Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 21:02:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 370365 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #555 skrivet: 2013.05.16 - 21:59:19 »

Du, vad är Offroad W? Ser ju ut som Hi.
http://www.amazon.co.uk/Vivobarefoot-Womens-Trekking-Hiking-200001-02/dp/B008K98V72/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1368734162&sr=8-2&keywords=VIVOBAREFOOT+Off+Road+Hi+Womens+Leather+Boot
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #556 skrivet: 2013.05.16 - 22:29:06 »

Ser ut som samma sko. Kan det vara skillnad i tyg och sula? Hi är ju vattentät och skryter med extremt tunn sula.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #557 skrivet: 2013.05.16 - 22:45:36 »

Det är nog felskrivet. Är en HI på Vivos site som ser ut precis så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #558 skrivet: 2013.05.17 - 18:25:07 »

Jäkla svar jag fick från campingworld då!  :puke1:

For any queries regarding Vivo shoes please contact [email protected]

Jag skulle ha skrivit på sajten i stället. Det fanns en fråga från någon med tjocka vador och supportpersonen som svarade hade personligen mätt omkretsen på skaften med måttband.  :lol:
Typiskt att jag skulle få en lat surkart.  :fork_off:

Nåja, jag har skrivit till Vivo. Hoppas de svarar, annars blir jag så besviken.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #559 skrivet: 2013.05.18 - 08:45:36 »

Det var ett dåligt exempel på bra kundservice.  :tongue_wag: Klart som korvspad att man svarar sina kunder om de produkter man säljer! Inte skjutton skickar man vidare folk till tillverkaren heller! Sicken pantskalle!  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #560 skrivet: 2013.05.18 - 23:08:53 »

Har fått svar från Vivo fast det är lördag. Det var ju positivt.  :nod-yes:  Man jag a) vet inte om jag törs lita på det och b) förstår inte vad fanstyget säger. Gör du?

Jag frågade om deras storlekar nu är standariserade så man kan lita på att en 39:a är en 39:a, om stövlarna har plats för dubbla sockor varav en tjock, typ hemstickad ylle eller fleece, om sulorna är tjockare och isolerar bättre än sulorna på löparskorna.

Det jag inte fattar är tillfettat.  :tongue:
---------------------
Thank you for your email.

The Waterloo fits quite on the large side, so I would stick your normal size and this should allow for thick socks.

The trainer styles do have a thicker sole, expect the One, which has a 3 mm sole.

I hope this answers your questions and if you need any further information please do not hesitate to contact us.
--------------------
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #561 skrivet: 2013.05.18 - 23:12:22 »

Du förresten, vad underbart det är att gå med Vivo i skogen! Jag har inte gjort det förut. Men nu har jag hade jag först Lucy som lerades ner rejält men blev fina igen med galltvål. Sen beslutade jag att offra mina andra som skogsskor eftersom Lucy är mina bästa vardagsskor och dessutom lättare att ta på och attans snygga också. Fasiken att man inte köpte flera par Lucy när de var så billiga! Nu gör det ju bara Lucy Lite och om jag fattat det rätt är det mer tyg och mindre läder på dem. Inte bra. De är skitdåliga på att beskriva materialen tycker jag, hur mycket det är av varje och så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #562 skrivet: 2013.05.19 - 00:42:34 »

Men va fan!  :max-shock:

This item has been discontinued and is no longer available to purchase.

Det var bara ju bara igår jag var där och la dem i kundvagnen. Vad gör jag nu då? De är 20£ dyrare direkt från Vivo. Finns för 55 på Amazon, men är slut på svart 40 som jag tror jag tar ivf, vad supporttanten än säger. Tänkte på det där du sa Sorla, om filtsula.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #563 skrivet: 2013.05.19 - 14:03:16 »

Hjälp mig Sorla, hur ska jag göra? De finns bara direkt från Vivo, på amazon och eBay. Det är utplockat färg-storlekskombinationerna hos Vivo också. Modellen säljer säkert dåligt och ska utgå = det är brådis.

Ska jag satsa på svarta 39 eller ska jag ta 40 och vilket är i så fall minst fult, zinfandel eller aubergine? Aubergine är omöjligt att hitta en bra bild på, de ser svarta ut.

Lutar åt aubergine i så fall men tar jag zinfandel kan jag få dem £10 pund billigare.
http://www.amazon.co.uk/Waterloo-Vivobarefoot-Zinfandel-Waterproof-Wellington/dp/B009OV3012/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1368964483&sr=8-3&keywords=waterloo+women

Det är bara två säljare på amazon och den andra kostar £55 för svart och aubergine och 44.18 för zinfandel upptäckta jag just, men de har slut på 40 över hela linjen.

Ska jag chansa på de billigare zinfandel i 40 och är de för stora får jag väl lägga i en sula och eventuellt köpa ett par 39 i svart också för sommarbruk?

Jag har ångest nu för jag är rädd att de ska ta helt slut! Det är bara 2 kvar av zinfandeln nu.  :sosad:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #564 skrivet: 2013.05.19 - 14:33:06 »

Jäklar!  :max-shock: Vad jobbigt!  :sad:

Jag tycker de där Zinfandel är rätt snygga. Men det är ju förstås en smaksak.

Hans kryptiska svar på din fråga tolkar jag som att stöveln är ganska stor i storleken. Och har 33 mm sula, jämfört med en "trainer" som väl är typ gymnastiksko. Det verkar inte som att han förstår att du är en inbiten och kunnig barfotaskomänniska. Så om du normalt drar 39 i skor skulle det tydligen funka. Men vill du ha i socka och sula, då skulle i varje fall jag ta 40.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #565 skrivet: 2013.05.19 - 14:45:18 »

Done. £57.46 med frakt blev det. Ett par såna seglarstövlar som jag redan har kostar 499 på Brandos och det skulle det väl ha kostat att testa ett annat märke också.

Färgen är inte ful i sig, men i stövlar ska vara gröna eller svarta! Så det!

Jo, jag litar inte på henne vad gäller storlekarna. Engelsmännen verkar ha smala och taniga fötter och deras uppfattning om tjocka vintersockor tror jag inte stämmer överens med vår. Raggsockor vet de nog inte vad det är. :goggle:

Men jag hade så gärna velat ha de svarta!  :worried: Vivos är jäkla jobbiga med sina nya modeller hela tiden! Jag menar, helt nya modeller är bra, men det där med årets färger och att gamla godingar som Lucy försvninner det suger! Nu är Lucy Lite borta från deras sajt också! Det är som trolleri detta! Now you see me, now you don't.  :huuh:

Är himla nyfiken på dina offroad också. Dem har vi ju haft ögonen på ett år. Tar väl två veckor från Amerikat förstås.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #566 skrivet: 2013.05.19 - 15:34:00 »

 :max-shock:

Jag får vänta lika länge jag!

Delivery estimate: 30 May 2013 - 5 Jun 2013


Sen har jag ett eget barfotaprojekt. Jag har ett par militärkängor från 40-talet eller så, brunt läder, helt nya och oanvända. Om jag minns rätt har de "pjäxsula" och klack förstås.Nu hittar jag inte på dem, men de kommer att dyka upp. Jag har pratat med en riktig skomakare och det som sticker ut för skidbindningen kan man slipa bort och med lite tur kan man slipa bort klacken också. Sen får han sätta på en platt och mjuk gummisula.

Typ såna här är det fast med högt skaft. Plösen är ett ett stycke eller hur man ska säga. Jag har hört att det blir helt vattentäta om man fettar in dem ordentlig.
http://www.bbfab.se/bilder2006/05-105.jpg


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #567 skrivet: 2013.05.19 - 16:14:42 »

28 Maj ska de komma. Vi får se.

Spännande projekt med dina kängor! Bara de inte känns för smala i framfoten. Men det kan ju en duktig skomakare också fixa till.

Jag gillar röda stövlar. Hade ett par som tyvärr torkade sönder i gummit. De var så fina att det nästan var trevligt med regn, så man fick använda dem. De jag har nu är inte så kul att gå i. Det går liksom inte att få till en mjuk rullning på foten. Den där dumma klacken, och att de är så hårda i lästen gör att fotleden inte kan få jobba. Man blir som stelopererad.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #568 skrivet: 2013.05.19 - 16:23:43 »

Jo, gummi torkar ju, speciellt när man inte använder det. Har slängt massor med stövlar och skor (sulorna) av den anledningen.

Men det var också bättre förr! Hittade båda mammas och pappas gamla stövlar som stått på en kall vind i decennier och de var helt OK!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #569 skrivet: 2013.05.19 - 19:30:04 »

Jag fyndade trail-five fingers i Kanada för 350 kr, har inte testat dom ute än men dom är härliga att gå inne i. De hade en jättestor outdoor-butik och jag hade kunnat gå där länge, tyvärr var tiden knapp.
Loggat

Sidor: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544