Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 15:04:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366739 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2011.05.29 - 14:26:06 »

Mera intressant, apropå skador och fotproblem. Fin bild med förklaringar där också.
http://nymag.com/health/features/46213/index4.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #166 skrivet: 2011.05.29 - 14:51:52 »

Bilden var mycket beskrivande!  :cheerleader:  Du är ju helt fenomenal på att hitta bra grejor på nätet!  :smooch:

Iom att man böjer upp i tåleden så får man en naturlig stretch av hela hålfoten för varje steg, som man annars går miste om. Där har du anledningen till din tillfriskning Hemul!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #167 skrivet: 2011.05.29 - 14:59:30 »

I see. Fan också, alla år som jag eländats med den där krampen i hålfoten. Vilken idot man är va. Varje gång jag köpte nya Schollstofflor fick jag jätteont när jag stod vid diskbänken och sånt och tänkte att man måste väl gå in dem.  :clubhead:

Ni ska få en länk till. Jag skulle nog inte vilja gå omkring i neoprenpjuck dagarna i ända, men vill man bara testa så ska dessa funka utmärkt att springa i och kostar nästan gratis. Borde ju vara bra under våta omständigheter också.
http://www.simbutiken.se/se/art/badskor-aquasocks-badtofflor.php
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #168 skrivet: 2011.05.29 - 15:03:16 »

Det är gratis frakt men man måste handla för 150:-. Fan också, min storlek var slut!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #169 skrivet: 2011.05.29 - 15:15:15 »

Jag har handlat av dem förut. Förutom det irriterande faktumet att man måste upp över 150kr gränsen så fungerar de bra att handla av. De är hjälpsamma. De klantade sig och skickade fel väska till mig när jag beställde, men det rättade de till snabbt. Och som plåster på såren fick jag en sportdrycksflaska på köpet.

Det är en trevlig butik att handla i över disk med. Jag handlade min baddräkt där och några av mina träningsredskap för bassängen. De kan det där med simning kan man säga. Rena familjeföretaget.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #170 skrivet: 2011.05.29 - 15:20:57 »

Kan man inte donera en krona? Hittade inget jättebilligt. Jag tycker ivf att skorna ser riktigt fina ut. Man kanske kan måla om dem och sälja vidare för 975:- eller nåt.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #171 skrivet: 2011.05.30 - 20:45:09 »

Ahum, är det någon som har storlek 37- som är intresserad av ett par assnygga Vivo Barefoot Lucy Black Nappa?  :shy:

Det sket sig till sist. De var för små trots att det var samma storlek och modell som jag redan har! Hur jäkla uppfuckade storlekar får man ha?  :bang_head:
Jag ska försöka returnera dem, men jag måste prata med posten först om hur lång tid det kan tänkas ta. De måste vara tillbaks inom 7 dagar från när jag fick dem. Det kan hända att jag kan pracka på en kompis dem också, men jag kan inte prata med henne förrän i morgon kväll tidigast. Ni som har små fötter och är sugna kan väl fundera på saken tills i morgon åtminstone. Känna efter om ni är sugna liksom.  :flirting:

http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/685-vivo-barefoot-from-terra-plana-lucy-casual-shoe/designer
Obs att det är storlek 39 enligt Terra Planas j-a uppfattning, men min uppskattning är att det är storlek 37. Jag kan försöka mäta längden mer exakt om intresse finns.

Årets modell ser förvillande lika ut.
http://www.vivobarefoot.com/eu/ladies/lucy-4666.html/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #172 skrivet: 2011.05.31 - 08:09:55 »

Synd att en har fötter som är stora nog för en karl....men jag står stadigt när det blåser i a f  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #173 skrivet: 2011.05.31 - 12:25:14 »

Fler än jag som har det bekymmret hör jag!  :rose: här dras man, som kvinna, med storlek 41 (och ibland 42)  inte lätt att få fötterna att se små och feminina ut då inte! 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2011.05.31 - 18:50:21 »

Sorry babies with small feet. We are sold out.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #175 skrivet: 2011.05.31 - 20:00:25 »

men va underbart här e fler med jätteblad (fötter altså) e det bara jag eller har ni andra med stora fötter oxå köpt för små skor om o om igen. ett tag försörjde jag min syster med skor , hon har ett nr mindre å jag trodde var gång att jag skulle trampa ut skoeländena , blev det så ?  :nonono: nää då. för att inte tala om högklackat eller som barnen sa "klackeskor" . man kände sig som en transvestit när man frågade efter större storlek när man redan hade provat storlek 41  :laugh: . eller ballerinaskor som e så sött , INTE i stora storlekar det ser ut som man har kanoter på fötterna! fattas bara dom där kajaktrosorna då  :yay:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2011.05.31 - 20:12:50 »

Jag har små tjocka fötter.  :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #177 skrivet: 2011.06.01 - 09:14:55 »

Fast för min dotter är det värre - jag har ju 'bara' 38-39, hon har 42.....  :max-shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2011.06.01 - 09:31:49 »

Men hallå! 38-39 är väl inte karlfötter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2011.06.01 - 10:15:37 »

Big enough....för att ha svårt för att hitta snygga skor, fast numera, i damavdelningen, är det 41...verkar som att skorna blivit mindre. Herrskorna däremot, där har jag fortfarande 38-39.....
Mina fötter har inte blivit feta, jag kan ju ha alla mina gamla skor, tom de från högstadiet, äkta converse-kängor....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544