Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 02:06:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 370682 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #825 skrivet: 2014.10.12 - 01:00:11 »

Du är allt en riktig turHemul du! Hur ser sulan ut då? Funkar de i halka?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #826 skrivet: 2014.10.12 - 02:05:49 »

Varför sover du inte?  :rolleyes:

Vet inte. Kändes ganska bra. Enda gångerna jag halkade var när jag klev på slippriga nedfallna grenar, men då hjälper ju ingenting. Är väl inga finesser, nåt grovräfflat mönster. Är säkert inte suprbra, men antagligen tillräckligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #827 skrivet: 2014.10.12 - 09:02:29 »

Jag sov visst. När du svarade.   :flirting: Jag ska jobba kväll i kommande vecka. Så jag vänjer mig vid sena kvällar. Fast det blev senare än jag hade tänkt. Fastnade med en film.  :blush:

Är skaftet verkligen vattenTÄTT? Neopren brukar ju släppa igenom.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #828 skrivet: 2014.10.12 - 13:26:05 »

Brukar det? Varför det? Jag menar gummi gör ju normalt inte det.

Ja, det står så. Jag har ju inte testat att vada i vatten ända upp till kanten på skaftet, men lite över fotknölarna var inget problem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #829 skrivet: 2014.10.13 - 19:04:31 »

Jaha, jag gjorde det. Men nu får det vara stopp. Köper jag fler skor nu är det enbart av fåfänga, så då får ni skälla på mig.

Fast det är rätt bra med två par. Fetsmart har bjudit ner mig till Göteborg på chocolate chip cookies-röj och då ska vi (av praktiska skäl) vara klädda i enbart latex och neopren. Han kan säkert låna mina 39:or om han inte har några strumpor. :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #830 skrivet: 2015.08.27 - 16:17:30 »

Nu du Sorla börjar det röra på sig. Jag har fått problem med barfotingarna för jag fick plötsligt från ingenstans tväront under vänster häl. Så pass att jag linkade svårt. Hoppas det inte är hälsporre! Det började i våras. Kunde ju knappt gå i barfotingarna och mina gamla vanliga skor klämmer numera så jävligt att jag får onte i hela foten. Så jag köpte såna där hälkuddar. Kändes skitkonstigt i början, men det hjälpte ju. Tack och lov känner jag ingenting när jag går i barfotastövlarna i skogen, så behöver inga kuddar då.

När jag googlade runt nu hittade jag en tråd på Sissons forum startad av en kille med precis mitt problem, ont under hälen i barfotingarna, ont i resten av vanliga skor. Någon tipsar om att det numera finns platta och vida skor som INTE har minimalistisk sula, precis det vi efterlyst!
http://www.marksdailyapple.com/forum/thread107715.html#post1491338

Kollade upp Altra Running. Läs t.ex. vad som står om den här modellen. Låter toppenbra tycker jag.
https://www.altrarunning.com/men/provision-15
Skriv in "zero drop" i sökmojen så kommer det upp fler modeller.

Problemet för mig är att jag inte springer och vill ha lite stadigare skor som håller emot lite regn och så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #831 skrivet: 2015.08.27 - 16:24:33 »

På de där Altra ska man titta efter FootShape också, som betyder att de har vidare tå som låter tårna spralla. Undrar om de här skorna finns någonstans där man kan prova?

Här är en tråd med positiva testare.Och de finns tydligen i butik ivf i Stockholm.
http://www.cykla.se/Forum/Trad.aspx?subid=39645
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #832 skrivet: 2015.08.28 - 07:10:27 »

Även jag har det problemet ibland. Fast inte i skorna. Utan hemma på golvet barfota. Men det är toppen att det börjar dyka upp lite andra mer "normala" barfotaskor som har lite bolstring under hälen men som är vida i framfoten. Jag har ett par Merell nu som jag köpte i våras på Stadium. Lite lätt stoppade i hälen. Zero drop och de är billigare än de vanliga löparskorna. Maken köpte ett par Nike med nära på zero drop men bra rum för framfoten. Men han grejar ju att kuta med tåskorna utan att känna minsta lilla i vaderna efteråt. Helt sjukt. Det klarar inte jag.

Tyvärr har jag inte hittat vandringskängor med zero drop. Och de jag köpte av dig började spricka där foten böjs framme vid tårna. Vi ska till Lofsdalen i höst och då behöver jag ju ha skor som det går att gå med på steniga underlag och som står emot väta. Så det fick bli ett par vanliga vandringskängor. Men jag har ju inte samma problem som du som får ont i foten av vanliga skor. Jag går ju med skyddsskor hela dagarna här på jobbet.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #833 skrivet: 2015.08.28 - 11:40:03 »

Fy vad dåligt! Det är väl bara ett år sedan du köpte dem? Nu skäms jag nästan.

Jag vill ha zero-drop utan polstring men med tjock, lite mjukare yttersula. Har fortfarande inte lokaliserat mina militärkängor. De skulle ju kunna bli perfekta om skomakarn kan göra det jag vill med dem. Om jag pallar att ovanlädret är ganska styvt. Har blivit så känslig nu att allting skaver. Vivo Aqua är obekväma p.g.a. den där fastsydda plösen som gör att jag inte kan han dem löst nog snörda. Eller det kan jag ju, men kanten på plösen spänner lite och då får jag ont.

Häromdan funderade jag på att ta fram vinterbootsen. Börjar dra kallt om tårna när jag cyklar. Har ju ingenting som är mittemellan.

När ska de inse att deras skor gör våra fötter känsliga och att vi behöver skor även när vi inte kan vara "barfota"? Vem vill gräva potatisland barfota? Eller gå på stenskärv?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #834 skrivet: 2015.08.28 - 13:07:01 »

Det är the story of my life, att skor spricker i vecken. Och till skillnad mot gummistövlarna förvarar jag vinter skor i svala uteförrådet på somrarna. Men på vintern är det i varma inneförrådet. Det kanske räcker för att ta livet av skor.

Men vad beror det på att vi blir så ömfotade då? Det skulle ju vara bra att gå med barfotaskor ju! Jag blir ofta tvungen att ta dotterns foppatofflor för att klara att jobba vidare i köket.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #835 skrivet: 2015.08.28 - 19:19:39 »

Är det ovanlädret som spruckit? Trodde det var sulan. Båda var ju styva som jag vet inte vad. Hemska var de. Skönt att bli av med dem!   :lulz:

I mitt fall går jag ju i barfotingar jämt så jag har väl blivit van vid rymliga skor som är mjuka och följsamma överallt (utom plöshelvetet på Aqua). Men du har väl vanliga skor också, så du borde ju vara mer härdad.  :confused3:

Det är så illa att ett veck på strumpan kan vara rena pinan. Satt och kollade lite mer på de där Altra igår och de verkar faktiskt bra. Bara det att jag vill ha grövre och varmare skor.Inte ett enda par i läder hade de. Skit också. Undrar vad det kostar med handgjorda? Nu vet jag, vi får gå en kvällskurs och lära oss göra skor själva!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #836 skrivet: 2015.08.31 - 03:53:40 »

Jupp, bredvid stortån. Jäla skit! Jag tyckte de var sköna. Och hade en sjuhelsikes bra grepp mot underlaget.

Jag tror att dojjer med sprallyta för tårna och noll lutning från hälen kommer komma även i  kängor och stövlar. Fler och fler kommer upptäcka vad skönt det är att kunna gå naturligt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #837 skrivet: 2015.08.31 - 04:47:30 »

Du får prova med sån där gucka jag lagade gummistövlarna med! Jag tror det skulle funka på läder också.  :nod-yes:

Det finns ett ställe här i stan där de gör skor, riktiga handgjorda skor... Tror de skulle få en chock om jag knallade in och beskrev vad jag vill ha dock. För att inte tala om chocken för min plånbok.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #838 skrivet: 2015.08.31 - 04:52:36 »

One of the best glues for shoes is Shoe Goo, a glue designed specifically for repairing various portions of shoes. It works on all major materials, allowing you to use it on any portion of your broken shoe, including the sole, leather top, or canvas.  :nod-yes:
http://www.enkivillage.com/best-glue-for-shoes.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #839 skrivet: 2015.11.27 - 20:17:51 »

Sockwa har Black Friday Sale - 50% på hela lagret.Om nån vill prova är det läge nu. Ange BFD5 för att få rabatten. Fri frakt står det på sajten, men gissningsvis gäller väl det USA.
http://www.sockwa.com/

De har många nya modeller som ser intressanta ut. Har ju en av de tidiga. Väldigt behagliga och sitter som en smäck men de är för tunna för mig - eller jag är för tung för dem. Obs att detta är mer att betrakta som lyxiga sockeplast än skor, men för den som klara så tunn sula är de säker toppen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544