Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 04:51:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 364859 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #870 skrivet: 2016.05.17 - 15:05:23 »

Über-sexy fossingar!  :clapgrin:



Jäsingen, de är så lätta att jag nästan trodde paketet var tomt tills jag fick packa upp det. Fast de ljuger på sajten, 280 g säger de. Så lite väger de inte, men de kanske menar per sko. Mina vägde 480 g nånting för båda och de är mindre än storleken de anger, så det skulle ju kunna stämma . Jättesköna. Nu är det bara att hoppas på att de inte tar in vatten som tokiga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #871 skrivet: 2016.05.17 - 17:28:50 »

snygga!

går det inte att impregnera med något? Tjära kanske fungerar...  :lulz:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #872 skrivet: 2016.05.17 - 17:34:31 »

Jo, man ska spraya dem. Har gjort det men gillar det inte. Var irriterad i halsen i timmar efter trots att jag gjorde det på balkongen. Kan inte vara nyttigt. Läste förresten om nåt nytt, miljövänligt impregneringsmedel, inga lösningsmedel alls. Då är det kanske nano istället.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #873 skrivet: 2016.05.18 - 00:06:23 »

Jamen de där klär dig!  :smile:

Kolla upp det där med impregneringen. Annars har du vaxkrita kvar som alternativ. Paddelkompisarna köpte några friluftsbrallor med inbyggt myggskydd i (myggen älskar de där två damerna) När man har tvättat dem ska man stryka något vax på dem och sen stryka tror jag. Så är de impregnerade av det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #874 skrivet: 2016.05.18 - 07:12:52 »

Vadå för vaxkrita? Vet inte om det blir annorlunda för att det är nylon, är ju väldigt grovt, inte som vanligt tyg. Som canvas fast nylon liksom. Tror inget kan gå in i själva fibrerna, som t.ex. Fjällrövens grönlandsvalla. Är ju svårt att prova också iom att jag är rädd att sabba och få en ful fläck som inte går bort nu när de är nya. Läste förresten att den där vanliga impregneringen som heter Nikwax tydligen är miljövänlig. Ska kolla upp det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #875 skrivet: 2016.05.18 - 07:25:09 »

Jaha, de har ivf en lista på kemikalier de INTE använder, som perflorerade kolväten.
http://www.nikwax-usa.com/en-us/environment/restricted_substances.php

Hittar ingen lista på vad de använder, trots att de säger sig vara öppna med information, bara detta.
Nikwax takes great care to minimize the effect of Nikwax products on the environment and on you, the consumer. Nikwax waterproofing products are WaterBased, non-aerosol, non-flammable, non-hazardous and environmentally friendly. They contain no harmful solvents or volatile organic compounds (VOCs), and are completely free of fluorocarbons (which have been shown to be persistent in the environment and have been associated with serious health issues).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #876 skrivet: 2016.05.20 - 18:56:02 »

Men är det öht godkännt att bara ha lista på vad det INTE innehåller? I livsmedel är det ju inte godkännt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #877 skrivet: 2016.12.01 - 01:09:16 »

Tomten är envis i år. Lems boots are the skönaste skor jag haft, alla kategorier. Jag vet att jag sagt det förut, men det kan väl inte jag rå för att jag hela tiden hittar ännu skönare skor? Va? Kan jag det? :angrywife:

Har funderat ett tag på att köpa ett par till, en storlek större, så jag kan knöla i dubbla raggsockor. Då klarar de säkert hela vintern. Så blev det Black Friday och 30% off på hela sortimentet i USA, så jag tog en rövare. Klarar jag mig undan tullern blir det mycket billigare än att köpa i Sverige och gör jag inte det så blir det ungefär samma pris. Ganska bra odds med andra ord.

Nu är det ju bara Sorla som kör med barfotingar här förutom jag, men det fina med Lems är att de faktiskt inte är barfotingar även om de själva tycker det. De har betydligt tjockare sula, så jag tycker inte de platsar. Men sulan är superflexibel. Minimalist - ja. Barfota - nej. Så man dör inte av smärta om man råkar sätta ner hälen på en sten. Så vems om helst som gillar att knalla runt i bekväma skor kan nog ha såna här. Finns på flera ställen i Sverige nu så man kan prova om man bor i närheten av Stockholm, Göteborg eller Höör.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #878 skrivet: 2016.12.01 - 20:06:40 »

Smart att passa på när det är billigt. Jag ligger lågt på skoköparfronten i år. Har skitont i ena stortån, så jag borde väl satsa på något riktigt bra. Men det gör ont när jag böjer tån uppåt som när man tar stora kliv. Så det kanske ska bli såna där dogger med tjock sula och rundat under framfoten i framtiden? Håller tummarna för dig att du lyckas med smugglingen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #879 skrivet: 2016.12.01 - 22:02:46 »

Tack. Fick ju in fårskinnsbootsen genom att se till att de kom i semestertider. Förhoppningsvis funkar julrushen lika bra. Det var ett jäkla elände att beställa dock. Deras shopping cart var helt uppfuckad, jag kunde inte välja fraktsätt och kom liksom inte vidare. Om jag inte var inloggad kunde jag välja frakt, men fick bara ett alternativ, mer än dubbelt så dyrt som ekonomifrakten jag ville ha. Blev sittande i två dar och växlade email med dem. När jag till slut lyckats betala fick jag för mig att jag klantat mig med storleken. De använder egna storlekar som liknar våra, 38, 39 och så vidare. Jag har 40 så jag beställde 41. Sen fick jag se att det stod 40 EU i mina. Så jag fick för mig att de var ommärkte för den europeiska marknaden och att mina 40 inte var lika med deras 40 plus att tänk om att de skiljer på dam- och herr betyder att dam 40 inte är samma som herr 40... Och så började allt om igen. Nu är det äntligen klart och EU är tydligen bara till prydnad och deras skor är minsann unisex. Så varför ska man välja dam eller herr på sajten och varför står det womens 41 på fakturan? Snacka om att röra till det i onödan!  :lulz:

Vi kanske har samma. Jag får ont i senan (tror jag) från stortån. Inte så mycket i själva tån alltså utan högre upp på foten. När det väl är så blir jag väldigt känslig för tryck ovanpå framfoten just där.

Tror du behöver Boulder boots. De är så rymliga så jag var rädd att struppla i början, kändes som clownskor. Men den känslan försvann. Jag köpte ett par extra filtsulor till dem häromdagen. Killen tittade ner på mina fötter och plockade fram 38-39. De ser nämligen nätta ut. Tog ur sulen och jämförde. Jag fick köpa 44 för att de skulle räcka till på bredden!  :biggrin1:

Vivo är ivf körda nu. Har fått bekräftat att killen på butiken i Stockholm visste vad han talade om. De gör smalare och smalare skor. Idioter.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #880 skrivet: 2016.12.02 - 16:15:04 »

Men vilket strul! Det ska vara du att orka fortsätta. Jag hade definitivt givit upp. :nonono:

Ja, det kanske är samma. Men det är artros skulle jag tro. Det sitter liksom i stpra leden som stortån sitter fast i. Men strålar uppåt i foten och tryck ovanifrån är big nono.

Vivo har väl fallit för säljtrycket. Folk vill ha smala pjuck. Då säljer de smala pjuk. Men Merrell säljer träningsskor utan uppbyggd häl och med bred framfot på Stadium....eller var det XXL. Kommer inte ihåg just nu. Men jag köpte mina jumpadojjer där. De är underbart sköna. Men för kalla att ha just nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #881 skrivet: 2016.12.02 - 20:48:26 »

Det är nog inte samma då. Tror det är själva senan eller nån muskel som hör ihop med den. Har inte alls ont i själva tån. Ska försöka komma ihåg att fråga sjukisen nästa gång. Glömmer alltid fråga både honom och doktorn trots att jag har så mycket problem av det. Gör ont t.o.m. när jag cyklar för att skon ligger emot där. Inte på vintern, för då är det mer vaddering och lösare skor. I Boulder bootsen känner jag det inte alls. Fast jag kan få ont där ändå när jag går, men inte av trycket från skon då.

Hoppas inte det är artros du har! Det räcker väl med händerna. Du är ju ganska ung också. Himla otur om du får det på fler ställen.

Men Vivo ägs ju av Terra Plana, de knoppade av Vivo. Från början hette skorna typ Terra Plana Vivo Barfoot Lucy.  :biggrin1: Vivo är deras barfotalinje liksom. De kan väl göra smala skor under namnet Terra Plana. :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #882 skrivet: 2016.12.07 - 16:50:17 »

Det kanske är svårt att sälja breda sköna skor, när flk hellre köper de smala skorna som ger en nätt profil. Vi borde se till att det blir trendigt med breda och platta mjuka skor. Som mockasiner. Helst skulle jag vilja ha såna indianmockasiner med höga skaft. Gärna med alla de vackra pärlorna också.  :inlove:

Det är säkert artros. Jag slog i den tån ganska allvarligt för många år sedan. Kunde inte ha skor på foten på ett par veckor. Kroppen behöver yoga, men tån brukar bli allvarligt förbannad på mig när jag står i hunden mfl ställningar. Uppåtböjning fungerar inte alls.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #883 skrivet: 2016.12.08 - 07:13:15 »

Kan artros uppstå p.g.a. yttre våld? Trodde det var enbart genetisk. Fast det är klart, men har ju hört att folk fick det förr genom att arbeta i kyla och så.

Det är märkligt, men Lems som verkligen är breda ser nätta ut. Sa till en granne att jag fått köpa storlek 44 i sulor (och klippa till) men att jag inte tyckte att de såg så stora ut och hon påpekade att breda skor ser mindre ut än de är och det har hon nog faktikt rätt i. Som barnskor.

De skickade dem igår, så snabba var de inte. Nu är det bara att hålla tummarna för tullen. Kanske var det hela onödigt också. Hade dem den där dan det var 7-8 minus och frös inte ett dugg. Nåja, det visar sig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #884 skrivet: 2016.12.08 - 19:35:25 »

Jo, det kan uppstå av yttre våld.

Hur många sockar får du in i 44orna?  :lol: Blir intressant att se om du öht kan gå i de större.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544