Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:05:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366625 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2011.04.27 - 20:26:17 »

Jag har provgått. De var jättesköna!  :thumbsup:
Efter en stund märkte jag att min hållning ändrades, så det funkar nog sådär som du sa, Sorla.  :nod-yes:
De kändes konstigt nog väldigt sviktiga trots den tunna sulan. Har ju oroat mig att jag ska få ont i fotsulorna p.g.a. vikten utan mer stoppning, men det är nog ingen fara. Gick inte så långt, men träffade en bekant och blev stående och pratade nästan en timme och sånt brukar gälla på fotsulorna.

Nu ska jag leta fler på rea, för här måste nog garderas.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2011.04.30 - 21:37:00 »

Jag är helsåld på de här skorna nu. Det är roligt att gå igen! :clap_jump:

Jag har kanske lite speciella problem, bl.a. går jag och lutar lite åt ena sidan. T.o.m. det har blivit bättre. Kanske har det att göra med den taktila grejen? Jag brukar gå och titta ner rätt mycket för att se var jag sätter fötterna i.o.m. att jag har dålig balans och jag märker att jag inte gör det alls lika mycket utan törs se mig om mycket mer. Kan det bero på att jag får mer information om underlaget via fötterna nu?

Jag har även märkt saker som borde vara intressanta för alla. Hållningen ändras som sagt och jag känner hur ryggmusklerna slappnar av. I början kändes det som om jag inte fick nåt frånskjut, tog korta, lite stumma steg, men det ändrades snabbt. Nu har jag mer flyt och svikt i steget än innan och tar nog också längre steg, går fortare alltså. Det tog alltså bara ett par dagar. Det är super! För att inte tala om vad roligt det är att gå på vårt stenlagda torg!  :biggrin1: Allvar, man känner allt och det är kul, men det gör inte ont. :lol:

Hur som, det visade sig att stället jag beställde från förut har sänkt priserna ännu mer. Jag tordes inte vänta på svar på min förfrågan om storlekar för jag är så rädd att de ska ta slut så jag har beställt ett par röda sneakers av en annan modell och ett par vinterboots (nåja, kanske mer höstboots här i Sverige). Bara bootsen kostar på sina ställen runt 200 £ och sneakersarna runt tusenlappen och jag betalade £88, ungefär 900 SEK, för båda paren inklusive frakt.  :clapgrin:
http://www.borntorun.com/products/vivobarefoot-belle-womens
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/1601-terra-plana-vivo-barefoot-aqua-/designer

Är ni sugna att prova så är det läge nu. Ni får ett par sneakers för mellan £24 och #26 och frakten är £12 oavsett hur mycket man köper. De kostar alltså normalt över 1000 SEK. Det är så klart utplockat bland färg- och materialalternativen nu, men de som är kvar är snygga de också. Tycker mina röda är riktigt ärtiga. :inlove:

Här finns en översikt av modellerna de har kvar:
http://bittersweetclothing.co.uk/store/list/designer/49-terra-plana
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2011.04.30 - 22:30:59 »

Gillade flera par där, men törs aldrig beställa skor utan att prova först  :confused3:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2011.04.30 - 23:02:22 »

Det är svårt för mig att råda iom att jag har större skor annars också p.g.a. fetfot. Alltså, jag köpte 39 av sneakerserna och det har jag annars också men min riktiga storlek är 38. Jag menar, jag kanske kan ha de här 39:orna bara för att de är bredare än normalt. Äääää... vad svårt det blev!  :clubhead: Jag menar att om jag inte haft fetfot och kunnat ha 38 på normala skor kanske jag behövt 39  på de här ändå för längden. Svårt att veta.  :crazy:

Kängorna ska ivf vara osedvanligt små. Jag undrade om jag behövde 40 eller 41, men när jag insåg att det inte fanns större än 40 kvar slog jag till.  Får väl spara dem tills fötterna krymper eller sälja dem till nån här om de inte passar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2011.04.30 - 23:33:42 »

Finns de inte i butik de där ? Eller är det det att de är förbaskat dyra i butik kanske ?
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2011.04.30 - 23:59:10 »

 :whistle:

Bara bootsen kostar på sina ställen runt 200 £ och sneakersarna runt tusenlappen och jag betalade £88, ungefär 900 SEK, för båda paren inklusive frakt.  :clapgrin:

Här kan du se vad årets modeller kostar.
http://www.vivobarefoot.com/eu/ladies.html/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2011.05.01 - 00:39:09 »

Nog va de dyra alltid.
Men jag köper inte utan att prova först  :nonono:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2011.05.01 - 00:40:56 »

BTW klockan går fel här inne ..  :whistle:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2011.05.01 - 00:53:22 »

Har du långt till nån större stad där de kan tänkas ha? Man kan ju gå till en skoaffär och prova och sen rusa hem och beställa från UK.

BTW klockan går fel här inne ..  :whistle:

Men fan. Har det varit så sedan vi ändrade till sommartid?

Förresten vill jag ha rapport från Sorla om hur det går med hennes VFF!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2011.05.01 - 07:14:15 »

Wow. Jag gick in och kolllade och kängorna finns inte i brunt storlek 40 längre. Jag måste ha beställt det sista paret. Vilken tur att jag inte velade längre.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #85 skrivet: 2011.05.01 - 18:58:37 »

 :wave: Här är jag! Man kan be snällt så berättar jag gärna hur det går. :flirting:

Det är intressant att du också upplever att hållningen ändras. För jag upplever också det, även när jag går med andra skor. Jag har mer spänst i stegen.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2011.05.01 - 19:17:01 »

Jag ber snällt! :smooch:

Ja, de enda andra skor jag haft de sista dagarna är mina fårskinnstossor. De är ju som barfotaskor/mockasiner nästan, men tydligen har utegåendet i uppbyggda skor smittat av sig på innegåendet också, för jag går bättre inne också nu. Framför allt märker jag att jag lutar mindre, något som är väldigt tydligt när jag duschar. När jag står still och blundar brukar det kännas tydligt att jag belastar benen ojämt men nu märker jag det knappt alls.

Fortsätter det så här kommer jag aldig att ha andra skor, inte ens på en bal på slottet!  :yay: Är t.o.m. sugen på att testa påsskorna, Runamoc.  :ignore:

Rehab dehab kan ta sig i röven!  :guns:

Törs du gå omkring ute med din VFF förresten eller har du dem bara när du tränar?

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #87 skrivet: 2011.05.01 - 20:19:26 »

Ja, det var bättre.  :nod-yes:

Jag har varit ute och sprungit med mina VVB två gånger nu. Bägge gångerna med min man med. Det går som ett hujj! Shit vad fort det går! Det finns ingen hejd på fötterna! Där har jag ett litet problem. För jag springer på tok för fort. Jag måste lära mig att sakta ner farten. Men eftersom löptekniken är så annorlunda mot tidigare, känner jag inte hur fort jag springer. Jag måste koppla in pulsklockan som larmar när pulsen blir för hög. Men skorna är underbara. Jag fick stanna och plocka bort en sten som fastnade mellan tårna. Det var en lite lustig känsla. Och så väger de ju ingenting. Det är verkligen som att man är barfota.

Ikväll ska vi ut och dra en runda. Men nu ska jag prova med mina gamlavanliga dämpade löparskor. För om två veckor har jag ett millopp och det grejar jag inte med tåskorna. Vaderna håller inte för en hel mil, så jag vill känna hur det känns att springa i vanliga skor. Det har jag inte gjort på säkert ett år. Hela vintern har jag sprungit på löpband i strumplästen och sen i VVB-skorna. Det längsta jag har sprungit i VVB-skorna är 4 kilometer. Och då hade jag ont i vaderna i en vecka efteråt. Så jag måste verkligen ta det jätte försiktigt. Jag ska försöka lägga till lite styrketräningspass för vaderna i veckorna också, efter det här milloppet. Men de senaste veckorna har jag haft två 3-kilometerspass i veckan med VVB-skorna. Jag hoppas jag får hålla mig frisk från förkylningar och annat skit. Så ska jag nog snart vara uppe i halvmilen i alla fall.

Nu ska jag svida om till träningskläderna. Hejhej!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2011.05.01 - 20:31:09 »

Men tänk om det SKA gå fortare? Jag märker ju också att jag går fortare. Men jag antar att du märker på pulsklockan att du verkligen jobbar mer.

Jag vill också prova VFF nu, men jag törs nog inte förrän jag är smal(are). Skulle vilja testa de mer extrema löpardojjorna från Vivo också, men dem  kan jag inte hitta på rea och inte VFF heller.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #89 skrivet: 2011.05.01 - 22:33:15 »

Snabbare går det ju av naturliga skäl. Men pulsen skenar ju så in i  :fork_off: . Hjärtat riskerar att explodera.  :smack_head: Jag har helt klart ändrat löpsteget. Det gick jätte bra med de vanliga skorna också. Det ska bli intressant att se hur vaderna känns i veckan efter den här rundan på 4,4 kilometer. Nu hade jag pulsklockan på och låg på ett snitt på 156 slag. Vi testade att se var jag hade mitt max. Det låg idag på ganska exakt 180. Trodde faktiskt att jag låg högre. Men med all pollen i luften får man nog nöja sig där.

Men nu måste jag gå och sussa. Arbetsdag imorgon.  :tongue_wag:



 :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544