Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.29 - 01:18:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 400917 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #540 skrivet: 2013.01.12 - 05:19:44 »

Har du sett att de har fler stövlar/boots nu? Jag blev så glad när jag såg den där sheep mid, men det visade sig vara fuskpäls.
http://www.vivobarefoot.com/uk/ladies.html

Kan du ha dina nu? Mina blie både får kalla och för hala när snön kommit, men de har toppen hela hösten och våren. De är verkligen helt vattentäta, har t.o.m. provad att vada i vattenpussar och vattnet verkar inte att suga in och fläcka mockan heller, om det nu beror på min eller deras impregnering.

Jag vill verkligen ha de där med grövre sula, men jag hittar inga på rea och de är svåra att söka på också, off road mid ger en massa falska träffar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #541 skrivet: 2013.01.13 - 15:43:05 »

Jo, jag såg att det har dykt upp en del nya varianter. Den du gillade är ju en "vegan"stövel.  :lulz: 

Jag tog bort originalsulan och stoppade i en ullsula istället. Tillsammans med ullstrumpor och sockar blir det jätte bra. Fast då är jag ju inte ute i timmar med dem. Bara någon halvtimme-timme.  Jag vill ha en barfotaskobutik här!  :cry: Lucy är lite för stor, men Mary Jane som jag köpte i en storlek mindre är nästan för liten. Den klämmer över foten på stortåsidan. Jag skulle behöva ha en halvstorlek. Hopplöst när man inte kan få prova innan köp. :glare:

Halkan känns faktiskt lättare att klara i barfotastövlarna än med mina vanliga. Antagligen för att foten känner marken och så beräknar jag hur jag ska balansera kroppen automatiskt.

Jag har börja läsa "Born to run : jakten på löpningens själ" av Christopher McDougall. Det ska blir spännande. Den börjar bra så jag fastnade direkt och ville läsa vidare.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #542 skrivet: 2013.01.13 - 16:08:00 »

Köpte du Mary Jane? Det har du inte berättat!  :eek: :sadsad: Jag tror det kommer nya modeller och färger till våren. Du kanske det går att hitta prylar på rea. Eller det går nu också, men inte Off road.

Jag har den boken, men har inte kommit mig för att läsa den. Jag är ju inte intresserad av att springa... Du kan väl sortera ut det matnyttiga och berätta det för oss?  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #543 skrivet: 2013.01.13 - 16:24:08 »

Jag slog till på volley i våras nån gång. Jag var desperat. Kunde inte förmå mig att fortsätta gå i Lucy hela tiden och några andra dojjer dög inte. Man vill ju inte förlora sin nya vackra naturliga gång. Eller hur.  :flirting:

Men jag kan inte ha dem en hel dag. Det gör asont där det klämmer. Konstigt nog klämmer det bara på ena foten. Och jag kan inte avgöra om det är mina fötter som är olika, eller skorna som är det.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #544 skrivet: 2013.01.13 - 16:42:39 »

Volley?  :huuh:

Jag tror de ska vara lite stora. Det är fånigt att de envisar med rätt normal tåprofil, själva tåhättan menar jag. De kunde ju vara rundare i tån och då skulle de inte behöva vara lika långa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #545 skrivet: 2013.01.13 - 19:40:49 »

Onödigt tycker jag med! Ser ju ut som pippiskor.  :badtongue: Lucy klämmer på ovansidan på stortåsenan. Annars tycker jag längden var bra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #546 skrivet: 2013.01.13 - 19:48:11 »

Hur ska du ha det? Du sa ju nyss att de var för stora!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #547 skrivet: 2013.01.13 - 19:50:00 »

 :loony: Var jag otydlig?!  :flirting:

Lucy är för stora. Nämen, nu ser jag vad jag skrev!  :smack_head: MaryJane klämmer. Sorry.  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #548 skrivet: 2013.05.16 - 21:20:05 »

Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt riktiga kängor för mina offroadturer. Lucy sitter för löst och är för hala för att funka bra i skogen och på hala skärgårdshällar. Jag chansade och gick ner till 38. Hoppas det ska gå bra. Annars säljer jag dem till någon med mindre fötter än vad jag har.


http://www.amazon.com/Vivobarefoot-Womens-Off-Road-Hi/dp/B006Y5XM5U/ref=pd_ybh_1
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #549 skrivet: 2013.05.16 - 21:26:56 »

Å äntligen ska man få höra detaljer om offroad! Gud så spännande! :clapping:

Jag får väl bli försökskanin för gummistövlarna då. Jag har skrivit till sajten som hade dem för £55 och frågat som storleken, om det är rum för stickade sockor eller om man ska gå upp en storlek.

Vet du, jag tror kanske inte att Vivo är så himla dyra EGENTLIGEN. Det är tredje sommarn på mina Lucy nu och de ser ut som nya. Hade dem i skogen häromsistens, vilket var dumt men underbart, och de blev leriga. Jag torkade av dem med en trasa doppad i galltvållösning och nu är de lika fina igen, då är de ändå ljusa. Sulan visar inga som helst spår av slitage.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #550 skrivet: 2013.05.16 - 21:29:47 »

Å titta - de har ökenkängor nu! Men de var ruskigt dyra.  :cry: Men snygga!  :dribble:
http://www.vivobarefoot.com/eu/ladies/casual/porto-l-leather-dk-brown.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #551 skrivet: 2013.05.16 - 21:34:06 »

Nä, jag håller med dig. Mina Lucy är som nya de med. Och då har jag haft dem nästan dagligen sen jag skaffade dem.

Och kängorna är absolut inte dyrare än de kompisarna har köpt. Tvärt om! Det här blir spännande! Stövlar och kängor på samma gång! Ska bli spännande att se vem som får sina först!  :cheerleader:

Ökenkängor???? Varför heter de så? Ja jäsiken vad dyra de var!  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #552 skrivet: 2013.05.16 - 21:36:17 »

Men assnygga! Särskilt de i läder. Gillar ökenskängor skarpt. Problemet är väl att de blir kalla för fort på hösten, jag vet hur det är med "vinterkängorna".

Dumma dig, jag vill ha offroad också nu! De kanske reas framåt våren när de kommer med nya färger.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #553 skrivet: 2013.05.16 - 21:40:01 »

Ja, vänta lite nu så jag får se hur de är i storleken jämfört med Lucy. Den vetskapen kan ju du också dra nytta av.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #554 skrivet: 2013.05.16 - 21:44:56 »

Men vi har inte samma Lucy väl? Kommer du inte ihåg storleksskillnade på de jag har kvar och de svarta jag köpte också? Jag sålde dem till en granne som har 36 och de skulle vara 39.  :laugh:

Men man får väl hoppas att de rättat in sig i ledet och håller sig till standardstorlekar nu!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544