Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 02:50:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369699 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #210 skrivet: 2011.06.09 - 03:22:58 »

Kan du ju på sajten deras. :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #211 skrivet: 2011.06.09 - 03:27:05 »

 :club_idiot: meh! här vill man se diiiina skor dådå!  :rolleyes: gärna på fötterna också!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #212 skrivet: 2011.06.09 - 03:58:54 »

Mina fötter låter du bli!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #213 skrivet: 2011.06.09 - 04:23:04 »

vaffö de nu då va!  :w00t:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #214 skrivet: 2011.06.17 - 16:48:10 »

Nu är det ännu en modell på gång från Soft Star, Sorla. Den är fodrad och verkar smita åt runt foten mera. Kanske i din smak?  :flirting:

http://www.softstarshoes.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1822
http://www.runningandrambling.com/2011/06/evolution-of-soft-star-moc3-moc3.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #215 skrivet: 2011.06.17 - 21:06:03 »

Apselut! Tack!  :cheerleader: :smooch: Den var jätte fin och såg skön ut. Äntligen något som sitter fast på foten! Väntar otåligt på att de ska släppa den. Jag hoppas den går att få i mjukt läder och inte i det där perforerade....... Jag gillade den blå.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #216 skrivet: 2011.06.17 - 21:16:59 »

Jag undrar om inte det där perforerade är rätt bra om man har varma fossingar. Jag beättade att de inte är hopsydda i sidorna va? Så om det är jätteblött ute lär det ändå komma in vatten.

Jag fattar inte riktigt varför det är såna där trampdynor istället för en hel sula. De sneglar väl på VFF. Jag tänker om att det är ojämt underlag, säg att man kliver på en pinne eller nåt, eller det är stenig terräng, då måste ju lädret i hålfoten gå emot det hårda. Dels kanske det gör ont och dels lär det väl lätt nötas hål. Eller tänker jag galet?

Håller med om att de är snygga. Ser inte ut som tofflor faktiskt.  :biggrin1: Undrar vad priset blir. Som för Dash, kanske.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #217 skrivet: 2011.06.17 - 22:38:26 »

Fast den här modellen kanske är hosydd. Går ju inte att se. Konstigt att det inte finns nåt val vad gäller sula förresten. Det gör det ju med de andra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #218 skrivet: 2011.06.18 - 09:31:14 »

Jag tycker det ser ut som att det är hopsydda. Men sulan är ju för att den ska bli så flexibel som möjligt. Med den tjockare sulan blir skon stelare tror jag. Han visar och pratar ju om det i slutet av intervjun. Mina fötter är inte varma, därför vill jag har helt läder som jag dessutom tycker är snyggare.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #219 skrivet: 2011.06.18 - 15:36:59 »

Aha, jag fattar! Om sulan alltså. När det gäller sprundet så syns det ju inte på de andra modellerna heller.

Om det är samma läder som till de andra skorna så är det tragiskt få färger och fulare i slätt läder än i perforerat och mocka. Fattar inte varför.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #220 skrivet: 2011.06.21 - 16:47:57 »

Jag lyssnade på Kropp och Själ via Pod-radio. http://sverigesradio.se/sida/laddaner.aspx?programid=1272&date=2011-05-10 Där snackade de i ca 30 minuter om barfotalöpning. Det var lite intressant att lyssna på tycker jag. Det var intressant att lyssna på även för barfotagångare.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #221 skrivet: 2011.06.21 - 19:37:34 »

Tack. Ska ladda ner det. Blir bra att lyssna på på promenaderna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #222 skrivet: 2011.06.21 - 21:59:20 »

Nu har jag beställt ett av de sista paren som tycks finnas. Det var inte lätt att hitta. Tyvärr fanns de bara i svart. Och inte helt gratis heller..... Men mina sneakers som jag går i till vardags börjar falla i bitar och då var jag i valet och kvalet om jag skulle köpa ett par till lika dana eller äntligen slå till på önskeskorna. Det blev önskeskorna. Hoppas de passar!

http://www.spartoo.se/Vivo-barefoot-LUCY-x88478.php


Ha! Nu hade de just ett reportage på Sportspegeln om barfotalöpning!  :clapping: Det sprider sig.....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #223 skrivet: 2011.06.21 - 22:44:59 »

Wow! Modigt med tanke på hur små mina var. Hur mycket större än normalt tog du?

Tumnaglarna och 3D-länken funkar inte i nån webläsare för mig. Synd, för jag tror jag har kommit på hur man ska se skillnad på den äldre modellen och den nyare. Det är antagligen den äldre som är sådär liten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #224 skrivet: 2011.06.22 - 09:16:15 »

Jag tog en storlek upp. Den största storleken som fanns. Jag hoppas det ska fungera. Annars var det fri frakt, så är det fel får jag skicka tillbaka dem.

Vad konstigt att du inte kan se tumnaglarna och 3D-länken. För mig funkar det utmärkt. Jag tycker den är utsnygg, skon. Och betydligt disktretare än mina tåskor. :whistle: Jag hoppas verkligen att de passar, så jag kan få börja knalla omkring som gud skapade oss på allvar. Och inte bara i gymet eller när jag vågar mig ut i skymningen.  :whink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544