Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 03:11:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: SDs sajt hackad  (läst 12968 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #15 skrivet: 2010.09.23 - 00:39:24 »

Det är väldigt lätt att  hitta sådana åsikter bland deras anhängare, även om de inte skriver sånt rakt ut i partiprogrammet.

Jag vet inte om Marie-Louise Enderleit kandiderade till riksdagen eller sin kommun, men gud bevare oss för såna som hon.
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/trelleborg/article1246163/Sverigedemokrat-skrev-rasistiskt-pa-Facebook.html

Jag tycker också att det är viss skillnad på t.ex. sossarnas rashygieniska ambitioner på 30-talet och nasseassociationer som bara är några år gamla, hur upprörande det än är med rashygieniska institutet och allt det där. Lästa förresten att de riktiga nassarna skicakade folk på studiebesök hit - vi låg tydligen i framkant!

Jag håller med att sådana åsikter som Enderleits inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle. Vad jag har läst så har hon blivit ordentligt uppläxad och jag tvivlar verkligen på att hon kommer förbli kvar i partiet. Det enda rätta är att hon packar ihop och flyttar till ND, där hon nog lär trivas bättre.

Jag vågar nästan påstå att för varje rutten SDare hittar du tiodubbelt många fler ruttna 7-klövare. Det finns as överallt, varför ska SD vara förskonat!

Att det är "lätt att hitta sådana åsikter bland deras anhängare" är din personliga åsikt, vad baserar du det på, annat än fördomar? Dra inte alla över en kam. Visst var sossarnas rashygien lääääänge sen, men 15år eller 50år sen, det är historia likväl. Varför ska man straffas och fördömas för något partiet har förkastat länge sedan? Sen kan det ju finnas individer som fortfarande hyser sådana åsikter, det är nog ofrånkomligt, men som jag nämnde, av det jag sett är toleransen mot sådana individer obefintlig. Det är alldeles för många vettiga SDare och alldeles för många medlemmar som är invandrare, som inte tolererar sådana åsikter. Det är den majoriteten som styr hur SDs politik ska se ut, inte nynazisterna. Att fördöma och förtala den vettiga majoriteten pga av några få idioters beteende känns minst sagt orättvist.

 
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010.09.23 - 01:52:11 »

Hon var bara ett exempel som råkar finnas dokumenterat. Det är ju inte första gången en enskild SD-medlem gör borts sig, tappar masken så att säga.

Jag *tror* att många som röstar på dem återfinns även i andra, mer extrema organisationer. De nytillkomna väljarna däremot, de kan nog vara lite vilka som helst som känner sig förfördelade, en slags missnöjesyttring.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.09.23 - 23:51:48 »

Bookia. än en gång slår du mig med häpnad över dina välformulerade och genomtänkta inlägg!  :worshippy:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.09.24 - 00:16:12 »

Citat
Att det är "lätt att hitta sådana åsikter bland deras anhängare" är din personliga åsikt, vad baserar du det på, annat än fördomar?

Men hallå! Vad baserar du din motsatta åsikt på om inte på vad du tror utifrån vad du sett och hört om och av sverigedemokrater? Surprise, det gör jag med! Låt oss inte leka leken där en av parterna hela tiden måste verifiera sina åsikter medans den andre är befriad. Vi pratar båda om våra åsikter och vad vi tror, inte om verifierbara fakta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2010.09.24 - 02:48:11 »

Följande Citat är hämtat från min gode vän N.N. på Facebook. hans sätt att uttrycka sig i denna fråga stämmer så väl överens med mitt eget ställningstagande, att jag valt att citera honom i stället för att skriva ett eget inlägg hälften så bra som han...!  :nod-yes:

"Till dig som är olik mig (på något sätt):
Jag ACCEPTERAR människor, oavsett politisk åsikt, kön, sexuell läggning, religiös åsikt och härkomst. Så, även om du är bög, flata, kommunist, SD:are eller kommer från Afrika, välkommen att stanna ...kvar i min vänlista, du kommer heller ej att kastas ut ur den p.g.a. någon av ovanstående anledningar. Däremot kan du kanske råka ut för att vi tar en diskussion vid tillfälle, iallafall om åsikterna skiljer sig fundamentalt från mina.
SD har kommit in i riksdagen, valda av nästan 6 % av befolkningen, vilket du och jag måste acceptera. Om dina åsikter skiljer sig från deras, visa på förståelse och ta diskussionen istället för att raljera om att "allt går åt helvete" osv.

Mvh
// N.N."
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.09.24 - 03:02:02 »

Borttaget på kwidells begäran
hemul
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.09.24 - 03:08:28 »

detta meningsutbyte gör mig både ledsen, arg och otroligt frustrerad!  :glare: ... det är precis som om hela världen helt plötsligt förlorat förmågan att ta ett steg tillbaka och fundera över vad det är de håller på med!? ... hur kan man helt Idiotförklara SD:s väljare och samtidigt påstå sig vara tolerant och demokratisk?...

för den som inte listat ut det.. så är det jag som är Katarina Widell Lindgren  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.09.24 - 05:11:37 »

Jösses. Det är farligt på fejan tydligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2010.09.24 - 05:32:58 »

ja det kan man lungt säga.  :sad: och som sagt var så rör detta sig om släktingar till min make. det är så man kan gråta för mindre!  :cry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #24 skrivet: 2010.09.24 - 08:35:14 »

Hemul, jag baserar mina åsikter på den SDs information som jag har läst på deras hemsida, diverse SD relaterade bloggar, samt mina samtal med lokala SD politiker. Det senaste halvårets-årets nyhetsrapporteringar ang SD har visat ganska så tydligt att svensk media inte går att ta det minsta på allvar. Skräckpropaganda utan dess like och journalistiska bedrifter värdiga en lågstadieunge är verkligen ingen objektiv information man kan förhålla sig till, varför har jag valt att informera mig hos själva källan.

Jag är såklart inte så naiv att tro att SD är befriad från idioter, klart man kan hitta en och annan som fortfarande hyser nynazistiska åsikter, men jag är lika övertygad om att det än idag finns övertygade kommunister i vänstern, övertygade nynazister bland borgarna och säkert även en och annan bland sossarna. De lär inte vara många, men de lär finnas. Dock är det rätt självklart att det är inte dessa fåtaliga individer som styr partiernas politik. Se så lätt det är att generalisera Hemul!

Det finns mängder med information om SDs politik på deras hemsida, jag har själv tidigare länkat till 99-punkter programmet. Det programmet kallar SD för sitt kontrakt med väljarna och detta kontrakt har de lovat uppfylla under de kommande fyra åren. Detta är deras officiella politik. Är det något i det dokumentet du inte håller med? Skriv gärna vad och varför!

Att häckla och håna SDare pga partiets för länge avsagda bakgrund anser jag fortfarande är otroligt barnsligt. Många av de nuvarande politikerna är unga och var inte ens med när partiet fortfarande höll sig med nynazistiska åsikter, de gick med senare när partiet var reformerat. Så det är inte förvånande att de, ovana som de är att bli grillade av vänstervridna journalister, får tunghäfta och framstår som allmänt förvirrade när de intervjuas i SVT. De framstod verkligen som stolpskott, det får tom jag erkänna. Men SD är väl knappast ensamt om att hysa stolpskott, eller? Är det någon som kommer ihåg den unga EU-kandidaten från förra årets val? Blond KD-tjej, som var smart nog att säga upp sig från jobbet och säga upp lägenheten innan valet, så hon kunde vara redo att direkt flytta till Bryssel när hon vann en plats i parlamentet. Det där blonda geniet hade inte riktigt räknat med att den mer välkände Alf skulle få fler röster och sno "hennes" plats mitt framför näsan på henne. Men stolpskott eller inte, oavsett partitillhörighet, jag anser att de alla är värda en chans ändå.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2010.09.24 - 16:19:49 »

Det är inte bara p.g.a. deras bakgrund. Det är p.g.a. vad man ser av deras nuvarande representanter och sympatisörer. Jag ogilllar deras program,så jag lär inte bli vänligare stämd genom att läsa det igen.

Jag håller med dig om att det är fel att behandla dem på ett odemokratiskt sätt, men min fasta åsikt är att de faktiskt är invandrarfientliga, både partiet i sig och i ännu högre grad många som dras till dem.

Vi tycker olika. Det är nog inte mycket att göra åt det.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.09.25 - 03:18:24 »

jag uppskattar ert lugna och sansade sätt att diskutera detta på!  :thumbsup: .. det är just detta sätt att diskutera och förhålla sig som resten av Sverige behöver upptäcka igen.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #27 skrivet: 2010.09.25 - 11:09:33 »

Jag blandar mig i lite... det låter inte som snack om Sd, men jag kommer dit.

Jag har Finland och Sverige att jämföra med, inte mycket mer.
I Finland var det fortfarande ordning på ungarna i skolan.
Lärarna var uppskattade ( det är verkligen dom bästa som kommer in,
till min högskola sökte 3000 till lärarprogrammet, 200 togs in i en heldags inträdesprov med bla. obeseverade guppdiskussioner om givet ämne och en personlig intrevju, 60 kunde börja på  utbildninen)
Föräldrarna  och lärarna hade en " pakt" det är vi som bestämmer tills du är stor nog att bestämma själv.
Det var mest lärarledda lektioner, ibland grubbarbete.
Men mina sexor var ändå fullt kapabla att genomföra ett längre friare arbete om australien och sedan guida ettorna genom vår utställning, måla hela klassrummets fönster på motiver från forna egypten, det var aldrig någon som störde lektioner, bara lungt och arbestro, de bakade  sålde bakelser på skolan innan en konsert, ordnade upp med allt från växelpengar till prissättning, och jag kunde sitta i lärarrummet  och vila en stund, och sedan kunde jag bara komma och se det färdiga. klassresa blev det på 3-4 dagar till en spahotell ,med både slalomåkning, besök på renfarmen, traktorsåkning och pimpling mm.
Ungdomarna sov lungt på nätterna , det var bara vi vuxna som busade med dom under en natt :flirting:

Här i Sverige kändes det som det var inge hejd på ungar, alla från små till stora tyckte att de var bäst och vackrast och hade hela tiden rätt att rätta alla vuxna och göra presis det som dom tycker passar dom.
Hälften av klassen sköter sig bra, men den andra hälften gör inte det.

När man frågade barnen om dom kunde spela någon instrument, räkte flera upp handen,
när jag sedan frågade lite mer och om de kunde tänka sig att spela något , kom andra svar,
nej, jag spelade fiol 4 år sedan ett år och har inte längre fiolen kvar, eller en annan som kom och
spelade typ "gubbe noak" på piano. Alla dessa tyckte att dom " kunde" spela piano.

Jag anser att många barn har tappat verklighetsuppfattningen, dom har ju alltid hört " oj, vad du är duktig" om
allt de gör oavsätt vad dom gör. ( jag kan kommentera en " dålig"teckning genom , så bra du är färdig, eller kommentera någon intressant detalj som intressant , det är också ett sätt att bekräfta barnet utan att sätta värde på resutatet)
Barnen har ingen auktoritet som de kan luta emot, utan ska vara starka individer och klara allt själv.
Det är typiskt Sverige för mig, mängder av individualister som tror att de är universums centrum och allt löser sig för mig , jag behöver inte anstränga mig.

Nu börjar vi landa på politiken sakta.
Enligt mig är Sverige så demokratiskt att många inte vågar stå på sina värderingar alls, att allt som kommer från höger eller vänster är bara bra. Mantran om allas lika värde står på allas läppar.
Folk har inte värderingar och egna rötter, man bara lullar och accepterar och välkomnar allt som kommer,
för " alla har rätt att vara och göra som dom vill"
Inte ens LCHF har en sådan motstånd här som i Finland. Där är det våldsamt vad folk försvarar sin rågbröd och light-produkter. Här är det ingen som reagerar när man säger att man äter kolhydratreducerad.

Detta vill jag påstå är rätt unikt för Sverige.
Många andra västerländska demokratier har katolismen som någons slags ryggmärg, normen, även om jag vet att de flesta struntar i det i praktiken. Usa, bygger mycket på nationalismen och festliga traditioner ( som jag har uppfattat det, är ingen expert här...) Muslimska länder har religionen en självklar plats och Förr i värden hade kommunistiska länder sin ideologi ( vissa länder fortfarande), många av andra länder har en diktator.

NU, kommer vi till punkten enligt mig ( högst personligt)
Sverge välkomnar oskyldigt allt, alla är duktiga, alla är fina , alla kan allt.

Jag tycker att invadrarpolitiken är inte bra sköt. Till min högstadieskola kom en tjej från italien, efter ett år pratade hon flytanden finska ( som enligt svenskar är så svårt :flirting:).
Det går att lära sig ett språk om man vill, inom 2-3 år för de flesta.
SFI-lärarna ska värderas högt , för dom är nyckeln till det hela.
Självklart ska det vara obligatoriskt att delta på språkkurser och komma till någon bestämt nivå.
Man ska sätta krav.

De flesta invandrare är starka individer, men en stark övertygelse om något. De svaga och fattiga får lida i sina länder, dom har ingen chans att fly.
SD har sina rötter i nazismen, det tror jag. Så som den rörelsen växer runt i Europa.

Nu välkomnar Sverige allt även SD och deras åsikter om människor, vi välkomnar även muslimer.
I både grupperna finns det mycket fina lugna kärleksfulla individer , men inne i både " rörelser" 'finns det extremism och fanatism som utnyttjar sina medlemmar om så behövs.
Folk från andra länder och SD har sina starka ideér och har kraft att mobilisera det.

Det flesta svenskar tror på godhet, vanlig vardag och respekt, men är najiva ( hur stavas det?)
genom att tro att alla andra tänker likadant.

Ett tag kommer det vara lungt med SD, men i tidsperspektiv 10 år vet jag inte vad dom hittar på.
Jag är rädd att dom utnyttjar vår lathet ( att vi inte orkar debatera med dom) och  acceptans till
något som vi inte alls vill i sikt.

Svaga och sjuka människor har ingen människovärde längre i Sverge enligt alliansen, dom ska slussas till socialen och glömmas.
Jag är väldigt rädd för något ännu värre med SD i makten...


Extremism i allt är farligt enligt mig ( även LCHF-rörelsen  :flirting: :inlove:) för mig är SD en extrem extrem-parti trots att de har rätt att invandrarpolitiken inte är rätt hanterat i Sverige.

Har någon orkat läsa hela inlägget, grattis! :lol:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010.09.25 - 22:35:38 »

OJ! det var ovanligt långt för att vara dig idalinda!  :worshippy: :inlove: :flirting: och du kommer med många bra synpungter.. det att Sverige är så "tollerant" mot allt och alla stämmer bra enligt mig också.. vi är så "tolleranta" att i utplånar oss själva.. för om man så mycket som uttalar sig negativt om något så blir man genast stämplad som intollerant!  :crazy:

däremot så tror jag inte att SD kommer göra något värre gällande de svaga och sjuka.. Alliansen har ju redan i princip gjort allt så dåligt som det går..  :rolleyes: .. om man läser deras partipolitik så vill de satsa mer på just de grupperna i samhället.
samtidigt som de är det enda partiet som öppet vågar ta i frågan med sveries misslykade invandringspolitik. även om de är något extrema där.. så har de ju i sak rätt!.. invandringspolitiken MÅSTE ändras! men övriga partier är helt enkelt för fega för att våga diskutera frågan.  :tongue_wag:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #29 skrivet: 2010.09.25 - 22:51:22 »

Nu försöker jag fatta mig kortare.
Jag hoppas innerligen att invandrarpolitiken blir till det bättre, livet av  invandrare i synnerlighet!

Jag menade inte att SD skulle göra något värre åt sjuka,
men nästa metod är ju att avliva folk och det har nasizterna lyckats med under årtionden.
Dom börjar i smyg så att ingen riktigt förstå den ondskan som finns, sedan blir det bara
en allmän uppfattnig eller normaltet och därefter är det inte långt till ett elände.
Så muslimer är nutidens hatobjekt och det finns väl nasister  som förnekar förintelsen.

Muslimer kommer inte att ge sig, dom tror på islam, och vill införa islamiska lagar om det bara går.
SD kommer inte ge sig heller utan vill motarbeta detta.
Jag vill inte vara på plast när  extermister av både håll möts :eek:

Vi lullar och vill förstå och acceptera allt både muslimernas rätt till sina lagar
och
SD:s krav om allt annat.

Inge trodde väl 20 år sedan att en sådan sjukförsäkring som vi har i dag skulle genomföras en dag på 2000talet.
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544