Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 18:38:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369785 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #525 skrivet: 2012.10.28 - 21:32:32 »

Rätt likt vårt men ballare, har jag fått för mig. Kommer ihåg i Michael Moores Sicko så framställdes Kanada som rena paradiset av fri sjukvård och sociala förmåner. Det är ivf inte som USA.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #526 skrivet: 2012.10.28 - 21:38:27 »

fetbobba med bihang får emigrera..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #527 skrivet: 2012.10.28 - 21:49:55 »

Apropå USA, vad läskigt med den här nya stormen. Den varkar ju enorm! Och nära New York också. Undrar vad som händer om den passerar New York men alla skyskrapor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #528 skrivet: 2012.10.28 - 23:14:16 »

Å jösses, de ska evakuera New York. Inte alla, men flera hundratusen människor.  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #529 skrivet: 2012.10.29 - 05:48:51 »

har en bekant som bor vid Washington. Även där är det mycket om den där Frankenstorm...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #530 skrivet: 2012.10.29 - 09:34:12 »

Törs man gissa att arrangemangen kommer att vara bättre och mer välorganiserade än i New Orleans? Jäkla situation for administrationen. Skiter det sig kommer folk att säga "lärde ni er ingenting på New Orleans?". Gör de det väl kommer folk att säga "Ni kan ju, så varför  hjälpte ni inte New Orleans?".
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #531 skrivet: 2012.10.29 - 11:30:44 »

Sätt fart, do it! 

Jag har börjat.  :cool:

Men jag måste hålla i mig, fast jag försöker släppa då och då. Så kan jag inte lyfta knäna så högt, för där är ju min mage. Gör inte så många, för det börjar göra ont vid höften rätt snart. Nöjer mig med tio så länge.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #532 skrivet: 2012.10.29 - 14:16:19 »

Sen kommer filmen om stormen. Nä skämt o sido, det är riktigt läskigt. Har en kompis som skulle flyga dit igår, undrar om hon kom iväg. Ja Canada verkar väldigt trevligt enligt dottern. Jag tror deras värderingar är mer lika våra än t ex i USA. Härligt också med Vancouver där hon bor så kan man bada i havet ena dagen och åka skidor andra.
Loggat

Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #533 skrivet: 2012.10.29 - 15:32:11 »

Det är bra attdu börjar försiktigt!  :nod-yes: Det kan också bli magmuskler så småningom
Men jag måste hålla i mig, fast jag försöker släppa då och då. Så kan jag inte lyfta .
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #534 skrivet: 2012.10.29 - 15:47:24 »

Vad säger du för nåt?  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #535 skrivet: 2012.10.29 - 22:05:44 »

så det kan bli ibland.. :clubhead:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #536 skrivet: 2012.11.10 - 15:09:49 »

Sockwa har gratis frakt en tid. Det står inget om att det bara gäller inom USA, så man får väl anta att det gäller internationellt också. Det är även halva priset på vattenskorna. De ska visst sluta med dem.


There will, however, be a price increase on the G2 and G3 later this month on November 22, 2012.  The G2 will increase from $49.99 to $54.99 and the G3 will increase from $49.99 to $64.99.  This price increase is largely based on our increased cost of manufacturing, and the fact that our product quality is higher than many of the competitors in our space.

We do have a new, more liberal return policy, so there's no risk to try Sockwa for anyone.

Plus, order before Thanksgiving, and get FREE SHIPPING when you use coupon code:

NOVFREESHIP


to get free shipping on any G2 or G3 that's in stock, or available for Pre-Order.



http://www.sockwa.com/pages/november-sockwa-choices
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #537 skrivet: 2013.01.11 - 18:48:22 »

Jag har fuskat med vanliga vinterskor emellanåt. Inte det bekvämaste, men stövlarna i brunt läder är inte alltid så snygga om man vill klä upp sig lite.  :blush:
Dessutom märkte jag att de var fruktansvärt hala förra vintern, så jag har inte riktigt vågat använda dem. Men när snön smälte och sen frös på igen blev det nästan omöjligt att gå med de där så kallat vanliga vinterskorna. Plus att jag fick lite ont i framsidan på smalbenen. Så då vågade jag chansa med mina barfotastövlar i den knaggliga isiga vinterhalkan. Och så upptäckte jag att det är lättare att hålla balansen med dem än med uppbyggda vinterskor som man inte har någon känsla i. I stövlarna känner jag knagglet genom sulan och känner åt vilket håll marken lutar och klarar att parera mycket bättre.

Nu är vi vänner igen, jag och mina barfotavinterstövlar.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #538 skrivet: 2013.01.11 - 21:49:57 »

Visst inte det fanns barfotavinterstövlar ens. Blir väldigt nyfiken  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #539 skrivet: 2013.01.11 - 22:41:45 »

http://www.vivobarefoot.com/uk/ladies/vienna-ladies-1.html

De har utvecklat stöveln lite, för min har inget blixtlås. Skulle jag gärna haft. Inte för att det är problem att få på stöveln, utan för att den ser lite nättare ut över lästen, den nya modellen. Sitter säkert lite stadigare på foten.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544