Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:30:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366709 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #30 skrivet: 2011.01.26 - 17:06:02 »

Vad beställde du för storlek då? Kan du lämna tillbaka dem eller kanske sälja till någon lättlurad här?  Vi är ju flera med samma knasiga smak.... :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.01.26 - 17:38:40 »

Jo, det var ju det jag sa, att jag kommer (antagligen) att rea ut dem här. Eller är de jättefina så kanske jag spar dem som morot att gå ner i vikt och beställer ändå ett par större - om de har några kvar då.  :sosad:

Jag beställde 39. Min riktiga skostorlek har varit 38, eller 37 1/2 egentligen, sen jag gick i femman tills jag blev megastor och drabbades av fetfot.  :crazy: Nu brukar 39 funka, men då är de lite långa i tårna, men jag har vant mig. Det är alltså vidden som är problemet, så jag hyser fortfarande hopp, för de här ska ju vara breda och luftiga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.01.28 - 06:37:44 »

följer debatten med nyfikenhet.  :nod-yes: .. men jag håller fast vid mina sholl-tofflor jag. jag ahr tyvärr skl Hälsporre.. så att gå utan tofflorna gör ont som satan efter 3 steg.  :shake_head: .. min hälsporre är ett direkt resultat av tidigare användning av skor utan uppbyggnad och dämpning... älskade seglarskor när jag var liten.. och snowjoggers på vintern...  :shake_head: jag får betala priset nu tyvärr. 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.01.28 - 08:41:09 »

Jag tror de har kommit redan. Det var nån som ringde typ en halv signal på dörren. Jag var osäker på om det ringde alls. När jag väl fått på mig morgonrocken var det ingen där men det låg en avi på golvet. Om ett paket som skulle avhämtas på Postens företagscenter som ligger ute i industrigettot! Jag rusade till fönstret bara för att se den gula bilen köra iväg. :fork_off:

Nu har jag ju beställt även från amazon och det skickades som två leveranser. En gång, när jag beställde slowcookern, kom amazonpaketet till företagscentret. De hade givetvis inte fyllt i avsändare på avin, så nu vet jag ju inte vilket paket som ligger där och väntar. Om det är från amazon kanske det kommer ett till dit och jag vill ju inte behöva ta mig dit två gånger.  :cry:

Jag vet inte vad som gör att en del hamnar på det där jäkla företagscentret, men jag hatar det. Det har varit likadant varje gång de få gånger jag fått paket dit. De ringer på så svagt det går och sen springer de så fort de kan och de fyller inte i några intressanta uppgifter på avin.  :guns:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.01.28 - 08:59:05 »

Jaha. Det var faktiskt en pyttliten klisterlapp med 3 mm stora bokstäver med kolli n:r och det är det jag fick från PayPal, så det är skorna.  :blush:

Nu fick jag beslutsångest. Jag höll ju på att göra mig klar för att gå till Willys och köpa ingredienser till min surkål ā la pizzasallad. Men Postens företagscenter har helgstängt och det har inte Willys...  :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #35 skrivet: 2011.01.28 - 10:43:38 »

Självklart hämtar du skorna, vi är alldeles för nyfikna för att stå ut med att vänta över helgen.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.01.28 - 11:14:30 »

Självklart hämtar du skorna, vi är alldeles för nyfikna för att stå ut med att vänta över helgen.  :nod-yes:

instämmer!

 :nod-yes:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.01.28 - 11:38:59 »

Nu ska jag göra som Andreas! Jag är inte lika smidig så...  :lol:


   

   

Jättefina var de och inte alls för små!  :yay:  Sorry Sorla!  :tongue: Större tror jag hade känts väldigt långa i tårna. Det måste vara som jag läste först att bara vissa av deras modeller är små i storlekarna. Jag har iofs bara provat barfota än, men det känns som de blir mycket rymligare om man lättar lite på snörningen, så det ska nog gå i strumpor också.

Man ser direkt att de är välgjorda och att det är bra kvalité på materialen. Vardera skon låg i en egen mesh-påse med dragsko. Jättebra - ska jag spara som packpåsar för underkläder och sånt. Ovanlädret känns som bomull mot foten. De är riktigt breda och luftiga över framfoten, mycket bredare än de ser ut. Man kan spralla vilt med tårna.  :inlove: Trots att sulan är ultratunn (3 mm bara!) så känns den ändå mjuk och sviktande. Gummit måste vara väldigt soft Det är en tunn-tunn iläggssula med också i nåt sånt där foam-material som ska forma sig efter foten. Nu har jag ju bara tassat omkring inne än, men jag tror nog de är sköna ute också.

Det enda lite negativa är att den där ljusblå kanten runt sulan ser ut att vara gjord i blank plast. Är väl inte hela världen, men det skämmer lite. Blankheten gör att jag tycker det syns att det är plast också. Kanten på ovanlädret trycker lite mot foten upptill vid snörningen, men det är ju sånt där som går till sig. För övrigt känns de superbekväma.  :thumbsup:

Det var ett bra ställe att handla från! Fort gick det ju och det låg en handskriven lapp med där det stod "Thank you for your order. Ella.". Nice! Jag blir nästan sugen att shoppa mera. Tittade aldrig på de andra rea-grejorna. :ignore: :ignore: :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.01.28 - 12:09:59 »

Jag vet inte vad som är snyggast.

Du, sidan på datorn eller skorna..?

 :inlove:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.01.28 - 12:32:16 »

Jo, man är bra raffig.  :cool_big:

Jag kanske skulle ha bytt om från mina röd-cerise joggingbrallor?  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.01.28 - 12:42:36 »

aj löv jo jöst da wej jo aaaaar

 :inlove:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #41 skrivet: 2011.01.28 - 12:46:05 »

Häftiga skor! Vilken tur du hade att de passade!  :smile:

Vad skulle du ha bytt träningsbyxorna mot? Inte något svart väl? Varför måste alla ha svart på allt? Jag tyckte det var bra med träningsbyxorna!  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.01.28 - 12:53:58 »

Vi har svart för att vi är tjocka! :rolleyes: Ni tror väl inte jag går ut i de där brallorna? :shock:

Jag köpte för ett antal år sedan, väldigt många är det nog, en större laddning joggingbrallor på Coop Forum. De reade ut dem för bara ett par tior för ett två-pack. I varje paket var ett par svarta och ett par i nån hiskelig färg. De svarta har nötts ut, men jag har cerise-röda, tomte-röda och kycklinggula kvar. För att ha råd att köpta dyra Terra Plana-skor från Amerikat så nöter jag på sånt där inomhus. :tongue: Nä, lite sanning var det väl i det också, men de är faktiskt väldigt sköna och jag har dem som hemmabyxor.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #43 skrivet: 2011.01.28 - 13:25:30 »

Jag är också tjock men jag försöker undvika svart så långt det är möjligt, svart väljer jag bara i brist på annan bättre färg (vill ju inte se ut som åttiotals-galning). Kan bero på att många av mina bekanta i stort sett bara vill ha svart (svarta skor-byxor-tröja-jacka-väska), det är verkligen tråkigt och det passar inte heller alltid! Svart kan vara snyggt men inte till allt eller alltid.

Nog fattade i alla fall jag att din brallor var hemmabrallor, inte gå-ut-byxor.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #44 skrivet: 2011.01.28 - 14:07:43 »

Nä, passade de?! :shake_head:


 :lmao:

Vad snygga de var! Kan du inte vara jätte supergullig och mäta hur långa de är innuti? Tror du man kan springa i dem, eller riskerar foten att halka omkring i dem? Jag håller på och lär mig springa framfotalöpning som ett steg i min knärehabilitering. Och de där tåskorna som Andreas har är ju så sanslöst fula! (ursäkta Andreas och alla andra som kanske gillar dem....) Fast de verkar ju vara praktiska för paddling förstås. Det skulle vara ända ursäkten att köpa så fula skor.  :nod:

Jag såg svärmorstungan i bakgrunden, och började fundera över vart min tog vägen.....den måste ha dött i någon flytt....  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544