Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:41:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 56 57 [58] 59 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366614 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #855 skrivet: 2016.01.03 - 13:24:47 »

Men shit vad dyra! Och snygga med dessutom! Jag menar Skråmträskskorna.

Vad menar han med att hälsporre inte finns längre? Då har det väl aldrig funnits tycker jag? Jag har också haft problem med ömma hälar, så barfota utan mjukt under funkar inte så bra. Men fårskinnstossorna med extra fårskinnssula i fungerar rätt bra. Men blir ju tokvarmt i sommar. Men jag lurar på att virka något på en sula, som innetoffla.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #856 skrivet: 2016.01.03 - 14:58:24 »

Ja, träskbootsen skulle man inte tacka nej till. Vad tror du om Lems då? Deras joggingskor ser också supersköna ut och jag gillar att tån inte alls är avsmalnad. Det är den ju t.o.m. på Vivo tycker jag. Ska ivf åka till Stockholm framåt våren och titta på dem i den där butiken. Ligger ju bara en spottloska från centralen. Kan bli en trevlig utflykt. Men de hade bara fula färger. Jag vill ha den där Coffee & Cream i så fall. Och kanske ett par joggingskor också.

Lems vandringskängor tycker jag fortfarande är läckra, men vad fan, nylon i översidan? Man vill väl att kängorna ska bjuda lite motstånd mot vatten och ormar. De är ju som ökenkängor.

Just ja, jag har mailat med butiken i Stockholm. De ska sluta med Vivo, så alla modeller kommer säkert på rea så småningom. Värt att hålla ögonen på det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #857 skrivet: 2016.01.03 - 17:32:00 »

Vad menar han med att hälsporre inte finns längre? Då har det väl aldrig funnits tycker jag? Jag har också haft problem med ömma hälar, så barfota utan mjukt under funkar inte så bra. Men fårskinnstossorna med extra fårskinnssula i fungerar rätt bra. Men blir ju tokvarmt i sommar. Men jag lurar på att virka något på en sula, som innetoffla.

Nej, precis. De har slutat använda diagnosen. Den var visst ett misstag. Lite konstigt, för jag har för mig att man faktiskt opererade det förr?

Ivf läste jag att sån där söndertrampad hälkudde som jag antagligen råkade ut för alltid läker inom ett år. Och det verkar stämma för mig. Man kan ju få andra problem som gör ont, senfästen och sånt, men jag tror säkert det är kudden i mitt fall. Så många jävla grankottar som jag klivit på på vivosarna. Man tjuter ju nästan rakt ut av smärta. Klart det inte kan vara bra i längden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #858 skrivet: 2016.01.03 - 21:11:42 »

Får kolla på skorna en annan dag. Det är sovdax för oss knegare som har måndag imorgon. Men apropå fettkudden under hälen. Vad är det som bestämmer var fettet i kropoen ska smälta bort när man bantar eller käkar såna där mediciner mot blodfetter? Pappa fick så sjukt ont i hälarna av en sån medicin som han åt att han blev tvungen att sluta äta den. Vilket iofs jag bara tyckte var bra. Och du bantar, så kroppen kanske plockar fettet från fötterna också?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #859 skrivet: 2016.04.22 - 18:22:40 »

Sitter på tåget från Stockholm med två par av Lems skor o ett par Vivo gummistövlar.
Ett par Lems boots kommer på posten senare. :bg:

Hade övervägt att köpa både läder- o meshpjucken om de var sköna. De var så fantastiska att jag köpte bootsen också. Mycket rymligare än Vivo och tjockare sula, precis som vi pratat om! Jättefin o trevlig butik också. Du måste absolut dit på studiebesök, Sorla!


Just ja, det är varning på Vivo nu. De har börjat göra skorna smalare, en av anledningarna till att Sköna Skor slutar med dem.


Lems is da shit!  :cheerleader:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #860 skrivet: 2016.04.22 - 19:41:16 »

Sexy sexy feet!  :headbanger:





Kolla tårna på skorna. Runda. Inte så där fånigt avsmalnande. Ser ut ungefär som herrskor gjorde för länge sedan. Kommer ihåg att min farfar hade såna skor med runda tåhättor. Tycker det är fint.

De här kommer om några veckor.





Jäklar i min lilla låda! Jag har gått omkring i läderskorna ett tag inne nu för att gå in dem. De andra lär inte behöva det. Kanten går emot knölen på utsidan av foten lite, så jag tror det är bäst att vänja sig. Jag trodde jag kunde spralla med tårna i vivosarna, men de här är så rymliga att det känns som skorna är alldeles för stora först. Killen fick lov att övertyga mig om att jag inte kunde ha ett nummer mindre, för de kändes helt perfekta för mig, d.v.s. som jag är van att det ska kännas. Lems säger att man ska ta ett nummer större än normalt. Jag har 39 på Vivo och vanliga skor så dessa är 40 och de röda är t.o.m. 41 för de är mindre i storlekarna. Fattar inte att de inte kan hålla sig till standard de här barfotamänniskorna!

Botsen kommer att bli toppen. Jag provade dem både med tunn socka och raggsocka och båda funkar. Snörningen var så flexibel så jag tror nog att man t.o.m. kan få i två stickade sockor om de inte är för tjocka. Tyvärr är de inte vattentäta, men vattenskyddade. Killen hade dem själv och sa att nylonet håller i prinicip tätt om man håller dem impregnerade men det kan rinner in vatten vid plösen. Ivf skulle det inte vara något problem med regn och att gå i vått gräs och ris men man bör inte vada genom några djupare vattenpölar. Lite surt, men man kan inte få allt. Är lite besviken att jag inte fick dem på en gång, för så kallt som det är nu hade jag ju kunnat använda dem direkt. Om 2-3 veckor kanske det är för varmt.



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #861 skrivet: 2016.04.22 - 20:40:06 »

toppen! ser väldigt sköna ut! Så nu har du finskor också!! :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #862 skrivet: 2016.04.22 - 21:01:05 »

Ja, om jag hade varit karl så. :mad_roll: Skinnskorna skulle nog faktiskt funka till kostym för en kille. De var kanske ett misstag. De ser som sagt mycket mer ut som herrfinskor i verkligheten, men är nättare än på bilderna och jag tycker de är riktigt snygga. Eller snarare var det kanske ett misstag att ta dem i svart. Kommer nog snabbt att se rätt sunkiga ut som jag har tänkt använda dem. De bruna var fulare men hade en redan lite ojämn färg och var mattare så de hade nog stått emot bättre, men som sagt, fulare.. Ja ja. Meshskorna kommer jag att leva i så snart det blir lite varmare. De är som små bomullstussar på fossingarna mina.  :biggrin1:

Jag är så lättad. Törs inte gå i vivosarna längre iom det som hände med hälkudden. De här har nästan lika tjock sula som vinterbootsen, så de kommer att funka. Har povat att kliva på en sladd jättehårt (gör ont i tofflorna) och det var helt OK. Har gått nästan en mil idag så jag orkar inte gå ut och testa dem på riktiga stenar och iom att de nog ska gås in lite tordes jag inte ta på mig dem redan i butiken. Meshisarna är för kalla än. Frusen om fötterna, jag. Bootsen hade varit perfekta, men men...

Dyrt blev det, men jag fick rätt mycket rabatt och gummistövlarna jag nämnde var ett reklamerat par som färgen hade blött lite på och råkade vara i min storlek. Fick dem helt gratis!  :inlove:
Tyvärr inte den jättebra modellen som jag redan har, utan en senare modell. Visste inte ens att Vivo gjorde gummistövlar igen. De här har väldigt höga, ganska smala skaft. Tyckte de kändes lite smala i foten också, så det är nog som han sa att Vivo gör smalare skor nu. Idioter. Varför ska de snegla på mode? De gamla stövlarna är perfekta.

Men vad kul det var att knalla runt i Stockholm! Har inte varit där mer än på genomresa på en herrans massa år. Ska nog unna mig några trippar dit i sommar, nu när jag kan gå lite längre. Har liksom inte varit någon idé förut. Är så mycket att titta på jämfört med här. Önskar bara jag fick med mig hojen också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #863 skrivet: 2016.04.22 - 21:20:52 »

Måste visa upp stövlarna också. De har verkligen höga skaft, framgår nog inte riktigt på bilden, och de är smala. Svårt att få ner brallorna i de där. Men det gick rätt bra att vika ner skaftet, så kanske de funkar ändå. 800 spänn är de värda ivf.
http://www.vivobarefoot.com/se/womens/waterloo-dam?colour=Black%20Dot

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #864 skrivet: 2016.04.22 - 21:22:17 »

Men var är Sorla nu då? Det är ju för att göra henne avis jag postar allt det här.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #865 skrivet: 2016.04.22 - 22:08:20 »

hon vågar nog inte öppna forum längre pga allt sko-spammande.

Visst har du rätt i att svarta skorna är ganska herrsko-lika men det kvittar väl nu för tiden? Men jag undrar vad du ska ha dom till om dom blir så hemska snart.

stövlarna ser sköna ut. Men så smala kan jag inte ha runt vaden.  800 spänn  sparat. inte illa!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #866 skrivet: 2016.04.22 - 22:16:41 »

Jag vet! Fick rabatt på det andra också, över 600 sammanlagt.  :cheeky: Du ser det där ljusa på vänsterstöveln? Det är som färgen blekts. Det är allt. Och så finns det ingen innersula insåg jag just, men jag kan ju ta dem från de gamla stövlarna. Jag får faktiskt ner brallorna i dem om jag viker ner skaftet först och sen stoppar ner brallorna. Sen kan jag vika upp skaftet igen över brallorna om jag vill. Men de är varken lika sköna eller snygga som mina gamla, men de kommer nog att funka. Kunde ha varit utan de jäkla prickarna dock. Men det är ju bättre än den andra färgen de finns i, korall eller vad de kallade den. Pickiga stövlar i skogen - skam och vanära!  :max-shock:

Att de ska göra allt sämre. Modellen har samma namn som förut, Waterloo. Men de gamla har vettigt skaft, snörning upptill och en liten klack bakpå hälen som man kan sätta andra foten mot när man ska sparka av sig stövlarna, så man slipper nöta på själva stöveln. Idioter.

Alltså jag ska så klart inte ha "herrskorna" som finskor utan som vanliga skor att gå och cykla i. Grejen är att nästan alla barfotingar är ultralätta och ultratunna doningar, i material som mesh. De tror ju att alla springer i dem, svettas om fötterna och bor i varma klimat! En annan som har sensibla fossingar och tår som förvandlas till ispinnar när det drar lite kallt i fartvinden på hojen behöver LÄDER om det inte är högsommarvärme. Måste ha nåt mellan meshskorna och fårskinnsbootsen liksom.  
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #867 skrivet: 2016.04.24 - 04:59:09 »

En bild säger mer än tusen ord...  :nod-yes:
http://www.lemsshoes.com/natural-shape
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #868 skrivet: 2016.04.24 - 15:13:21 »

Va, håller vivo på och blir som alla andra? Jag åker aldrig in till Stockholm numera. Det ligger åt galet håll för mig. Om jag åker är det för att omständigheter utom min kontroll gör att jag måste det.  :lol:

De ser ju rejält sköna ut de du köpte. Men vad var det för butik du var till? Sköna skor? Ligger var? Kungsgatan eller?

Läderskorna du köpte ser ut som sonens Dr Martenkängor. Fast lågskovarianten. Min favoritsko just nu är Merrell löparsko med 0% uppbyggnad i hälen. Mjuk sula, bra vidd i framfoten och lätta. Men jag får ha ullsockar i dem så här års.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #869 skrivet: 2016.04.24 - 16:55:14 »

Vivo har nog alltid sneglat lite på mode. Vi har ju pratat om varför de inte har rundare tå och att en del modeller är lite tajta liksom. Mina Aqua som har plösen fastsydd med resårer som går ner på sidan trycker ovanpå foten och jag tror inte jag har högre fötter än normalt.

Butiken ligger på Kungsholmen, Hantverkargatan 44. Mitt i den där höga uppförsbacken, alldeles nedanför Kronobergsparken.

Du får göra dig ärende. Du måste prova de här skorna. Fattar inte hur de kan sitta så bra när de är så stora i tårna. Trodde Vivo var rymliga i tån, men det här är tå-heaven. Eller faktiskt framfots-heaven. Känns som man skulle kunna vifta runt med hela framfoten om det vore fysiskt möjligt. Sulan verkar ha väldigt bra grepp och det ska vara ännu bättre på de andra pjucken. Tror du skulle älska joggingvarianten och kängorna.


Ja, jag tänkte också på Dr Martens! Tycker faktiskt de är snygga. Inte till mina joggingbrallor kanske, men om jag kunnat klä mig i jeans som förr skulle jag faktiskt ha kunnat köpa dem för utseendet. Skulle se tufft ut. Nu hade jag kanske föredragit en typ joggingsko i läder. De har såna där smala skosnören som det är i herrskor och hålen är små, så jag tror inte jag får i bredare och jag gillar mer hur joggingskor sitter upptill, runt vristen. Var ute och provgick dem igår kväll och var väldigt nöjd. Mindre barfotakänsla i sulan än i Vivo, men tror det är bättre med tjockare sula på asfalt även om man inte trampat sönder hälen. Varma var de, var bara någon plusgrad när jag var ute. Jag kunde ha Ullmax ullfrottésocka utan problem, så de kommer att bli toppen vår och höst, som det man kallade promenadsko förr. Kanske ska reservera dem för stadsbruk. Har inte bestämt mig än.

Bara ledsen att jag inte fick kängorna på en gång. Kunde ha köpt dem jag provade till nästan halva priset, för att han skulle slippa beställa. Men jag ville inte ha svarta och sen var det en veganvariant utan läder på sidorna. Han sa att de var mer vattentäta utan läder, men jag tror man behöver lädret som nötskydd om man går emot vassa stenar och så. Och sen är det ju snyggt också!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 56 57 [58] 59 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544