Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 19:46:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 371198 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #840 skrivet: 2015.11.27 - 20:30:05 »

Nä, det verkar faktiskt som frakten ingår. Inte 100 men det stod frakt 0 i shoppingkorgen samtidigt som Sweden redan var ifyllt i adressen. Ville inte gå längre.

Kunde jag ha dem skulle jag köpa de här. I slimegrönt. :biggrin1:
http://www.sockwa.com/collections/minimal-shoes/products/g-hi
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #841 skrivet: 2015.11.29 - 12:22:16 »

Det där ser mer ut att vara typ badskor för dykare eller surfare. Alternativt kajakare.  :tongue: Fast jag har köpstopp nu. Inget till mig själv kan eller får köpas. Nu inträder julklapp och födelsedagsutlägg istället.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #842 skrivet: 2015.11.29 - 14:20:28 »

Tror det var du som ville ha såna förut. Men man ska nog inte vara tjock och gå med dem i skogen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #843 skrivet: 2015.11.29 - 18:20:19 »

Jo, såna har nog hägrat. Och gör kanske ännu. Men som sagt, ekonomin är lite ansträngd så här års.  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #844 skrivet: 2015.11.29 - 19:21:15 »

Tror mina skulle vara jättesköna att gå i hemomkring. Om jag inte vore tjock och inte hade kalla golv. Nåja, de står sig väl.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #845 skrivet: 2015.11.29 - 20:26:24 »

jag virkade just mina egna tossor. De blev jätte sköna.  :lol: Ska se om jag kan få in en bild....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #846 skrivet: 2015.11.29 - 20:41:24 »

 :smile:


* tossor (2).png (483.54 KB, 521x489 - visat 364 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #847 skrivet: 2015.11.30 - 05:55:36 »

Vad fina! Men jag skulle frysa i dem med. Jäkla golvdrag här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #848 skrivet: 2015.11.30 - 09:25:35 »

För dig kan det finnas en poäng med de köpta tossorna till. Men en voffsing som inte är rumsren ännu kan det ju dyka upp pölar. Inte så mysigt med ett par tossor som suger upp eländet då.

Men jag ska virka ett par med ullsula och halkskydd under också. De blir riktigt mysiga. De på bilden kostade knappt 20 kr att tillverka i garnkostnad.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #849 skrivet: 2015.11.30 - 11:03:10 »

Va? Garn som är så dyrt. Har problem med stickat öht. Det blåser in gemom hålen. :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #850 skrivet: 2015.11.30 - 16:13:12 »

Det var sånt där billigt akrylgarn på Rusta. 10 nystan för 100 kr.

Stickade mössor blir för glesa för mig med. Men inomhus på golvet brukar det inte blåsa så mycket. Inte hos mig i alla fall.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #851 skrivet: 2015.11.30 - 16:37:38 »

Hos mig gör det det. Jag vet att det inte är mina fötter det är fel på för jag kan gå i strumplästen hos andra. T.o.m. hos mina grannar, vilket är det märkliga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #852 skrivet: 2015.11.30 - 17:13:15 »

Det beror säkert på hur de har byggt fasaden. Hos syrran som bor i ett elementhus hade de problem med att det kunde regna in i vissa lägenheter pga att husskarven låg precis vid deras golv Typ 6 våningar upp. Slarvbygge. Men det är tätat nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #853 skrivet: 2015.11.30 - 17:44:22 »

 :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #854 skrivet: 2016.01.02 - 11:27:35 »

Nu har jag hittat nåt. Var sugen på bootsen från Lem's shoes för flera år sedan, men iom att de har vävovansida slog jag dem ur hågen. Men nu har de även lågskor helt i läder med tjockare sula än det brukar vara på barfotingar. Vad sägs om dessa?
http://www.lemsshoes.com/womens-nine2five-coffee-cream.html

Sulan är 9 mm, även om de glömt att fylla i detaljerna på just den modellen. Kommer även med iläggssula. Det bästa av allt är att en affär på Kungsholmen säler dem. Ska ta mig en tur till Stockholm nån dag så jag får prova. De kanske kan ta hem den färg man vill ha eller också kan man beställa den från USA. Det blir billigare så tullrisken är inte så läskig. Butiken har även rea på en del Vivo!
http://www.skonaskor.se/contact_us.php

Har hittat ett svenskt alternativ också. Dyra som fan, men de är handgjorda med riktig läderbindsula och prylar. Ser ut som en arbetssko man kunda köpa förr som var asskön, fanns på en butik som hette Arbetarboden som fanns i flera städer. De hade såna där supersköna murarskjortor och prylar. Hett på 70-talet. :biggrin1:
Problemet är att skorna har klack. Men de gör special, så jag ska ringa och fråga om man kan få dem med platt sula. Det är lågskon som heter Gran som verkar mest intressant.
http://www.skramtraskskon.com/products-page/skramtrask-handgjorda-skor/

Grejen är att jag fick ont i ena hälen i början på förra året, typ hälsporre. Min läkare säger att hälsporre inte finns längre. Det är nog fråga om att man trampar sönder den där stötdämpande kudden under hälen. Mycket troligt i mitt fall. Nu är det nästan bra, men det var ett jäkla linkande i somras och risken är väl att det blir värre igen när vinterbootsen åker av, så jag måste ha tag i platta, vida skor med lite mer sula helt enkelt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544