Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:44:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366596 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #405 skrivet: 2012.03.09 - 00:21:15 »

"This shoe is irregular due to zippers placed on outside of boot instead of inside."

Men hallå! Det räcker väl inte som beskrivning! Är det av misstag, alltså jättefult gjort av någon jäkla pryo, eller är det något de testade och är snyggt gjort? Fasiken också.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #406 skrivet: 2012.04.12 - 20:34:47 »

Plus i kväll kommer att handla om barfotalöpning, "Vilka passar det för egentligen". Törs man gissa att de kommer fram till att barafotaskor INTE passar för tjockisar och folk som har ont i fötterna?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #407 skrivet: 2012.04.12 - 21:28:12 »

Ha! Där var mina skor med, såg ni!

Men mittenkillen sprang ju med hälisättning fast han hade barfotaskorna på!  :max-shock: Hur tänkte han då?

Dåligt att de inte hade tagit in någon som kunde det här med barfotalöpning. Inte en enda expertkommentator. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #408 skrivet: 2012.04.12 - 21:30:18 »

Ha! Där var mina skor med, såg ni!

 :whistle:
Citat
Men mittenkillen sprang ju med hälisättning fast han hade barfotaskorna på!  :max-shock: Hur tänkte han då?

Dåligt att de inte hade tagit in någon som kunde det här med barfotalöpning. Inte en enda expertkommentator. 

Visste att det skulle bli så! T.o.m. jag såg hur illa han sprang. Nu hörde jag inte vad de kom fram till för jag fick telefon, men jag kan ju gissa. Ska titta på webben sen.

Förresten, har du också fått bredare mellan tårna? Jag ska jobba på att få såna där riktiga infödingsfötter!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #409 skrivet: 2012.04.13 - 11:02:52 »

Men det är ju helt galet att ställa någon som aldrig har använt barfotaskor att springa på band, helt utan instruktioner!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #410 skrivet: 2012.04.13 - 15:57:54 »

Ja vad kom man fram till, det var dyrt (och vad kostar inte en bra löpardoja), man kunde skada sig. Om man sprang fel så kunde man få ont i ryggen, att springa rätt var svårt då man gick i vanliga skor för det mesta och därför var tvungen att ändra löpstil (jag brukar inte springa om kring till vardags i alla fall). Den otränade lite kraftiga killen använde naturligt ett bättre löpsteg, förmodligen då han inte hade något löpsätt inövat och naturligt anpassade sig till skon. Maken satt och hummade menande, han tycker mina barfotaskor är gräsliga.

Jag använder bara mina inomhus när jag tränar på pass och det jag märker är att jag får liksom träningsvärk i fotmusklerna, ont på ett skönt sätt. Snart hoppas jag på torrväder så jag kan använda mina ute. Funderar på om jag ska investera i en utomhusvariant också.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #411 skrivet: 2012.04.13 - 16:18:50 »

När man har dem hela tiden som jag uppstår ett annat problem. Fötterna blir så jäkla bortskämda att vanliga skor är direkt plågsamma. Dels tror jag det är att de små benen inne i foten inte gillar att bli hoptryckta helt plötsligt, men det är även en känslighet i själva skinnet, allt trycker och skaver. Vivosarna är ju som hanskar mot huden. T.o.m. gummistövlarna jag köpte, såna där vanliga seglarstövlar, är en ren plåga att gå i och jag har ont i fötterna hela dan efteråt.

Det är faktiskt ett stort problem för ibland behöver man ju grövre skor, p.g.a. kyla eller annat. Vad sjutton gör man då då? De borde göra lika rymliga och bekväma men med tjock sula helt enkelt för sådana tillfällen. Eller kanske nån slags galoscher som man kan dra på utanpå.  :biggrin1:

Inomhus har jag löst problemet genom att slänga de fotriktiga scholls-varianterna och införskaffa hederliga fårskinnstossor igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #412 skrivet: 2012.04.13 - 16:26:26 »

Kanske därför ja galdrig kan gå i högklackat, fattar inte hur de bär sig åt som går i skyhöga smala skor men nu tror jag att jag fattar. Bra att du förvarnar, man ska kanske fundera om man ska gå all-in då. Kan bli dyrt att byta ut hela sortimentet skor.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #413 skrivet: 2012.04.13 - 16:35:22 »

Du får säkert inte lika stora problem eftersom du är smal. Fötterna blir ju lätt ett problem öht när man är överviktig.

Men jag ångrar mig inte! Fördelarna överväger. Fast jag oroar mig för vad som ska hända om trenden bryts och Vivobarefoot försvinner. Då får jag stanna i sängen!  :lol:

Har heller aldrig kunnat gå i högklackat. Man får ju kramp i vaderna! Brukade köpa såna där pumps med låg hög klack, typ taxklack, att ha när jag verkligen måste förr.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #414 skrivet: 2012.04.13 - 17:01:37 »

Smal och smal, jag tror inte jag är tillräckligt smal för att mina fötter ska orka med löpning i skorna.
Loggat

Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #415 skrivet: 2012.04.15 - 07:51:20 »

Men det är ju helt galet att ställa någon som aldrig har använt barfotaskor att springa på band, helt utan instruktioner!

Det är väl precis det som händer i verkligheten när nån som bestämt sig för att börja gå ner i vikt läser om att det här är så naturligt för kroppen.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #416 skrivet: 2012.04.15 - 14:52:35 »

Får ju skylla sig själva om de inte läst på då. Jag använde mina bara när jag gick och köpte mjölk första veckorna och slapp värk helt, trots att jag vägde nästan 110 då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #417 skrivet: 2012.04.15 - 21:22:35 »

Jamen nu har de ju visat hela svenska folket att det "bara är att ställa sig på bandet och köra på"!  Hur smart är det då?!  :bang_head: Massor med folk som kommer skada sig, och så kommer motståndarna mot det naturliga löpsteget, Nike, Adidas och gänget, få en massa vatten på sin kvarn. Är det ovinklad och opartisk rapportering det? Plus är säkert köpta.  :smack:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #418 skrivet: 2012.04.15 - 21:42:19 »

 :lulz:

Plus är skitdåligt sedan de bytta programledare. Förut var det sakligt och bra. När de testar produkter har de bara med ett fåtal. Såg när de testade toapapper och mätte och vägde och stog i. Ett som är ganska odrygt fick bäst betyg för de hade bara tagit med odryga papper.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #419 skrivet: 2012.04.16 - 13:44:21 »

Jag har i mitt eget test kommit fram till att Änglamarks toapapper är bäst, luddar inte, är lagom brett och många meter på varje rulle.
Loggat

Sidor: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544