Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:59:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366573 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #180 skrivet: 2011.06.01 - 10:33:11 »

Jaha, har du dam 41, då har du stora fötter. Herrskor har bredare läst, vet du. Det kan vara det.

Var hittar du herr 38-39? Jag ser ofta snygga herrskor som ser bekväma ut, typ kängor och sånt, men de finns aldrig i så små storlekar. Har de en dammodell av samma sko, så är den alltid annorlunda gjord, klenare med tunnare sula o.s.v. Ibland är det t.o.m. gummisula på herr och plastsula på dam.  :bang_head:

Det är förresten samma med underkläder. Kallingar är nästan alltid relativt välgjorda, t.o.m. såna de har på mataffärer. Men trosor...  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #181 skrivet: 2011.06.01 - 13:37:22 »

det stämmer det där med bredare läst i herrskor. jag handlar alltid walkingskor på herravdelningen, även vandrarkängor o liknande. värre att hitta pumps där  :laugh:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #182 skrivet: 2011.06.01 - 13:44:08 »

Kolla i affärer för transvestiter.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2011.06.01 - 15:08:02 »

Kolla i affärer för transvestiter.  :smile:
Finns det såna affärer?  :shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #184 skrivet: 2011.06.01 - 15:10:12 »

Japp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2011.06.01 - 15:36:56 »

Sorla, Running and Rambling är inte riktigt lika till sig över Dash som Birthday Shoes. Jag lägger alla länkarna här.

http://birthdayshoes.com/soft-star-runamoc-dash-review-barefoot-running-shoes

http://www.runningandrambling.com/2011/04/new-soft-star-runamoc-preview-soft-star.html
http://www.runningandrambling.com/2011/05/soft-star-runamoc-dash-review.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #186 skrivet: 2011.06.01 - 18:00:33 »

Inte? :sad: Då har jag lite att läsa in mig på sen....... Tack vännen!  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2011.06.01 - 19:24:06 »

Sammanfattningsivs så sitter de stadigare runt mellanfoten, där snörningen är alltså, så foten rör sig inte lika mycket inne i skon som i mocsen. Men den här killen har tydligen en tendens att sätta i hälen snett och de hålls inte lika stadigt där bak iom att de inte har snörning runt vristen som mocsen, så resultatet blir att hans häl sätts i delvis på ytterlädret med ena foten.

Jag är orolig för den där rörligheten inne i skon, för jag är ju ocks sned och vind. Nåja, snart kan jag testa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #188 skrivet: 2011.06.01 - 19:30:34 »

Ja det där eviga jagandet på "snygga" skor!  :tongue_wag: så fort man som kvinna ska vara finklädd så är det ju högklackat som gäller... och det är f-n omöjligt att hitta tycker jag!  så för min del brukar det bli ett par snyggare Scholl toflor.  :nod-yes: ... och som du säger så ser det för gräsligt ut med balerinaskor i denna storlek!  då kan man extraknäcka som clown nästan!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #189 skrivet: 2011.06.01 - 19:43:03 »

 :lamo:  :biggrin1:



Du gör alldeles rätt. Jag har alltid hatat damiga skor, så jäkla obekväma. Men mamma hörde till dem som förkortade sin hälsena med de jäkla klackarna. Hon hade alltid pumps och till slut kunde hon inte gå utan. Inte höga på nåt vis, utan såna där anständiga damskor som de hade förr. Vad kunde klackarna vara, 3 cm?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #190 skrivet: 2011.06.01 - 20:05:54 »

ja jag har alltid avskytt de där skorna! så obekväma så man vet inte vart man ska ta vägen tillslut!! sen att jag inte kan gå i högklackat är ju också en bidragande orsak.... men visst har man tittat avundsjukt på alla de söta läckra skor som finns... och som jag aldrig någonsin kommer kunna använda!  :sad: å andra sidan så slipper jag ju förstöra hälsenan!  :whistle: :cool:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #191 skrivet: 2011.06.01 - 20:54:46 »

men tänk om man hade kunnat ha såna skor nån gång ibland, visst fasen e det läckert, de e klart det kanske inte e jätteläckert på en överviktig medelålders tant som går haltande o linkande pga fibromyalgi  :crazy: . kanske bäst att hålla sig till lite snyggare tofflor som kwidell tipsade om , har aldrig tänkt på det , kört på med dom där obekväma "fin" skorna som oftast inte e särskilt fina.  :badtongue:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #192 skrivet: 2011.06.01 - 21:09:22 »

Ujjujj, ni skulle sett mig på nyårsaftonen! Värsta nyårsblåsan med glitter och allt! Och fårskinnstofflor!  :lamo: Fast det beror mer på att jag är så vansinnigt ointresserad av allt som har med festskor att göra. För att de gör så sabla ont att ha på sig. Man får skoskav och blåsor och ONT av dem. Så det blir aldrig att jag köper några. Så jämt när jag ska på fest så står jag där med festkläder och hår och smink, fin och klar. Men inga skor att sätta på fötterna. Nästa gång ska jag ta mina fina Fivefingerdojjor. Mina rosa. Det blir som när Doc var på kryssning med smoking och femfingerskor. Fast han var feg, för hans var svarta.  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #193 skrivet: 2011.06.01 - 21:15:39 »

jo jag önskar också att jag kunnat ha "fina" skor ibland... men man kommer faktiskt ganska långt med snygga tofflor!  :lol: hade mina sist på ett stort bröllop!  :laugh: och det var ingen som tyckte det var konstigt... i alla fall ingen som sa nått!  :whistle: och skoskav och annat slapp jag ju såklart... gämfört med många andra!  :flirting:

det där med rosa Fivefingers tycker jag låter jättesnyggt samman med en festblåsa!  :lol: kan ju bli trendsättare!  :lick:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #194 skrivet: 2011.06.01 - 22:40:43 »

Snörkängor är perfekta festskor! Vare sig de har en liten klack eller ingen alls, så passar de till både byxor och kjol. Tycker jag iaf! Fast ska det vara ett par riktiga partydojjor ska det minst vara 10 cm klack. Gärna lite "snörning" där också, så att de sitter bra på foten.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544