Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 15:59:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369769 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2011.07.02 - 07:55:51 »

Jupp. För mig blir det som att jag liksom snuddar med hälen och sätter i mellanfoten, bakre delen av hålfoten tror jag. Men det känns som största jobbet hamnar på främre trampdynorna och tårna. När man springer, vilket jag inte gör då, så kommer väl isättet ännu längre fram. Om du tänker dig hur du går när du går barfota i grus, liksom plattfotat och mycket med höfterna, så blir det.

Spelade fotboll med några ungar igår och jäklar vad öm jag var i framfötterna och tårna efteråt! Rätt ovana rörelser för mig liksom.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #286 skrivet: 2011.07.02 - 11:26:38 »

Spelade du fotboll!  :max-shock:  :clap_jump: Du är ju fantastisk!  :wave:


kwidell, vad det gäller din hälsporre vågar jag inte sia om något alls. Men på den här sidan står det lite om en snubbe med hälsporre. Du får skrolla ner en bra bit på sidan.

http://sportyspiceblog.com/2010/07/15/fragestund-om-barfotalopning/
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #287 skrivet: 2011.07.02 - 13:17:08 »

Nä, det är det jag inte gör. Det var väl därför jag fick ont, inte van att belasta så. De hade mig att stå och skjuta mål hela tiden. Fast det var rätt kul.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2011.07.02 - 23:05:44 »

 :blob: Hejja hejja!! :cheerleader: ut och kicka boll bara!  :lol: :flirting:

sorla. det var en rätt intressant läsning faktiskt. får helt klart begrunda detta lite mera!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #289 skrivet: 2011.07.02 - 23:29:54 »

Vivo har gjort en ebok med lite teori och tips om hur man ska träna upp sin barfothet. Har bara ögnat, men det kan ju finnas nåt av intresse i den kanske.
http://trainingclinic.vivobarefoot.com/step-by-step
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2011.07.04 - 20:01:31 »

"Jogging" is only possible because of
reduced proprioceptive feedback

Modern human beings display a fourth form of locomotion - "jogging". Jogging is a
hybrid walk/run locomotive pattern and is unnatural in terms of posture and forces
encountered. This type of movement is only possible because of reduced 
proprioceptive feedback to the brain, which is caused by inappropriately
constructed and excessively cushioned footwear. 


De tre första är då gång, löpning och sprint.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #291 skrivet: 2011.07.05 - 08:10:03 »

Det kan förklara varför jag inte kan jogga barfota. Det blir löpning istället.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2011.07.05 - 11:20:26 »

Jag måste tillstå att jag inte riktigt vet skillnaden, rent praktiskt. Det med isättningen hajar jag (nu). Har aldrig gjort varken det ena eller det andra (som träning). När man bara springer för att hinna med bussen eller för att man får lust, så tänker man ju inte på hur man gör. Men jag antar att löpning är snabbare? Så man kan inte löpa lika länge som man kan jogga kanske?  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #293 skrivet: 2011.07.05 - 12:42:03 »

Jooo, det tror jag nog att man kan. Men det beror nog mycket på kondition och uthållighet.  :confused3:

Mitt problem är att jag speedar iväg så rackarns, så flåset hänger inte med. Men det är en övningssak.  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2011.07.05 - 12:55:04 »

Så när man ser folk som är ute och "joggar", så är det en del som joggar och en del som löper? Jag har aldrig tänkt på det där, trodde att jogga bara var att springa långsamt. Jag kan antagligen inte se skillnaden. Har jättesvårt för sånt där, att se hur någon gör. Typ när nån demonstrerar danssteg så fattar jag aldig ett jota.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #295 skrivet: 2011.07.05 - 14:17:59 »

Det är en svår fråga du ställer.... jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva skillnaden. Det kanske blir fel.....

Men jag upplever att jag joggar när jag mer eller mindre "hoppar" fram i samma fart som när jag går snabbt. Alltså, jag tar löpsteg, men har inget driv framåt. Men när jag löptränar driver det mera frammåt. Farten blir så hög att jag aldrig skulle kunna hålla den i gående. Men om det är rätt uppfattat och beskrivet vet jag inte. Kanske en expert ser rött av min beskrivning.  :ignore: .......jomen, jag har uppfattat det precis som du, Hemul, isåfall. :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2011.07.05 - 14:33:53 »

Det kanke blir så automatiskt om inte farten är så hög? Och tvärtom, om man ökar så går man över i löpsteg.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #297 skrivet: 2011.07.05 - 14:58:57 »

Det kanke blir så automatiskt om inte farten är så hög? Och tvärtom, om man ökar så går man över i löpsteg.  :loony:

 :nod-yes: Det tror jag med.  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2011.07.05 - 15:22:01 »

Va bra! Då kan jag båda jogga och löpa. Jag har börjat bli lite sugen, faktiskt. Fast sen i så fall, när jag är smal och smidig. Fast jag är nog mest Sissons modell med korta sprintpass som lockar mig. Och att gå och smålöpa lite mellan varven, i skogen då. Men man ska dit först också!

Eller, egentligen kan jag inte jogga. De få gånger jag försökt har jag bara plaskat fram som en anka. Nu förstår jag ju varför. Jag är perfekt naturlig och min kropp vägrar jogga! :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #299 skrivet: 2011.07.05 - 15:36:48 »

Fast man kan ställa sig frågan varför man ska springa.....om man inte har bråttom? Gång i högt tempo är minst lika bra konditionsträning, fast snällare mot leder och bröst.  :loony:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544