Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 00:41:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 371546 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #300 skrivet: 2011.07.05 - 15:45:14 »

Ja, det är därför jag bara vill göra det korta stunder. Det är nog inte bra alls att lubba runb i timmar i sträck, särkilt inte på asfalt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #301 skrivet: 2011.07.08 - 07:04:39 »

men borde det inte bli lite samma sak som att gå i ett par klassiska seglarskor?.. tunn sula tänkte jag..  :redface:

Missade detta. Nä, inte riktigt. De här sulorna är ännu tunnar och väldigt böjliga. Vore det inte för ovanlädret skulle man kunna rulla ihop skon. Och seglarskor brukar inte ha bredden heller. Tårna kommer liksom inte emot nånstans och kan bre ut sig därinne.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #302 skrivet: 2011.07.09 - 02:59:49 »

Aha! så det är ännu tunnare skor alltså. vet att jag som barn älskade seglarskor och moccasiner. det var det enda som gällde för min del på sommaren!.. och jäklar vad bra balans jag hade då! speciellt om jag gämför med hur den är nu  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #303 skrivet: 2011.07.09 - 13:19:46 »

Platta skor i all ära. Men det behövs även plats för tårna att spralla runt, om de platta skorna ska göra skillnad för balansen. Just nu är det ju väldigt lätt att hitta platta skor. De är ju sommarens stora mode. Och billiga dessutom. Men de är för smala i framfoten, så tårna blir ihopklämda och kan inte göra sitt jobb, som i riktiga barfotaskor eller när man är barfota.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #304 skrivet: 2011.08.03 - 22:56:50 »

Nu börjar det hända i Finland med!  :thumbsup: Fast artikeln i den tryckta tidningen var något längre. Men det viktigaste kom ju med i alla fall.

http://www.vasabladet.fi/Story/?linkID=165510&highlight=fivefingers
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #305 skrivet: 2011.08.04 - 11:50:45 »

Näverskornas tid är ute!   :clapping:

Sen, när jag är smal, ska jag också åtminstone prova ett par VFF.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #306 skrivet: 2011.08.05 - 20:26:22 »

 :cheerleader: Ja, det tycker jag! Nu är min man inne på att köpa ett par också. Så får jag sällskap!  :clapgrin:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #307 skrivet: 2011.08.05 - 20:36:13 »

Då kan ni ju tåflörta.  :whistle: :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #308 skrivet: 2011.08.05 - 21:40:48 »

 :lmao: :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #309 skrivet: 2011.08.09 - 04:06:24 »

 :lmao: Jag såg den här först nu. Fast tåflörtar gör jag helst med nakna fötter. I varje fall med min man.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #310 skrivet: 2011.08.09 - 05:32:32 »

Blir det inte bättre med knottror?  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #311 skrivet: 2011.08.09 - 09:52:11 »

Du menar för fästet?  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #312 skrivet: 2011.08.09 - 17:04:53 »

 :lulz: :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #313 skrivet: 2011.08.21 - 15:26:08 »

Nu är det rea Hemul! Vad tror du om ett par snygga stövlar till vintern. Jag börjar ha ångest inför att behöva knalla i mina klackade (visserligen extremt lite men ändå) vinterstövlar. Är de här bra att köpa ifrån? Är det dem du har handlat ifrån?  :cheerleader: :w00t:

http://www.bittersweetclothing.co.uk/products/show/1526-terra-plana-brooklyn-boot/designer
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #314 skrivet: 2011.08.21 - 19:24:36 »

Jag skulle skriva till dem först. De låga kängorna som jag köpte var rätt hemska. Jag tog två nummer större än Lucy för att kunna ha raggsockor, 41 alltså, men glöm att jag kan det! De känns också rätt hårda och otrevliga. På bilden ser det ju ut som mjukt skinn som liksom faller ner. De är som plaströr. Jag är inte helt säker på att Brooklyn är Barefoot heller fast det står det.

Och du kan nog ha dem på vintern lika lite som jag kan ha mina då. Det är nog engelsk vinter som avses. Kompatibla med tunna gummistövlar när det gäller att hålla kylan ute skulle jag tro. Men skriv och fråga om storleken och om de verkligen är barefoot! De här är ju i varje fall snygga. De fanns när jag köpte också, men jag vill inte ha höga skaft, så det föll på det.

Missade att testa mina när jag var ute och traskade i regnet härom kvällen. Det var rätt kallt också, så det hade passat bra. De kanske går till sig.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544