Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 08:43:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369734 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #600 skrivet: 2013.06.10 - 12:27:46 »

Ok, men vilken jäkla storlek är kängorna då? Ska jag behöva läsa om hela tråden eller?  :lol1: Jag som har 39 både på vanliga skor och tydligen nyare Vivo, bör jag köpa 40 om jag vill ha tjock strumpa då? Eftersom de är varma känns det som om vår- och höstbruk är det jag primärt vill ha dem till.

Det är det bästa med såna här skor, att man inte behöver gå in dem! Jag hade mina stövlar på min 5-timmarsmarch och det var inga problem alls. Fast jag fick jäkla ont i fotsulorna för det var sån där hård stig med massor av små stenar fastkilade liksom och gott om kottar. Fast det hade jag fått av Lucy där också. Inga klämproblem alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #601 skrivet: 2013.06.10 - 12:46:57 »

Jaha, kängorna! 38.  :tongue: Tror du gott och väl kan ta storlek 40. Då tror jag du blir nöjd.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #602 skrivet: 2013.06.10 - 13:09:09 »

Tack!  :worshippy: :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #603 skrivet: 2013.06.10 - 14:13:40 »

 :cheers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #604 skrivet: 2013.06.14 - 21:25:05 »

Steg ett mot fårskinnsbootsen är taget. Har mailat med dem om storleken.

Är det någon som har en uppfattning om vilken tid tullen är som mest överbelastad och man alltså har bäst chans att slinka igenom? Jo, vid jul fattar jag, men mellan nu och hösten alltså. Kanske är det smart att slå till när det är semestertider, juli? Trist att köpa vinterkängor då, men om jag sparar på det så må det vara hänt. Vad tror ni?

Det är tull på skor också, så jag lär åka på det + 25% moms + 150 spänn eller vad det är till posten för att inkassera. Tullverkat är lite vaga om tullsatsen, 7-17 %. Bootsen kommer att bli dubbelt så dyra. Kunde jag slippa den biten vore det ju bingo.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #605 skrivet: 2013.06.17 - 08:59:37 »

Men hjälp mig då! Vad tror ni? Är det smartare att försöka tajma så pjucken kommer under industrisemstern? Eller är tullen mer upptagen i augusti kanske när det är mer turister här? Avgifterna bör bli ungefär 800 spänn, så de vill man ju helst slippa.

Det är svårt att tajma exakt för Softsar behöver "1-14 days plus shipping" och frakten från USA brukar ta mellan 1 och 2 veckor. Men beställer jag i slutet på juni borde jag få dem någon gång i juli.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #606 skrivet: 2013.06.17 - 09:03:37 »

Jag har helt ärligt ingen aning. Men jag skulle nog chansa på Augusti ändå. Eller.... Alltså det är väl massor med turister nu med?


Skickat från min telefon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #607 skrivet: 2013.06.17 - 09:41:29 »

Har inte de flesta européer augustisemester?

Usch, jag blir så nervös. Detta är de de dyraste skor jag någonsin köpt och så gör jag det per postorder, oprovat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #608 skrivet: 2013.06.17 - 11:56:19 »

Jag frågar en kompis som jobbar i distibutionsbranchen. Hon har kanske koll på när det är mest paketleveranser.


Skickat från min telefon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #609 skrivet: 2013.06.17 - 12:14:58 »

Å tack! :smooch:

Tänk, det känns inte ett dugg slösigt, utan som ett väl övervägt beslut. Och det är det ju, har ju dräglat över dem i flera år. Mina Shephard är nu snedgångna förutom att jag får limma sulorna flera gånger per säsong och jag får ont av dem. De är ändå de bästa vanliga kängor jag lyckat hitta. Ett par nya såna skitboots kostar väl en 800 kanske. De här är handsydda av riktigt fårskinn, alltså skinnet med ullen kvar, inte bara pålimmad ull. Slipper jag tullen tycker jag de är billiga, 1400 ungefär. De håller säkert livet ut. Blir sulan sliten är det väl bara att sula om, till skillnad mot med moderna fuskskor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #610 skrivet: 2013.06.30 - 12:38:28 »

Ävla skit! Är så nöjd med mina stövlar så jag bestämde mig att köpa ett nummer större också så jag kan ha dem när frosten kommer. Det finns bara en säljare på amazon nu och de har bara en 37:a kvar. Vivo själva har bara 36 och 37. Det var som jag trodde då, att de ska sluta med dem. BAJS!!!!  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #611 skrivet: 2013.06.30 - 16:27:58 »

 :there: Bladdy shit! De var säkert för bra.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #612 skrivet: 2013.06.30 - 16:50:10 »

Eller också är det deras vanliga skit att de kommer ut med en ny modell. Som säkert är dyrare.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #613 skrivet: 2013.06.30 - 17:50:49 »

När ni gått ner lite till får ni ju börja på en ny tråd eller? För då är det ju inte barfotaskor för feta hehe. Då måste ni kanske köpa nya skor också.  :lol1:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #614 skrivet: 2013.06.30 - 17:59:22 »

Jo, namnet är ju missvisande eftersom den har kommit att handla om barfotaskor även för smalisar som jag. Hemul, går det att byta namn på tråden till Barfotaskor rätt och slätt?  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544