Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 05:07:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369716 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #330 skrivet: 2011.08.24 - 01:01:42 »

Jösses, du måste verkligan ha fått stora...  :shock: Men tänk på hur tunn sulan är. Det är ju det som gör att man fryser om fötterna på vintern, att skorna har dålig sula.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #331 skrivet: 2011.08.24 - 06:14:29 »

Såna här kanska jag kan skaffa?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #332 skrivet: 2011.08.24 - 06:43:29 »

speciellt röda!!!
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #333 skrivet: 2011.08.24 - 07:16:04 »

 :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #334 skrivet: 2011.08.24 - 10:35:40 »

Såna har jag haft!  :nod-yes: Fast de sprack när de blev äldre.  :byecry: Skitgummi!  :smack:

Men lille knoen! Vad sööööt!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2011.08.24 - 10:38:46 »

Inte roligt när gummit spricker.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #336 skrivet: 2011.08.24 - 11:02:52 »

 :lulz: beror väl på vad man egenligen vill åstadkomma...
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #337 skrivet: 2011.08.24 - 18:44:49 »

 :mad_roll:


Nu har jag frågat om Bootsen. De är mjuka i lädret och lika flexibla i sulan som Lucy. Sen frågade jag om storleken, och då skulle hon kolla upp det. Så vi får se om jag har fått något nytt svar imorgon. Hoppas!  :w00t:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #338 skrivet: 2011.08.25 - 06:47:07 »

Jag provgick mina Belle häromkvällen. Sulan var skön och jag behövde inte ändra gångstil. De klämde inte i tårna men satt åt lite där foten är som bredast och jag tyckte inte jag kunde spralla med tårna lika mycket som i Lucy. Ändå glappade de lite i hälen. Fick en känsla av att själva ovanlädrat var för knappt tilltaget, det borde ha varit högre. Dessutom är tån spetsigare än på Lucy som jag tycker är spetsig nog. Fattar inte varför de inte har helt rund tå! Jag hade nog inte köpte dem om jag hade provat innan, men jag kommer att använda dem, värre är det inte. De var oerhört lätta och ska ju vara vattentäta, så de för bli för slaskiga vår-och höstdagar. Glöm att jag för rum med raggsockor!

Det intressanta för dig är att de var inte ett dugg varma. Det var kanske 15 grader den kvällen och jag hade ett par tunna chenillesockor, bara dem alltså, ändå blev jag inte svettig. Så glöm riktigt vinterbruk.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #339 skrivet: 2011.08.25 - 14:02:32 »

Vilket vänligt bemötande!

Jag ska banne mig lägga en beställning när jag kommr hem. Jag har vinterskorna som i en liten ask!  :clap_jump:

Hi C
As you will have noticed with your Vivo Barefoot 'Lucy' style, there is a removable insole in all Vivo Barefoot styles. Some people choose to remove these insoles to get that little bit of extra 'contact with the ground' experience.  I understand what you say about the colder Swedish climate and I think that if you removed the Terra Plana insoles and replaced them with 'Memory Foam' insoles or one of the many 'Insulating Insoles' that are available like 'SOLAR' then it shouldn't be a problem. Obviously this will lessen the effects of the 'Barefoot' experience that the styles are designed for but you can always change back to the original insoles when the temperatures rise. Hope this answers your question.
Kind regards
M

Hi
Forgot to mention that I think the 39 would be better to accomodate woolen socks and thicker insoles.
Kind regards
M


Belle ser sköna ut. Kanske du kan prova att göra samma med din innersula. Det finns ju ullsulor som man kan köpa löst.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2011.08.25 - 14:20:50 »

Är det Martin?  :inlove:

Belle ser sköna ut. Kanske du kan prova att göra samma med din innersula. Det finns ju ullsulor som man kan köpa löst.

Då blir de ju ännu trängre för en sån sula är ju tjockare.  :club: Jag väntade mig inte att de skulle tåla smällkall vinter, så den biten är OK. Det är storleken som är åt fanders.

Jag tror inte dina kommer att tåla -20 heller. Men ju längre man kan gå barfota desto bättre är det ju, så kör vet ja. Den höga stöveln är ivf snygg!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #341 skrivet: 2011.08.26 - 17:28:41 »

Ja det är Martin.  :nod-yes: Fast första mailet jag skickade var det Sandra som svarade på. Men det har jag inte refererat till här.

Nu är de beställda. Jag har ingen aning när de kommer. Bara de hinner hit innan det blir kallt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #342 skrivet: 2011.08.26 - 17:33:26 »

 :clapping:

Det gick på 3-4 dagar har jag för mig. Snabbt ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #343 skrivet: 2011.08.27 - 05:20:04 »

låter som bra och vänligt bemötande det där!  :thumbsup: får hoppas att du blir nöjd med skorna också!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #344 skrivet: 2011.08.28 - 14:40:16 »

Kolla de här priserna på VFF Sorla. De skickar inte till Europa så man måste ha nån i USA som kan vidarebeforda.
http://www.travelcountry.com/shop/vibram-fivefingers/sale-clearance
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544