Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:47:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366688 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2011.01.28 - 14:19:33 »

Jag har redan försökt mäta dem för att jämföra med mina gamla new balance, men det funkar inte. Man ser ju inget därinne. Men har du tips om teknik så mäter jag gärna.  :crazy:

Jag tror barfotaskor är jättebra för det syftet. Vad jag förstår kan man inte landa på hälen om man springer barfota för det gör ont. Om du kan tänka dig mer textil än i mina och är OK med lite blommor och skit kan du få ett par för £35.
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/1515-vivo-barefoot-from-terra-plana-lucy-casual-shoe/designer
Svart är ju alltid snyggt också.  :laugh:
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/685-vivo-barefoot-from-terra-plana-lucy-casual-shoe/designer

De har mer utpräglade barfotaskor också.
http://www.terraplana.com/eu/ladies/evo-1147.html/

Det är alltid väldigt dåliga beskrivningar av materialen t.o.m. på deras egen sida. Det står där, men inte så detaljerat och man får lusläsa. På återförsäljares sajter står det ofta bara den allmänna blurben. Man tror ju att t.ex. Lucy röd och Lucy vit bara ska skilja på färgen, men så behöver det inte alls vara, det kan vara helt olika material.

Sen försökte jag förtvivlat förstå vad det är för skillnad på Lucy och Aqua mer än färgerna och att Lucy inte finns i herr. Kom aldrig på det. Dåligt tycker jag. Man vill ju veta om den ena är bredare och såna saker.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #46 skrivet: 2011.01.28 - 14:25:39 »

Ska kolla länkarna senare, i kväll kanske.

Man kan mäta med ett stålmåttband, om man har. Ett sånt där som rullas i med en snärt. Som snickare använder när de inte har tumstocken med sig. Nu ska jag smita iväg upp på gymet och kuta i strumplästen.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2011.01.28 - 14:30:25 »

Jag har ett som är av, men jag vet inte var det är.

Jag missade en fråga. Jag skulle definitivt kunna springa i dem utan att halka omkring. De sitter väldigt stadigt fast de är mjuka. Känns lite som handskar på fötterna.

Nu har jag provat med strumpor också och det gick bra. Jag tror t.o.m. det skulle gå med fleecesockor eller liknande lite tjockare. Kan inte förklara, men de blir verkligen större när man snörar lösare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2011.01.28 - 14:38:08 »

Du, jag provade igen med ett måttband och lyckades hålla fast det där framme genom att klämma ner ovanlädret. Jag fick det till 24.5 cm och det är exakt vad 39 ska vara enligt tabellen de har på amazon.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2011.01.28 - 14:52:06 »

Hmm. Enligt wikipedia och en annan tabell jag hittade ska 39 snarare vara 25 cm.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2011.01.28 - 15:45:49 »

Jag såg svärmorstungan i bakgrunden, och började fundera över vart min tog vägen.....den måste ha dött i någon flytt....  :confused3:

Jag missade den här kommentaren också. Jag hittade min i soptunnan.   :laugh: Nån granne hade slängt den med lerkruka och allt och misskött var den. Avbrutna svärd överallt och såg torr ut och det ska mycket till innan en svärdslilja gör det. Jag hade saknat en jättelänge, så glad blev ju jag. Nu har den tagit sig riktigt fint. Våren gör nog resten. :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2011.01.28 - 16:45:47 »

Det står ju fanemig olika överallt! På Skopunkten säger de att 39 motsvarar 24,2-24,8 cm. Men jag antar att det är längden på foten som ska vara i skon och inte längden på skon? Så  kanske är de lite små ändå då? :crazy:
http://www.skopunkten.com/Kundtjanst/Mattabell

Jag har försökt mäta mina New Balance. Det var svårare för de är ju styva. Jag får 24.5 varannan gång och 25 varannan, men jag har haft dem länge och de är ganska utgångna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2011.01.29 - 08:15:30 »

Jag har utfört ytterligare ett test åt dig, Sorla baby.  :inlove:

Det är läskigt bra grepp i sulan (läste nån stans att det enda underlag de inte är bra på är snö och is - och då blir de snorhala!). Jag satt ner och försökte pressa fötterna framåt utan att lyfta foten. Det gick inte. Inte en millimeter. Sulan högg ju i golvet och trycket nedåt blir ju mycket lägre när man sitter och ändå gick det inte. Så jag tror absolut inte att man kan glida framåt som du var rädd för.

Så har jag kommit på en skillnad mellan Aqua och Lucy. Aqua har en resår i bakkappan som visst gör den extra bekväm.
http://www.terraplana.com/time-thumb.php?src=./media/catalog/product/l/a/ladies_aqua_white_hi_res_back.png&h=680&zc=1
De har en i ljusblått för £48 på stället jag köpte från. Kostar mellan €112 - €143 på Terra Plana. Gissa vem som vill ha den också nu?  :flirting:
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/1227-terra-plana-vivo-barefoot-aqua-nubuck-/designer
http://www.terraplana.com/eu/ladies.html/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #53 skrivet: 2011.01.29 - 16:10:07 »

Tack bäste vännen!  :bearhug:

Att det skiljer så mellan vad olika skoförsäljare säger, angående storlekarna förklarar varför jag aldrig vet om jag ska ha 38 eller 39. Egentligen ska jag nog ha 38.5.

Detta ska jag forska mera i. Bra det där du har märkt angående greppet. Det blir ju suveränt att springa i!

De här tycker jag var snygga. Jag gillar blått. http://www.terraplana.com/eu/ladies/aqua-2377.html/

Jag spanar mera!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2011.01.29 - 16:13:23 »

Du, jag ser ju nu att det står där att man kan ringa om man behöver hjälp med storlekarna. Du borde ju kunna maila då. Om du mäter foten och kollar numren på de skor du har av kända märken kanske hon/de kan räkna ut vad du ska ha.

Eller gå in i en skoaffär och prova ett par New Balance, för de verkar vara lika nog. :lol:

Jag tycker också de blå är fina. Men såg du prislappen? £143!  :max-shock: Kan du inte ta de ljusblå? Det är ju samma modell.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2011.01.29 - 17:24:33 »

Jag såg också priset och höll på att trilla av stolen!  :sad: Too be continued.....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2011.01.29 - 17:54:00 »

Ljusblå it is!  :nod-yes: Fast jag har hittat gamla foruminlägg om vårrea på Vivo. Kanske rear de alltid ut de gamla när de nya varianterna kommer. Fast chansar du på det kanske du inte får några alls, inte till bra pris ivf. :blink:

Hördu, du måsta faktiskt köpa ett par Vivo Barefoot nu. Jag är så nyfiken på om det känns som man svävar när man inte är fet och det tar för lång tid för mig att banta ner mig.  :clown: Jag fick världens deja vu när jag tog på mig dem nämligen. Helt plötsligt mindes jag hur det kändes när jag var liten och fick nya tennisskor för sommarn. Det kändes som om man studsade fram och man kunde inte sluta springa.  :inlove:

Vart tog de skorna vägen förresten? Nån 50- 60-talare som minns? Vita tennisskor med sån där gulaktig sula som på de här och en blå och röd rand längs med kanten. Var det Tretorn? :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #57 skrivet: 2011.01.29 - 19:25:58 »

Var det Tretorn? :confused3:
JAPP!!
I Danmark också.
Tennissko, USA jeans för pojkar och Westside tröja   :yay:




Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2011.01.29 - 20:39:20 »

Va e westside-tröja? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2011.02.01 - 11:06:49 »

Sorla, det där med att undvika hälisättning. Har tänkt på hur jag går de sista dagarna. Jag har ju helplatta vinterboots och sulan är väldigt mjuk även om rätt tjock. Jag liksom nuddar med hälen, det blir små släpspår i snön, men sätter ned foten längre fram. Så antagligen hjälper redan avsaknaden av klack/upphöjning där bak.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544