Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 03:30:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369817 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #780 skrivet: 2014.09.22 - 09:37:44 »

Men va fan...   Mitt första inlägg är ju borta! :blink: :blink: :blink:
Måste ha redigerat det när jag trodde jag gjorde ett nytt inlägg.  Det var ju det jag ville ha din åsikt om!  :bang_head:

Vad jag skrev var att jag hittat ett ny tillverkare av barfotaskor och de har tjockare sulor. Tycker skorna ser jättefina och sköna ut. Är speciellt intresserad av bootsen, men även seglar- och löparskorna ser mumsiga ut. De har bra priser, tycker jag också.
http://www.lemsshoes.com/women_c_32.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #781 skrivet: 2014.09.22 - 09:42:36 »

Hittade också en sida som beskriver hur man gör om ett bara vanliga vinterboots till minimalist genom att helt enkelt byta sula.
http://www.naturallyengineered.com/how-to-turn-your-thick-hiking-boots-into-minimalist-snow-shoes/#axzz1jstX26ZF

Det var ju inspirerande. Ger mig hopp om mina militärkängor. Funderar även på om det skulle gå med de gamla Graninge jag hittade. De är ju väldigt rymliga i tån.  Inte för jag tänker ge mig på det själv, men en skomakare borde ju kunna fixa det om det är så lätt. Fr.a. är jag förbannad för att jag slängde de svindyra Meindl-kängorna som legat på vinden halt oanvända och torkat. D.v.s. sulan hade torkat. Den lossnade när jag provgick dem och dämpningen började läcka ut. Den hade förvandlats till ett pulver. Men ovanlädret var ju som nytt och jag tror de var vattentäta också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #782 skrivet: 2014.09.22 - 13:53:37 »

dom där lemshoes ser ut som något jag kunde ha också!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #783 skrivet: 2014.09.22 - 14:34:22 »

Jag är grymt sugen på bootsen! Mina gummistövlar (Vivos barfotavariant) är underbara, men den tunna sulan gör att de snart är för kalla. Men bootsen verkar ju kanske inte direkt gjorda för att vandra i trumpetsvampsträsk i...

Fasiken att jag inte hade lite framförhållning och letade fram militärkängorna och tog både dem och graningekängorna till skomakarn! Iofs kanske det inte är för sent... :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #784 skrivet: 2014.09.22 - 16:18:37 »

gör det nu då!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #785 skrivet: 2014.09.22 - 18:52:39 »

Måste ju hitta de jäkla kängorna först dårå!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #786 skrivet: 2014.09.22 - 22:21:50 »

Fick svar från Lems. De trodde inte bootsen skulle funka i kall blöta eller svensk vinter öht. Förstod väl det. Trevligt och ärligt skrivet mail i alla fall. Är sugen på dem ändå och även seglarskorna, men det får vänta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #787 skrivet: 2014.09.23 - 18:13:21 »

Fattade inte vad du pratade om först. Hade glömt att jag la in länken till VFF-erna och trodde du kommenterade dem jag åstundar. Har skrivit och frågat förresten, men har nog redan fått svar i omdömena. De säger att de är varma och ovansidan är vattensäker så länge man impregnerar den, men kliver man ner i en vattenpuss så är det kört. Läcker in vid plösen om inte annat och sömmen runt ovansidan kan visst läcka också. Men de ser ursköna ut. Har skrivit och frågat lite. De var ju inte så dyra men tyvärr var deras frakt dyrare än Softstars.

Såg du förresten att de har en slags inlägg för att hjälpa tårna att lära sig spreta? :biggrin1:
http://www.lemsshoes.com/In-shoe-Toe-Spacers_p_38.html


Undrar om det finns någon slags överdragsstövlar. Undrar om jag inte hört om sådana nån gång. Jag menar typ såna där plasttossor som man får dra på sig på läkarmottagningar och liknande men kraftigare och högre.

 :lmao: Jag tyckte väl att ditt inlägg kändes lite utryckt ur sitt sammanhang....

Galoscher. Är det såna du far efter? Där är ju liksom bara en tunn gummisko utanpå finskorna. Ska spana på lemsshoes sen. Och marsch iväg och rota rätt på dina kängor nu! :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #788 skrivet: 2014.09.24 - 20:46:19 »

Kära nån....  :shake_head:


De där ballerinorna tycker jag var ruskigt fina! Rea också. Nu för jag sitta på händerna. Jag ska inte köpa några skor just nu. Inte sommarskor i alla fall. Har just köpt en svindyr sovsäck som klarar neråt -4. Har hållet koll i evigheter, men den kom aldrig på rea. Så jag blev faktiskt illa tvungen att köpa den till ordinarie pris.  :shy:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #789 skrivet: 2014.09.24 - 20:58:28 »

Ibland är man tvungen att bita i det sura äpplet. Jo, de skorna ser sköna ut. Fast jag gillar inte dekoren.

Ska hålla koll på det här stället ivf. De verkar ju vara inne på den linje vi pratat om, mjuka men lite tjockare sulor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #790 skrivet: 2014.09.24 - 23:25:53 »

ser ingen bild, vilka skor handlar det om?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #791 skrivet: 2014.09.25 - 00:49:50 »

Du såg nog inte länken för att jag råkade skriva över det inlägget och la till det igen senare. Följden på inläggen är inte direkt logisk.


http://www.lemsshoes.com/women_c_32.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #792 skrivet: 2014.09.25 - 00:50:36 »

Jomen det gjorde du ju visst, du kommenterade ju! De är de där som heter Jane nånting som Sorla lustar efter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #793 skrivet: 2014.09.25 - 10:51:12 »

jo din länk såg jag men inte sorlas men nu fattade jag det var dom där lems jane hon syftade på!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #794 skrivet: 2014.09.25 - 11:15:32 »

Och jag är ett mer rekorderligt fruns så jag vill ha seglarskorna och bootsen.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544