Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 17:19:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366598 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #270 skrivet: 2011.06.29 - 21:54:19 »

Jag trodde du var på jobbet nu ju! Ja, det lät konstigt, men vad vet jag om hur ditt jobb funkar?  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #271 skrivet: 2011.06.30 - 07:31:08 »

 :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #272 skrivet: 2011.06.30 - 07:51:51 »

Du kan gå i espandrillos, tycker jag!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #273 skrivet: 2011.06.30 - 12:36:12 »

Kanske skulle jag ha haft en storlek mindre... Men nu får det ju plats med strumpor. :thumbsup:


* 20110630272.jpg (34.3 KB, 640x480 - visat 299 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #274 skrivet: 2011.06.30 - 12:49:34 »

 :clapping:

Är du säker? Är de långa i tårna? För det känns lite konstigt i början att de är så breda. Snörningen gör rätt mycket också. Jag har mina både med och utan strumpor och det känns bekvämt både och, får snöra olika hårt bara.

Tycker du de är sköna då? Snygga är de ju i varje fall!  :inlove:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #275 skrivet: 2011.06.30 - 13:01:54 »

De är lite långa i tårna. Men det känns bara när jag är barfota. Med strumpor känns det bättre. Det ska bli kul att testa dem utomhus!

De skulle nästan kunna vara utan snörning, för det är en liten resår innuti som håller nere plösen.

De är för övrigt fodrade fram till framfoten. Framme i tårna ser de ofodrade ut, tror jag. Mjuka och sköna runt hälen. Inget skav någonstans. Enda minuset är att de är varma. Men det minuset brukar oftast vara ett plus på våra breddgrader. Det är ju bara nu som det är skönast med sandaler. Sulan är jätte mjuk och skön. Foten får göra som den vill.  :clapgrin:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #276 skrivet: 2011.06.30 - 13:18:47 »

De är lite långa i tårna. Men det känns bara när jag är barfota. Med strumpor känns det bättre. Det ska bli kul att testa dem utomhus!
Hoppas det blir bra med storleken. Man måste ju kunna ha strumpor också. Jag känner mig lite skyldig nu som sa att du skulle ta en storlek större, men alla säger ju det. En del tar t.o.m. två storlekar större. :sad:

Du ska få se vad sköna och sviktiga de är att gå i! Det kan inte bli fel ivf.  :thumbsup:


Citat
De skulle nästan kunna vara utan snörning, för det är en liten resår innuti som håller nere plösen.

Mina med. På Aqua är det ett BRETT band som liksom är fäst hela vägen. Det är det som gör att det är som att ta på sig dykarskor. Man behöver skohorn!

Citat
De är för övrigt fodrade fram till framfoten. Framme i tårna ser de ofodrade ut, tror jag.

Skit. Är väven mjuk ivf?  :neutral:

Citat
Enda minuset är att de är varma. Men det minuset brukar oftast vara ett plus på våra breddgrader.

Tycker inte det är så farligt. Man blir inte blöt om fötterna när man går ivf, så meschen ventilerar nog rätt bra och du har nog mer sånt än jag.

Jaha, du ska behålla dem då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #277 skrivet: 2011.06.30 - 13:27:37 »

 :nod-yes: Jag ska absolut ha dem! Och du behöver apselut inte ha dåligt samvete för storleken.  :smooch: Tabellen som de hade visade att stl 38 hade blivit på gränsen. Det här blir jätte bra. Tyvärr finns ju inte halvstorlekar, annars hade det blivit smutt.

Jag behöver inte skohorn, för hälkappan är så mjuk att det blir lite som att sticka in foten i ett par tofflor. Sen viker man bara upp hälkappan.

De känns mjuka innuti. Så att de inte är fodrade hela vägen är inget som oroar mig. Eller.... du, nu kollade jag med ficklampa innuti. Det är svart foder där framme. Så det är inte läder, utan fodrat. :lick:

 :banana: Jag är så glad!  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #278 skrivet: 2011.06.30 - 13:39:59 »

Va bra!  :cheerleader:  Du har dem väl på hemvägen? Jag är så nyfiken på vad du tycker!  :strut:

Nä, jag behöver inte heller skohorn för Lucy. Om jag är barfota kan jag bara kliva i dem nästan, hjälpa till lite med pekfingret bara. Det är Aqua som är ett rent helvete att få på sig!  :bang_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #279 skrivet: 2011.06.30 - 15:05:25 »

De ska definitivt på, på hemvägen! Här ska det ut och gås.  :bg: :willy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #280 skrivet: 2011.06.30 - 17:19:02 »

Phu, de är varma! :sleep:

Först blev jag jätte trött i vadorna. Men det var ju en lååång seeeg uppförsbacke också. Jag brukar känna vadorna i den.
Men sen! Hela kroppen tycker om dem! Jag går mycket mer avslappnat och lugnt. Inte lugnt tempo, men jag liksom flyter fram. Jag länner mig lite som jag tänker mig en afrikansk kvinna på savannen. Stolt och värdig med svängande höfter. Tillochmed axlarna är mer avslappnade.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #281 skrivet: 2011.06.30 - 17:48:52 »

Jag veeet! :clapping: Puh, nu kan jag andas ut!  :bg:

Vad är skillnaden mot VFF tycker du? I gåkvalitet, liksom.  :loony:

Skillnaden mot Runamocsen är att Vivo är mer sviktiga, om det är själva gummisulan eller iläggssulan som jag låtit vara kvar, vet jag inte, antagligen både och. Mocsens vibramsula känns mer stum. MEN, de har ju påsigheten istället. Grymt skönt att det inte är minsta tryck någonstans mot foten. Tror ändå jag föredrar Vivosarna att gå längre bitar i.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #282 skrivet: 2011.06.30 - 19:17:52 »

Jo, du har rätt Vibrams sula är stummare. Mer direktkänsla mot marken. De här känns nästan som mina billiga gumpadojjor köpta på Deichmann i sulan, fast utan uppbyggnaden under hälen.

VFF dojjorna känns mer barfota än Vivoskorna. Och mer clowniga.  :lmao: De känns verkligen mer barfota, eftersom de sitter som en handske. Det finns inget fladder eller löst någonstans. De sitter som jutet på fötterna. Vivoskorna är ju mer som en vanlig sko i känslan tycker jag. Det är bara i sulan man märker att det är något särskilt med dem.

Jag gillar att kunna gå skönt utan att sticka ut. Vivoskorna passar ju till mina kläder också. VFFskorna passar inte till någonting. De är för extrema. Men jag kommer fortsätta springa i dem, och ha dem när jag paddlar kajak. Men att åka till och från jobbet med VFF är för modigt för mig. :sneaktongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #283 skrivet: 2011.06.30 - 19:25:41 »

Jupp. Det är bra att de är normala och snygga dessutom. Jag har varit ute och gått i mina mocs, men inte på stan direkt då.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #284 skrivet: 2011.07.02 - 02:47:00 »

alltså... jag blir mer och mer nyfiken på att prova själv!  :nod-yes: fast samtidigt är jag lite rädd att det skulle kunna reta min hälsporre..  :shy: men vad jag förstår så gör ju dessa skor att man går mer på framfoten än på hälen?... något som ju borde vara bra även för mig!  :nod-yes: men borde det inte bli lite samma sak som att gå i ett par klassiska seglarskor?.. tunn sula tänkte jag..  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544