Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 12:34:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366719 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #105 skrivet: 2011.05.04 - 00:52:19 »

Det är sånt där som gör att jag inte törs beställa saker på nätet  :eeek:

Lycka till med leveransen Hemul, du verkar ju ändå ha koll på det där, håller tummarna för att de passar  :smile:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #106 skrivet: 2011.05.04 - 01:35:57 »

Varför det? De är ju jätteserviceminded och angelägna om att det ska bli rätt och de kan ju inte hjälpa att jag inte visste att både fredag och måndag tydligen var helg där. Jag är irriterad över att behöva vänta bara eftersom jag är så nyfiken på om kängorna ska passa eller inte. Särkilt som jag vet att Sorla hoppar upp och ner nu och håller tummarna för att de inte ska passa.  :biggrin1:

Jag har nästan odelat positiva erfarenheter av att handla över nätet. Jag har gjort det rätt många gånger nu, t.o.m. från sajter jag inte tidigare kände till, som denna. En gång när jag handlade från USA åkte jag på tull, under 200 spänn inklusive postens avgifter. Det är inte mycket att gnälla över med tanke på de tusentals kronor jag sparat på att köpa från USA. Enda gången det blev problem med leveransen och pengar var det ett svenskt hälsokostföretag, men efter utskällning per telefon krediterades jag omgående förskottsbetalningen jag gjort.

Men erfarenhet av speciellt Amerikanska företag, särskilt de mindre, är att de till skillnad från svenska vet hur man använder internet och vad som är viktigt när man gör det, d.v.s. de har suverän kundsupport. Man får svar på sina frågor och man får det för det mesta omedelbart och i vänliga och hjälpsamma ordalag. Svenska företag är det effektivare att ringa, för de verkar ofta skita i mailen eller skickar förtryckta goddag yxskaft-svar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #107 skrivet: 2011.05.04 - 13:44:40 »

Särkilt som jag vet att Sorla hoppar upp och ner nu och håller tummarna för att de inte ska passa.  :biggrin1:


Nähä! Gör jag inte!  :whistle:  :redface: .....nästan.....  :biggrin1:

Men jag tycker du är kaxig som beställer skor på nätet, med tanke på hur svårt jag tycker det är att hitta rätt i butiken. Kläder öht tycker jag är knepigt. Teknik däremot funkar oerhört smidigt att beställa så.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #108 skrivet: 2011.05.04 - 14:13:14 »

Äsch, jag köpte ju ett par först, så nu vet jag ju hur "normala" Vivos är i storlekarna. Det är nog inte så kinkigt som med VFF. Det enda jag riskerar är ju returfrakten om kängorna inte skulle passa. Annars kan jag nog sälja dem här eller spara dem tills fötterna krymper. Har inte haft skor som inte klämt och som jag inte fått ont av på så himla länge, så det är värt att riskera ett par hundringar för. Eftersom de förbättrar motorik och balans också, så är det faktiskt värt mycket mer än så. Vill inte ha vanliga skor på mina tassar någonsin mera om jag kan slippa.  :nonono:

Vänta tills jag ska börja förhandla med SoftStar om ett par specialgjorda påsskor, för jag ska ha såna också nämligen.  :bg:

Men är man fegis så finns ju ställen som Brandos och NiceWork som bekostar returfrakten också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #109 skrivet: 2011.05.04 - 20:15:57 »

Ska du har specialgjorda? Varför då? Är de inte tillräckligt special redan som de är?  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #110 skrivet: 2011.05.05 - 04:52:04 »

Alla är specialgjorda och handsydda! Jag har hittat de ultimata vinterbootsen där. Kolla på de här. Tycker dessutom att de är skitnygga. Rugh country-chic.  :bg:
http://www.softstarshoes.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1331
http://www.runningandrambling.com/2010/11/soft-star-phoenix-boot-review.html

De brukar visst ha 50-procentsrea en gång per år men jag tror den redan har varit. Problemet är att man riskerar tull eftersom kängorna kostar över tusingen. Men ett par mockasiner törs jag nog beställa, för de går nog under tullens ribba. Men enligt artikeln i Running & Rambling så hade de ju reat kängorna i slutet på sommarn förra året, så jag ska hålla koll. Jag tycker det är otroligt att deras skor inte kostar mer än de gör med tanke på att de är handgjorda och dessutom i Amerika och inte Kina som är det vanliga. Kanske är dollarkursen som gör det relativt billigt.

Funderar på att testa med ett par såna här Runamoc med tjock sula. Eventuellt specialbeställda,för jag tycker de där tvåfärgade är rätt söta nu när jag vant mig.  :inlove: Ska man ha töntiga skor kan man ju lika gärna löpa linan ut. Tror jag vill ha läder istället för mocka också, Borde stå emot väta bättre och då måste jag ändå beställa custom made. Det skiljer väldigt lite i pris, so no biggie som de säger over there.  :tongue:
http://www.softstarshoes.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1344
De måste ju vara väldigt annorlunda att gå i jämfört med Vivo eftersom hela skon är som en stor påse. Jag antar att hela foten kan röra sig därinne.

Ska skriva till dem och fråga hur kallt väder de klarar och om man kan ha stickade sockor i o.s.v. De uppmundrar kontakt så det blir säkert glada.  :lol:

Kosta vad det kosta vill - aldrig mera hälskor! Platta som ostskivor ska de vara och med mjuka mjuka sulor!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #111 skrivet: 2011.05.06 - 18:03:01 »

Buhuäää!  :cry: Mitt paket blev inte hämtat av speditionsfirman förrän idag och är vad jag förstår fortfarande i England. Igår fick jag mail med trackingnummer nämligen och ett meddelande om att det skulle bli hämtat som idag. Jag som har tassat omkring här på mornarna och väntat på att det ska plinga på dörren och inte tordats gå ut. NU blir jag lite småsur faktiskt. Han sa ju i tisdags " I will send them off today".  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #112 skrivet: 2011.05.06 - 22:13:09 »

Jamen sånt suger!  :kungfu: Fattar att du blir förbannad.  :badtongue: Idag som det har har varit lite trevligt väder dessutom.  :mad_roll:

De här tycker jag är fina. http://www.runningandrambling.com/2010/11/soft-star-phoenix-boot-review.html
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #113 skrivet: 2011.05.07 - 06:16:46 »

Visst är de? Måste ju vara supervarma. Vill du också ha? :surprised:

Äsch, jag är inte så sur egentligen. Det är bara att jag inte vill missa leveransen för då måste jag ju ta mig långt ut i helvete för att hämta paketet på "postens företagscenter" som det blev förra gången. Fattar inte varför de posten gör så. :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #114 skrivet: 2011.05.07 - 11:20:39 »

Oops! Jag får ta tillbaka min surhet. Jag hade missat ett mail.  :blush:

Hi again XXX

I'm sorry to say that we are having a bit of trouble with the shipping of your order. Beacause of the weight exceeding 2kg, the Royal Mail want to charge £63.00 to send it to Sweeden. If I split the shipment into two seperate packages it would be cheaper but then you run more risk of them being seperated or lost. I am currntly looking at courier services to see who is the most economic. If I can't find one that is suitable I may have to split the package, send it with Royal Mail and hope for the best. Sorry again about the inconvenience. I will email you as soon as I have sorted it out which will hopefully be later today.

Kind regards
YYY


Det var det jag visste att de var nice people! Inget snack om att jag ska betala merkostnaden eller att de inte vill skicka skorna inte. :inlove: Och skönt att se att engelsmän också stavar som krattor ibland för jag lyckades göra det i ett mail till honom.  :lol:

Skumt ändå. De måste väl ha skickat 2 par skor utanför England förut eller också har Royal Mail straffavgifter till Skandinavien. :goggle: Nu måste jag skriva och tacka för att de fixade det. Det lönar sig alltid att smöra. Jag kommer att bli känd i barfotaskobranchen som the nice and extremely polite blond from Sweden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #115 skrivet: 2011.05.07 - 22:00:31 »

Underbart när man handlar med folk som är serviceinriktade!  :thumbsup: man blir liksom så Glad av det!  :lol: hoppas nu bara att dina skor kommer fram asap så vi snart får se bilder!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #116 skrivet: 2011.05.08 - 08:21:22 »

Jag gissar att jag får dem på tisdag.

Ja, visst blir man glad. Bara det där att nån faktiskt sitter och skriver personligen istället för att bara fylla i en mall.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #117 skrivet: 2011.05.08 - 11:15:31 »

Han lät till och med snygg på mailet.  :sex:  :flirting:


Skämt å sido. Sån service är inte allt för vanlig. Man får nästan lust att handla av dem bara för att! Du skulle nästan nämna för honom att du har berättat för dina vänner om deras service, så han får veta att det sprids.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #118 skrivet: 2011.05.08 - 14:15:38 »

Det har jag redan gjort. Vad tror du om mig?  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #119 skrivet: 2011.05.08 - 16:07:38 »

Allt gott Hemul.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544