Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 00:41:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369692 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #570 skrivet: 2013.05.20 - 11:33:50 »

Bingo! Kul att höra vad du tycker sen.  :clapping:

Ha! Jag tror faktiskt det skulle löna sig att ta ett billigt flyg till USA och köpa upp sig på hela barfotalinjen. Bara på vinterbootsen jag tänker satsa på skulle jag spara in nästan 1000 i frakt, tull och moms.  :snowman_sad:

Sorla, har du sett att Vivo har storlekshjälp nu? Bredvid skon står How Will it Fit? och så ska man skriva in en sko man redan har, Vivo eller andra märken. Tyvärr har de rensat bort sina gamla. Lucy fanns inte så jag valde Lucy Lite. Då kom den fram till att jag skulle ha samma storlek på Offroad. Gummistövlarna är inte scannade än så där funkade det inte.

Förresten har de tagit bort Offroad Mid också - jag var mer sugen på den, för jag är lite känslig för tryck över knölarna också. Får väl höra vad du säger sen, men kanske kan ha dem osnörde upptill. Lite skaft är ju bra om det är blött förstås och mot orm också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #571 skrivet: 2013.05.21 - 00:50:40 »

Ha ha! De har redan skickat. Då kommer det ju inte alls att dröja länge.   :yay: Tänkte på dem idag för jag var tvungen att ha gummistövlar och det gjorde ont! :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #572 skrivet: 2013.05.21 - 05:09:17 »

Jo, jag har sett det. Jag testade också den. Men vet ju inte om det blir rätt ändå eftersom mina Lucy är för stora. Och man vet ju inte om Offroad töjer sig på samma sätt.

Hoppas stövlarna kommer mycket snart. Ser ut som de kan behövas närmaste dagarna.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #573 skrivet: 2013.05.23 - 12:21:35 »

Jag tror mina Zinfandlar har kommit redan!  :cheerleader:

Jag har ivf fått en avi. Jag väntar ett paket till men det är under utkörning, så det kan det ju inte gärna vara. Kan nog inte hålla mig från att hämta det i kväll, fast det vore smartare att vänta till i morrn. Då kommer jag att få avi på det andra p.g.a. att de inte kom in i porten och inte kunde få kontakt med mig trots att både portkod och mobilnummer står på paketet... Så var det med ett annat paket från samma företag som jag fick gå och hämta igår efter att de förgäves sökt mig - not!  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #574 skrivet: 2013.05.23 - 14:51:20 »

Vad orättvist! Mitt paket har inte kommit än. *skakar sorgset på huvudet åt världens alla olyckor*


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #575 skrivet: 2013.05.23 - 17:06:44 »

För att du beställde från amazon.COM!  :lulz:

Jag hämtar nog inte förrän i morrn ändå, så rapporten kommer i morgon em. Fasiken, blir ett dyrt skoår i år. Om dina är bra vill jag ha såna också och så kanske ett par mindre gummisar och definitivt fårskinnsbootsen. Men sen är jag rustad för alla situationer. :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #576 skrivet: 2013.05.23 - 19:30:50 »

Förresten, fiall jag inte nämnt det förut, barfotaskor vårdas bäst med ljummen galltvålslösning och en mikrofibertrasa. Helt suveränt, smuts, lera och t.o.m. ingrodda fläckar försvinner och skorna ser ut som nya. Har klarat biffen på både läder, mocka och canvas. Fungerar säkert på mer påklädda skor också. :flirting:

Galltvål är för övrigt suveränt till lite allt möjligt. Och det är mikrofibertrasor också.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #577 skrivet: 2013.05.24 - 16:09:29 »

Och vi var i kanada, i USA är det ännu billigare.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #578 skrivet: 2013.05.24 - 18:06:12 »

Det jag säger, det vore värt det att åka dit bara för att köpa skor. Men vem skulle kunna flyga till Amerika, köpa skor och flyga hem igen utan att göra en massa annat som kostar pengar? Inte jag, så det får nog vara.

Det var inte stövlarna! Jag hade glömt att jag beställt mer salva från Gotland också.  :bang_head:

Ska bli spännande faktiskt. Fick öronen sönderbitna av mygg sist jag var ute i skogen. Ja, redan! Så jag la genast in en beställning på myggsalvan som påstås vara så bra för förra sommarens myggbetshelvete vill jag inte vara med om igen. Den luktade urgott! Trodde den skulle stinka. Tyckte det luktade som en blandning av citron och sandel, väldigt svagt och diskret. Skulle inte ha något emot en liknande parfym. Den kan jag lätt kleta in mig i. Hoppas jag tål den nu bara. Det är eucalyptus i och det kan man vara känslig för, men jag är säkert inte det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #579 skrivet: 2013.05.29 - 11:48:40 »

NU måste det vara stövlarna!  :cheerleader: Ska hämta på eftermiddan. Om inte posten slarvat bort det här också. Är så jävla less på dem!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #580 skrivet: 2013.05.29 - 12:25:48 »

Mina kängor ligger också och väntar. Hoppas jag hinner hämta ikväll.


Skickat från min telefon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #581 skrivet: 2013.05.29 - 15:38:33 »

Jag är så nyfiken på dina! Du måste hämta! Undrar över färgen också. Det står ju mörkgrått och karmosinröd, men det ser banne mig ut som ljusgrått och rosa på alla bilder jag sett.

Stövlarna är jättesköna! Gummit är mjukt och smidigt och liksom lite töjigt. Ändå ser det rätt stadigt och hållbart ut.

 Storleken funkade. Var tur att jag inte tog mindre. Har provat med tunna yllestrumpor (strumpor, inte raggisar, som tennissockor ungefär) + chenillesocka (inte så tjock) och samma yllestrumpor + stickad, inte så tjock raggsocka och det funkade. Det enda är att det trycker lite ovanpå foten där den är som högst, vid knölen. Men jag är jättekänlig där, har fått ha Lucy löst snörade senaste veckan t.o.m. Det är ändå sprallrum för tårna och de är tillräckligt vida runt vaden, körde ner brallorna också.

Det ligger en platt sula i, inte en sån med hålfot som det är i Lucy. Jag tror man bör ha den i, för jag känner cellmönstret på sulan innifrån med fingret om jag tar ur den.

De kommer att bli jättelätta att packa, för skaftet kan rullas/vikas ihop.

Tror faktiskt jag ska beställa ett par 39 också medan det finns. Jag ska ut i skogen och jag ska INTE gör illa fötterna i år. Faktum är om inte det bästa hade varit ett par 39 och ett par 41, så man kunde ha haft filtsula och dubbla raggisar. Jag ska ta med innersulan till skoaffären och prova ut vilken storlek på filtsocka som täcker den så får jag klippa till den sen. Tror det isolerar bättre en den som följer med när det börjar bli kallt i höst.

Nu ska jag prova med både chenille- och raggsockorna. Det kanske går.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #582 skrivet: 2013.05.29 - 15:45:52 »

Det gick, men jag kan inte spralla med tårna då.

De är oerhört lätta att ta på och av iom att gummit är så smidigt, som att ta på ett par handskar. Jättebra för mig, för just den rörelsen är farlig för min konstiga skada, när man liksom måste spänna foten och hålla emot.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #583 skrivet: 2013.05.29 - 16:04:15 »

Vilken storlek var det på dessa? Tror du gummit håller för grenar och annat i skogen? Förvara dem mörkt när du inte använder dem hemma, så lever gummit längre.


Skickat från min telefon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #584 skrivet: 2013.05.29 - 18:10:36 »

Jag tror faktiskt det håller. Det är inte särkilt tunnt, det är mer att det inte är så styvt som gummistövlar brukar vara. De känns otroligt lätta, men väger faktiskt 416 g per stövel. Hur mycket väger vanliga, ett kilo?  :huuh: Mina är i källarn så jag kan inte kolla, men du kanske kan?  :flirting:

Just det, det är inte Offroadsulan som jag trodde. Det är det typiska cellmönstret, väldigt stora celler, men grövre än på runningskorna. Har läst på ett par ställen att de ska ha väldigt bra grepp. De kommer med nästa gång antingen solen skiner eller inte. De måste ju provgås.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544