Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 09:16:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366698 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #750 skrivet: 2014.03.14 - 16:31:27 »

Softstar har en ny sko på gång. Tycker den ser super ut, som en vanlig promenadsko. Med snörning och tjock sula. Känns som en bra vår- och höstsko. Deras påsiga passform borde ju göra att man kan klämma i en tjockare socka också om man vill, kan jag i runamocsen. Inte svindyr heller, även om deras priser definitvt gått upp sedan de blev poppis.

http://www.softstarshoes.com/adult-shoes/adult-portlander-chocolate.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #751 skrivet: 2014.03.14 - 16:36:13 »

Nu vet jag vad de påminner mig om! De där gamla arbetsskorna! Kommer ni ihåg? Mörkbruna i grängat läder. De fanns som lågsko och låg känga, som bastketskor ungefär. De var jättesköna. Tyvärr har jag slängt alla mina gamla färgfläckade par, idiot som jag är.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #752 skrivet: 2014.03.18 - 17:31:32 »

Jag har pratat med älvorna. Jag vill ha dem. Ska nog beställa när de släpps i morgon. De får ersätta de där vidriga Vivo Offroad. Inte samma sak, men mitt emellan de lätta vivosarna och bootsen, bra i det väder vi har nu känns det som.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #753 skrivet: 2014.03.19 - 16:54:56 »

Nu har jag nog gjort bort mig. Beställde också ett par fårskinnssulor för jag upptäckte att det är gratis frakt på dem om de beställs ihop med skor och jag har varit sugen på dem länge.
http://www.softstarshoes.com/adult-shoes/socks/adult-sheepskin-innersoles.html
Det är alltså inte sådana där fuskfårskinnssulor med pålimmad fårull som man köper i skoaffären, det är äkta fårskinn, ullen kvar på skinnet. Eftersom jag nu erfarit fördelarna med sådant fårskinn i bootsen är jag ju sugen på att testa. Men jag tänkte inte på att det ökar värdet på försändelsen så tullrisken också ökar. Nåja, man får försöka tjäna in på gungorna vad man förlorar på karusellen.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #754 skrivet: 2014.03.31 - 15:28:01 »

Ha ha! De har kommit redan. Och ingen tull. Tror jag. Det brukar vara en avi med då.  :cheerleader:

Ska se om jag kan hålla mig till i morgon, för då ska jag till doktorn som ligger bredvid posten. Men kanske kan jag inte det.  :blob:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #755 skrivet: 2014.03.31 - 17:02:22 »

Nä, iväg och hämta dem nu!  :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #756 skrivet: 2014.03.31 - 19:11:47 »

Ja, jo, det blev ju så.  :shy:

De är jättefina. De är i läder och mocka, det hade jag inte fattat. Biten som utgör bakkappan och snörhålen är mocka och ovanlädret och den där lilla halvmånen på sidorna är skinn. De känns lite trånga, men det gjorde ju bootsen också. Det är säkert samma sak, att de ska forma sig. Ska ha dem på mig inne kväll innan jag skriver och besvärar älvorna ivf. De sitter tajt och skönt på foten i alla fall, ingen påssko det här.

Fårskinnssulan verkar inte alls behöva limmas fast som de skriver, ska klippa till den lite bara. Det är ju bra så man kan ha den i flera skor. Tycker de är lite snygga, fast folk kommer ju att tro att man är nån övervinterad KFML-are. Väldigt mycket working class hero över dem. :lol:

Hoppas jag bestämmer mig för att storleken är lagom, för jag är så nyfiken på att prova om de funkar att cykla i. Tror de gör de iom att de är tajta. Mocsen kändes inte bra iom foten kan röra sig inne i skon.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #757 skrivet: 2014.03.31 - 21:33:15 »

 :clapping: Hoppas de ska funka! Vill gärna se dem på dig, med snopptår och allt!  :lol:

I lärdags var jag på Friskis & Svettis och cyklade spinningcykel för andra gången i mitt liv. Spinning for hope för Barncancerfonden. Efter halva timmen började mina tår domna bort. Jag hade såna där vanliga gymnastikskor på mig. Då berättade mina kollegor som är inbitna cykelfantaster med lättviktscyklar, reklam över varenda cm på kläderna och cykeldojjor att det är för att sulan är för mjuk. Man ska ha skor med hård sula, precis som cykelskor som man sätter fast i pedalen. Hård sula och tight passform ska det vara för att foten inte ska domna. Vad vet jag. Fick inget svar på varför dock. Svaret blev därför. Gillas inte. Är inne på att skaffa ny cykel trots att jag inte fick jobbet på cykelavstånd. Jag vill geocacha via cykel och min gamla hoj är så tung och svårväxlad. Så då ska jag passa på och förhöra mig om det där med särskillda skor. Så det ska jag återkomma om när jag har ett bättre svar än därför. Gunatt!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #758 skrivet: 2014.03.31 - 21:57:37 »

Nämen nu måste jag förklara detta för dig IGEN!  :nono:

Visst, cykelskor har styv sula. Men det är för att clip in-pedalar är väldigt små. Riktiga sådana pedaler är ännu mindre än standardpedaler. Typ såna här.



Du ser att det knappt är en pedal som vi menar, bara ett fäste för mekanismen på specialskon. Då måste sulan på skon bilda plattformen som man så att säga står på. Det blir som att lägga en brädlapp över den där lilla löjliga saken.

Har man istället stora plattformspedaler som jag har så utgör pedalen själv en styv plattform som sprider trycket över fotsulan. Så här ser mina ut. De är mer än dubbelt så stora som vanliga standardpedaler, nästan 3 ggr tror jag.



Man skulle kanske kunna säga att man måste ha en styv plattform mellan foten och pedalarmen, både för kraftöverföringen och bekvämligheten. Den plattformen kan utgöras av en tillräckligt stor pedal ELLER en tillräckligt styv sula. Att ha båda ger inget extra. Nu fick jag allt till det!   :bg: :throw_flowers:

Jag har äntligen fattat det här nu, återstår bara att få dig att göra det också.  :tongue:
Jag tror många människor, precis som jag förut, bara hört att cykelskor ska ha styv sula, men de vet inte varför. Vet man det så förstår man också att det inte alls behövs med rätt pedaler. Cykelskor är läskigt obekväma, trånga och jävliga och inte kan man gå i dem heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #759 skrivet: 2014.03.31 - 22:19:10 »

Nu blev det konstigt bara för att jag tog med blixt rakt på! Skorna är INTE tvåfärgade.  :lulz:
Färgen på lädret är rätt. Nästan. Det är mörkare brunt faktiskt, inte rödbrunt. Mockan och skosnörena är lika mörkbruna de. Man ser inte att det är olika material om man inte tittar ordentligt.

Ser du att jag inte kunnat snöra ihop dem så mycket? Undrar om de är för trånga ivf. :hmm:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #760 skrivet: 2014.04.01 - 12:10:34 »

 :confused3: Har du förklarat det för mig en gång förut? Har jag inget minne av.  :rolleyes:

Jag vill köpa en hybridcykel. Dvs inte riktigt racer, men inte heller komfortcykel. Och så vill jag kunna trampa med både drag och tryck. Så cykelskor får jag nog tyvärr dras med. Men det finns varianter som går att gå i. Och det är ett måste så man kan kliva av cykeln och leta efter burkarna. Jag köpte det till min man för några år sedan. Fast något sprallutrymme är det ju inte i dem.

Det ser inte så spralligt ut i dina nya skor heller? Eller kan du spreta på tårna? JAg fattar inte varför de gör skorna så låga framtill. Mina stortår viker av lite lätt uppåt ute vid nageln. Skulle inte bli skönt med så låga skor.  :nonono: Nä, jag får nästan klaustrofobi bara av att titta på dina stackars tår som har det så trångt.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #761 skrivet: 2014.04.01 - 12:29:51 »

Jag har förklarat FLERA gånger. Jag var ju alldeles till mig när jag fattade det där själv, för jag insåg att jag nog skulle slippa domningar om jag bytte pedaler och det stämde ju.

Det där med rundtramp är nog en myt. Det finns ingen som drar uppåt. Man har mätt på cykellabb. Skillnaden är att proffsen belastar mindre när pedalen går upp, d.v.s. trycker inte emot lika mycket som en amatör och det är lättare att låta bli om foten sitter fast, men de drar inte de heller.

Köp med klick in-pedaler du och testa. Pedaler är ju lätt att byta om det inte funkar. Det finna ju andra sätt att hålla fast foten om det inte funkar för dig. Jag har en slags remmar och jag känner att det hjälper, att jag slappnar av mera och antagligen inte belastar så mycket på uppåttrampet. Inte såna jag har, men typ såna här menar jag.
http://holdfastordie.com/

Jag gjorde bort mig med skorna igår. Jag skrev till dem och frågade och skickade med bilden och sen kunde jag inte låta bli att gå ut med dem. Men jag tror grejen är att de ska forma sig efter foten. Skinnet är ju mjukt som handskskinn. Jag har sulan i på bilden också. Bootsen tryckte också och klämde i början. Nu är det som att gå i bara raggsockor, känner dem inte på en fläck.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #762 skrivet: 2014.04.01 - 17:52:41 »

Jag kanske har ett svagt minne av något du skrev om dina paddlar. Nej, jag menar pedaler!

Jag lånade en kompis cykel med dojjor och hela kitet. Det var en helt annan känsla att trampa med den mot med min egen cykel. Jag tror inte man runttrampar hela tiden. Men i motlut och vid acceleration. Det jag tyckte var skönt var att man kan växla muskelgrupper när man blir trött.



Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #763 skrivet: 2014.04.01 - 20:28:07 »

Hur många gånger ramlade du?  :lol1:

Näe, man rundtrampar ALDRIG! Det är BEVISAT i en MODERN vetenskaplig STUDIE ju!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #764 skrivet: 2014.04.02 - 09:33:23 »

Näe, man rundtrampar ALDRIG! Det är BEVISAT i en MODERN vetenskaplig STUDIE ju!  :lol:

Jo tjena!  :rolleyes:  :badtongue:

Hur många gånger ramlade du?  :lol1:

Ingen gång. Jag hade stödhjul.  :flirting:

Det var läskigt när man skulle stanna. Det gällde att få loss foten i tid. OCh RÄTT fot.  :lol: Och så vägde inte cykeln någonting. Det gör förvånandsvärt stor skillnad hur den är att trampa. Tyvärr var den lite för liten för mig, den cykeln. Annars hade jag köpt den av henne.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544