrydda  (läst 10092 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« skrivet: 2010.10.10 - 15:43:27 »

Grillkrydda är så himla gott ibland men jag vill inte äta dessa med druvsocker loch glutamat.
Någon som har blandat en egen grillkrydda som blivit god?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.10.10 - 16:33:43 »

Brukar det ine stå på vilka kryddor som ingår? Så man kan sno receptet på favoritblandingen menar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2010.10.10 - 18:45:49 »

Maken kom hem med en Santa Maria. BBQ & Grill Mesquite. Hittar inget annat än kryddor i den. Lite osäker på vad Mesquite är dock. Men tror att den är ok.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #3 skrivet: 2010.10.12 - 21:38:34 »

Tack för tipsen! Får se om jag blandar ihop en egen eller köper färdig. Roligare att göra egen förstås men bekvämt att köpa och så slipper man en massa extra burkar i skåpet.
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2010.10.25 - 23:28:31 »

Grillkrydda innehåller (i princip) svartpeppar, chilipeppar, paprikapulver, vitlökspulver, självklart också lite salt iom att det förstärker smaken på alla kryddor. Detta brukar vara grunden, men sen är det självklart lite mer också i form av smakförstärkare. Det är det som gör grillkryddan så god.
Om du inte blandar marinad, skulle jag tippa på att det kanske vore bra med lite, lite honung också. Detta för att sötman tar fram de starka smakerna i de övriga kryddorna. 
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2010.10.25 - 23:30:28 »

Maken kom hem med en Santa Maria. BBQ & Grill Mesquite. Hittar inget annat än kryddor i den. Lite osäker på vad Mesquite är dock. Men tror att den är ok.
Mesquite är någon form av ätbar kaktusväxt. Ska tydligen smaka lite bittersött.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544