Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 10:14:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 370548 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #225 skrivet: 2011.06.22 - 15:15:53 »

Nu funkar det! Det är den nya modellen! Kolla på bakkappan. Den saknar söm och har det röda V-et, precis som alla andra på Vivo's sajt. Mina hade en kort lite sned söm och saknade logan. :thumbsup:

Visst är de snygga! Hoppas de är helfodrade med det mjuka röda tyget som mina är. En orsak till att de kanske inte är det är att du har mesch över tårna där jag har skinn. Mina röda som ju har skinn över tån har ändå ett annat foder just där, ett som är hårdare. Nu känner inte jag av det, men jag läste om en som hade svårt att springa barfota i dem därför.  :blink:

Jag går och längtar efter Vivos egen rea så man får se hur den är, för de har visst en varje år. Synd bara att de inte har några snygga färger i år. Alla Lucy har tråkiga ljusa färger.  :ninja:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #226 skrivet: 2011.06.22 - 15:21:46 »

Tänk om du får dem redan idag! Annars i morgon va?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #227 skrivet: 2011.06.22 - 15:57:39 »

Vad bra att det är den nya storleken! På hemsidan rekommenderade de att man tar sin vanliga skostorlek på den skon. Så 39 borde fungera bra.

Det är 5 dagars garanterad leveranstid, så jag får nog tyvärr tåla mig till nästa vecka.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #228 skrivet: 2011.06.22 - 16:09:47 »

Ja, men att de rekommenderar det visar ju bara att de inte vet ett skit!

5 dagar! Det är ju värre än från England!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #229 skrivet: 2011.06.23 - 02:40:30 »

Den som väntar på nått gott!...  :whistle: :lol:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #230 skrivet: 2011.06.23 - 08:42:34 »

Den som väntar på nått gott!...  :whistle: :lol:  :flirting:

... väntar ALLTID för länge.  :mad_viking:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #231 skrivet: 2011.06.23 - 09:21:21 »

De ska resa ända från Frankrike! UPSen har uppdaterats så jag kan se det. Och de har lovat måndag innan dagens slut. Det är nog den förbannade midsommaren som stökar till det!  :mad_viking:

Tur att ungarna är hemma. De får passa på mitt paket.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #232 skrivet: 2011.06.23 - 14:54:28 »

Vad i hela friden ska de i Frankrike och göra?  :crazy:

Du, nu har de släppt Moc3. Priset blev mitt emellan Runamoc och Dash! Go SoftStar!  :lol:

Men ingen "Design your own". Kanske kommer?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #233 skrivet: 2011.06.23 - 20:25:24 »

Jag vill ha five finger varianten!!!  :nod-yes: ...för att återknyta till trådstarten  :loony: . Tycker också diskussionen om stötdämpning för knäna är intressant. Såg ett intressant klipp där de visade hur man springer med skor med stötdämpning vs barfota. Kanske ngn som redan sagt det :whistle: Var länge sedan jag såg klippet men har för mig att stötdämpningen "lurade" kroppen så att knäna tog mer skada än om man sprang barfota. Eftersom man tar steget annorlunda då. Vet inte om skor med stötdämpning ät bättre än vanliga skor utan dämpning ur ett löpperspektiv dock... Helt klart intressant iaf!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #234 skrivet: 2011.06.23 - 20:46:40 »

Har inte det med hälisättningen att göra? Kraften går rakt upp genom ett ganska rakt och stelt ben liksom? Sorla!  :wave:

Jag går ju bara, men jag tycker allt jag läst verkar stämma. Fr.a. det där med kortare, snabbare steg och att man liksom flyter fram. Det senare är nog p.g.a. mer böj i knäna tror jag, flexibelt där liksom. Känns så. Och sen i mitt fall att jag rör höfterna mer och det är nog bra, för jag har en tendens till låsning i musklerna där på ena sida. Man måste ju svänga på stjärten - tänk på när man går barfota i grus, då gör man det!  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #235 skrivet: 2011.06.23 - 22:25:57 »

Jomen, ni har rätt båda två.  :nod-yes: Med dämpade skor sätter man i hälen först. Och meningen är att skon ska dämpa kraschen som blir när hela kroppsvikten dunsar i marken och stöten fortplantar sig upp genom benet och ryggraden. 

När man springer barfota sätter man i framfoten först. Och om man tänker på hur foten är uppbyggd förstår man ju varför. Alla små ben och leder samverkar för att ta upp stöten som stannar i foten, mjukt och fint.  :nod-yes: Skulle man sätta i hälen först, när man springer barfota, så slutar man illa kvickt med det för stöten är olidlig!

Vad som också händer är, att man med framfotalöpningen sätter i foten rakt under sig, vilket gör att kraften i löpsteget går vidare i framåtriktningen. Vid frånskjutet har man inte förlorat någon fart utan kraften går enbart åt till att föra kroppen framåt.  :nod-yes:

Om man jämför med hälisättningen. Där sätter man i foten framför kroppen. Och så bromsas farten, som måste tvingas upp igen vid frånskjutet. Otroligt ineffektivt och ett rent slöseri med kraft.  :shake_head:

Blev det begripligt?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #236 skrivet: 2011.06.23 - 22:38:05 »

Ja. :smooch:
Det där sista, med kraften. Har inte tänkt på det, men när jag gör det stämmer det ju.

Undrar om det inte blir lite så när man går också. Har alltid tänkt att när man satt i hälen draaar man sig liksom fram med den foten. Nu känns det nog inte så längre. Allt går i ett svep liksom utan så där klara moment. Inte det där tydliga sätt i foten - för över tyngden - jobba framåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #237 skrivet: 2011.06.23 - 23:20:26 »

Ja det var precis det Sorla sa som de sa i klippet. Det var det jag menade med att man "tar steget annorlunda" eftersom man som du sa sätter i foten olika om man springer barfota eller med skor med stötdämpning. Hemul, har inte tänkt på att man viftar på rumpan mer när man går i grus men det stämmer ju!! Grus i skorna kanske är bra trots allt då  :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #238 skrivet: 2011.06.23 - 23:29:57 »

Det måste bero på att det gör jäkligt ont att sätta ner bara hälar i grus.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2011.06.24 - 18:06:45 »

Nu har Terra Plana rea. Det gäller bara Terra Plana och inte Vivo (de har ju skiljt på sajterna nu) och bara deras brittiska sajt där vi antagligen inte kan handa, men det varkar ju lovande för framtiden, tycker jag. Vore ju skräp om de bara rear i U.K. och U.S.

50% off on all Terra Plana styles this Summer
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544