Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 05:56:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366686 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #795 skrivet: 2014.09.25 - 18:34:15 »

De där Primal to sky gillar jag också. Och det är just dekoren jag gillar med ballerinorna. Där ser man ehuru olika man kan tycka om saker. Tur det. Vi kan ju inte gå omkring exakt likadana skor heller. Hur skulle det se ut. :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #796 skrivet: 2014.09.25 - 19:08:28 »

Jag är skiträdd för allt som kan se pimpinett eller flickaktigt ut. Alltså dammodell är OK, men dammodell med blomsterdekor är too much.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #797 skrivet: 2014.09.26 - 13:13:39 »

Varför då? :neutral:  Lagom mycket får det gärna vara för mig. En massa rosa blommor och annat bjäfs får vara för mig. Men en fin rand, eller någon liten sten. Gärna diskret. Absolut!  :nod-yes:

När jag var i Thailand ville jag köpa en ny handväska på fina varuhuset. Det blev en herrmodell. Dammodellerna såg inte kloka ut med allt krimskrams de hade tryckt fast på dem. Men min herrväska...  :inlove: Den ser ut som en liiiiten portfölj i svart läder med spänne i metall.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #798 skrivet: 2014.09.26 - 13:39:51 »

Skada i barndomen antagligen. För finnar av allt flickaktigt. På mig själv alltså. Andra får gärna ha det och jag kan tycka att det är fint, men det passar inte mig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #799 skrivet: 2014.10.06 - 17:05:37 »

Sorla, jag är djupt deprimerad!  :cry:

Var på marknad och där får jag syn på de här stövlarna i neopren. De har en liten klack, men klacken var i samma höjd som sulan, så jag tror det hade funkad. Det viktigaste var att sulan och helan stöveln var MJUK och böjlig! Billiga var de ju också. Men det fanns bara 39 kvar och de var stora som ekor! Kunde ha haft typ 37 kanske och ändå fått rum med raggsockor. Han skulle inte få in förrän nästa år, inte i tid för vintermarnaden och  han skulle KANSKE stå här igen nästa höst och han skickade inte... :byecry:

Kiss och bajs!  :fork_off:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #800 skrivet: 2014.10.06 - 17:09:03 »

Ävla siiit! De finns i handeln men är tydligen barnstövlar. Har på granngården men bara upp till 35. :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #801 skrivet: 2014.10.06 - 20:08:49 »

Mejla tillverkaren. Vuxenstorlekarna kanske heter något annat!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #802 skrivet: 2014.10.07 - 04:33:39 »

Jag har hittat tillvärkrare/generlagagnt, vad det nu är. Det finns något som heter Neon Plus som görs i vuxenstorlekar och ser likadan ut och har exakt samma beskrivning. Ska ringa i morgon och fråga vad som skiljer, om något. Den modellen finns på Granngården i både 37 och 38, så bara att åka dit och prova. Dyrare förstås, 575 nånting, men kan jag bara gå i dem är det värt det. De säger att de håller ner till minus 10 och det är mer än nog för mig. Är det kallare cyklar jag bara om ens det och då här jag redan skodon.

Ursäkta om detta är obegripligt men Ich beschwipst gehen och ser inte ett skit, förlitar mig helt på mina överjordiska touch typing skillz. :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #803 skrivet: 2014.10.07 - 15:16:12 »

Allt var begripligt till du blandade in tyskan. Då fattade jag ingenting.  :nonono:

Neopren? Håller de tätt? Eller, va? De kanske inte var vattentäta?  :confused3: Är de fodrade alltså? Granngården fin s inte här.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #804 skrivet: 2014.10.07 - 15:27:33 »

Jag var lite smårund under barfötterna och då är mina glasögon i alldeles fel styrka.

Jo, de är vattentäta ända upp. Men kan läsa lite om dem på tillverkarens sajt.

http://www.lindstrom-nilsson.se/sv/-vara-produkter/gummistovlar/barnstovlar/e/45/neon-rod/ (finn i helsvart också)
http://www.lindstrom-nilsson.se/sv/-vara-produkter/gummistovlar/damstovlar/e/111/neon-plus-svart---------nyhet-finns-nu-upp-till-stl-46/

Det skiljer tydligen på storlekarna på Neon och Neon plus och Plus har kraftigare sula vilket antagligen är en nackdel. Men Plus finns som sagt på Granngården, så jag ska ta och åka dit i morgon och prova. Är sulan för styv så kan de kanske beställa hem plus, fast då blir det gissningslek om storleken igen.

Jag vill verkligen ha barnmodellen i svartrött! Nedrans osis man alltid ska ha.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #805 skrivet: 2014.10.07 - 15:49:57 »

Ja, den röd-svarta var ju söt. Kolla att den passar runt vaden också. Jäkla gissel med stövlar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #806 skrivet: 2014.10.07 - 15:55:15 »

Grejen är ju att om jag ska ha barnstöveln kan jag inte prova. Tycker man nästan ser på bilderna att sulan är otäck på de där Plus...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #807 skrivet: 2014.10.07 - 16:04:16 »

Men ångerrätt har du ju oavsett. Du får be dem ta ett par olika storlekar åt dig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #808 skrivet: 2014.10.07 - 16:18:13 »

Kan man göra så? Då vägrar de säkert ta hem!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #809 skrivet: 2014.10.07 - 16:20:55 »

Nja. Du kan nog inte kräva. Men fråga snällt och artigt, sådär som bara en Hemul kan, så ska du se att det kanske löser sig jätte fint.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544