Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 16:24:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 371360 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #810 skrivet: 2014.10.07 - 17:03:52 »

be kan man alltid göra såklart. Det flesta affärer vill sälja och dom säljer nog dom andra storlekerna också. Inte så mycket risk att ta in några fler storlekar.

Dom ser bra ut. Aldrig sett såna stövlar men jag skulle nog vilja ha dom också!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #811 skrivet: 2014.10.07 - 17:40:08 »

 Klart du vill. Du vill ju ha allt som jag har! Minns ryggsäcken!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #812 skrivet: 2014.10.08 - 20:01:22 »

Det är fullbordat. Jag har nu skor för alla tänkbara tillfällen.  :cheerleader:

Det var svårt med storlekarna. Jag hade tunn yllestrumpa och raggsockor med mig och 38 satt rätt tight med dem på. Antagligen var det mest känskan, men jag är rädd för för tight. 39 satt löst, men med två dubbla raggisar kändes det bra, så det fick bli 39. Jag har ju bra gummistövlar för varmare väder redan och kniper det kan jag väl köpa storleken mindre också om jag tycker jag behöver senare. Priset var ju överkomligt jämfört med vad barfotingar kostar.

Ska väl inte ropa hej än. Jag tänker ha dem på mig inne hela kvällen för att se om jag får ont. Om jag står ut. Gummistanken är ganska påträngande...

Sorla, om de visar sig vara bra och du är intresserad så kan du ringa tillverkaren. De hade många återförsäljare i Stockholm sa hon, men i U-a var det lite värre.

Det är ovant med så här pass tunga skor, men det vänjer jag mig nog vid. Har ju gått i enbart lätta barfotingar i flera år nu. Hälen tar i golvet, för jag väntar mig ju inte att den ska vara där, men det är nog också bara en vanesak. Sulan tror jag är tillräckligt mjuk. Den böjer sig lätt om man står på tå. Tror faktiskt tårna orkar böja upp den en liten aning i framåtsteget också. Hur som, den är långt ifrån styv ivf. Tror hälen är aningen högre än framfoten. Jag ser det inte, men jag känner det. Men det är väldigt liten skillnad.

Skaften är smidiga och bekväma. Kunde ha fått vara lite trängre dock. Gillar när det smiter åt och eftersom det är elastiskt material så förstår jag inte varför de inte är det. Kunde också gärna ha fått vara en dragsko upptill, så man kunde ha dragit åt som skitt mot fästingar och annat skräp. Men i stort är jag nöjd än så länge.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #813 skrivet: 2014.10.08 - 20:46:58 »

Minsann! Vad bra! Hoppas de ska fungera bra. Jag avskyr mina stövlar. Jag kan ha dem på, men jag går ogärna i dem någon längre sträcka. De är så himla styva i sulan. Och tårna har inget direkt sprallutrymme heller.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #814 skrivet: 2014.10.08 - 21:06:53 »

Ja sprallutrymme var det ju i de här. Kan hända att jag tog för stora. Det är så jäkla svårt jämt! När jag gått med dem ett tag började den vänstra kännas lite lös, men inte den högra. Höger fot är större eller om den är svälld eller vad det är. Det underlättar ju inte precis.

Fötterna känns lite möra nu, men jag har inte ont. Jag har redan börjat med amerikafårskinnsbootsen alternativt de andra softstarskorna. De är ju så mjuka i skinnet att fårkinnstossorna känna skaviga när jag kommer in. Man blir så enormt bortskämd. Minsta tryck känns. Det är nog bara det jag känner och tyngden av skorna också kanske.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #815 skrivet: 2014.10.08 - 21:13:18 »

Du skulle DÖ om du tvingades gå i mina skor som jag måste ha på jobbet.  :eek:

Det är SYND om mina fötter. Jag misstänker artros i stortårna. Jag har bara ont i vissa lägen när jag har varit ledig några dagar. Men efter ett par dagar på jobbet har jag jätte ont i tårna.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #816 skrivet: 2014.10.08 - 21:28:25 »

Ja, det tror jag säkert jag skulle. Men på ett sätt är det nog bra att gå i vanliga skor ibland och liksom härda fossingarna lite. Tänk när man gör nåt med verktyg när man inte har gjort något sådant på länge. Man får valkar och blåsor och gud vet vad i händerna.

Gud give att jag inte blir bjuden på fint kalas! Jag får i så fall gå i bästa joggingbrallorna och barfotingar. Men risken är inte överhängande.  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #817 skrivet: 2014.10.09 - 20:52:09 »

Jag kanske bjuder hit dig på kalas när jag fyller år.  :flirting: Men då är förutsättningen att du cyklar hit.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #818 skrivet: 2014.10.09 - 21:09:07 »

Det är väl ingen match! Men FINT kalas, sa jag ju.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #819 skrivet: 2014.10.09 - 21:15:03 »

Fint och fint.... Jag är inte bekväm med så himla fina kalas. Det blir fint, fast bekvämt.  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #820 skrivet: 2014.10.09 - 22:48:07 »

Men då kan jag väl ha Vivos?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #821 skrivet: 2014.10.11 - 10:33:49 »

Vivo absolut!  :nod-yes: Men kommer du i Softstar...... då får du gå bakvägen.  :flirting:

Skoja bara. Tar du de orangea Softstarena kan du gå huvudingången. Du har väl kvar dem?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #822 skrivet: 2014.10.11 - 10:43:00 »

De är inte oranga. De är bara fula. :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #823 skrivet: 2014.10.11 - 14:59:56 »

Jag hade för mig att de var olika nyanser av orange.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #824 skrivet: 2014.10.11 - 20:40:12 »

Nä, de är bruna fram och gröna bak. Min tanke var kastanjebrunt och mossgrönt, men så såg verkligheten inte ut riktigt. Jodå, jag använder dem och de är jättesköna.

Och nu är jag jätteglad för jag har tassat runt i 3-4 timmar i dykarstövlarna och jag fick inte ont! De funkar!  :hurray:

Den lilla hälen kände jag inte alls av och sulan var tillräckligt böjlig för att jag inte skulle få ont. Sprallrum för tårna också. Men det var ruskigt varmt med dubbla raggsockor och de var ändå inte trånga... Tror jag köpte fel storlek. Är starkt betänkt på att åka tillbaks och köpa ett par 38 också. Jag kan ju inte byta nu och 39-orna är nog inte dumma att ha när det blir kallare. Känn slösigt, men de håller säkert hundra år så...

Var rätt skönt att kunna kliva på stenar och sånt utan att det känns som man får en spik i hälen också, det måste jag tillstå. :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544