Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 02:33:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 369814 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2011.05.10 - 22:20:18 »

OK, nu har jag fått dem, så en snabb recension. Både bootsen och löparskon (Aqua) är definitivt mindre än Lucy. Då tog jag ändå en storlek större av bootsen.

Glöm särkilt tjocka sockor i bootsen. Provade dem med ett par chenillesockor utan bomullsstumpa under. Då var de rätt OK. Med bara bomullstrumpar var de rätt lagom spralliga i tårna, men hallå, vinterboots ska man väl ha tjockare strumpor i om de inte är tjockfodrade! Hade jag tagit ännu större så hade de blivit för långa i tårna.

Agua smalnar av mer i tån än Lucy. Får väl se när jag fått gå i dem lite, men jag tror inte de kommer att vara lika sköna som Lucy, men kanhända att de känns trånga nu när de är nya bara, jag tror Lucy har format till sig efter mig liksom. De har också väldigt intrikat snörning som jag inte fått snurr på riktigt. Kan nog släppa ut lite där. De är svåra att ta på också. Plösen är gjord som en strumpa eller hur jag ska säga. Den går ner på sidorna och fäster neråt sulan nånstans så man kan inte göra öppningen vidare än plösen tillåter. Det finns stropp både i plösen och där bak så man får försöka dra i dem medan man samtidigt manövrerar ett skohorn. Säkert bra för löpare då de sitter som en smäck när man väl fått foten på plats, men irriterande när man har bråttom.

Båda kommer nog att funka, men de är inte samma sprallmån för tårna som i Lucy. Konstigt tycker jag att inte alla görs efter samma läst. Snygga var de ivf, Aqua. Bootsen gillar jag inte utseendet på så mycket, men det visste jag ju redan. Det var sulan jag var ute efter. Så jag är inte missnöjd, men inte helnöjd heller. Bootsen var en chansning, men Aqua utgick jag ifrån skulle vara lika breda som Lucy eller bredare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #121 skrivet: 2011.05.11 - 19:48:17 »

Jag lyckas inte riktigt hänga med i svängarna vilken sko som är vilken på de länkar som du skickade tidigare.....  :shake_head: Det hade varit kul att kunna se dem och sätta ihop din lilla recension med en liten bild. Har du någon bild på Lucy, som du har köpt sen tidigare också? Nyfiken!  :w00t:

Jag tror att du behöver gå in dem lite. De är säkert ganska flexibla och formar sig skönt efter dina fötter med tiden. Som ett par favvojeans.Och så tappar du ju i vikt, och då försvinner det omfång på fötterna med. Vilket gör att fötterna blir både kortare och tunnare.  :nod-yes: Mina brallor har blivit för långa för att jag har gått ner i vikt! Inte för att de åker ner, utan för att häcken inte håller ut brallorna. Så det där med viktnedgång kan få en massa oanade konsekvenser. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2011.05.11 - 20:26:04 »

Määä! Lucy är ju dem jag har på den sexiga bilden jag publicerade.  :dribble:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2049.msg31782.html#msg31782
Här är de på sajten jag köpte av.
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/1228-terra-plana-vivo-barefoot-lucy-nubuck-/designer
Här är de röda Aqua jag köpte nu.
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/1601-terra-plana-vivo-barefoot-aqua-/designer

De är faktiskt skitsnygga. Den röda färgen är mycket snyggare och starkare i verkligheten.

Jag ska ta en bild uppifrån på dem bredvid varandra ska du få se att tårna är lite olika.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2011.05.11 - 20:43:31 »

Skulle verkligen vilja ha de där röda  :inlove:  Fast jag är principfast, vill inte beställa över nätet  :nonono:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2011.05.11 - 20:46:31 »

Jag var tvungen att använda blixt.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2011.05.11 - 21:17:37 »

Törs du inte chansa när du får dem för 250 spänn? Jag är rätt säker på att ett nummer större än normala skor är det optimala. Om du inte lider av fetfot som jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #126 skrivet: 2011.05.11 - 21:41:28 »

De skorna var jättesnygga! Kostade de bara 250 kronor för ett par? Helt otroligt bra pris ju!   :thumbsup:

Vad är fetfot för något? Jag har läst om det här, men jag fattar inte.  :clubhead:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2011.05.11 - 21:48:56 »

Jag gav ungefär 500 för de ljusa i januari. Nu kostar båda runt 250:-. Frakt £12 om jag minns rätt. Du kan kolla här vad årets färger kostar.
http://www.vivobarefoot.com/eu/ladies.html/

Fetfot är vad hemuler drabbas av när t.o.m. fötterna blir feta. Jag hade förr 38 (37 1/2 ibland på den tiden det fanns). Nu får jag köpa 39 och det blir ju då egentligen för långa, men hellre det än att de klämmer överallt. Terra Plana är små i storlekarna och för det mesta rekommenderas ett nummer större än man normalt har. Jag chansade och tog 39 eftersom de är bredare och vidare i tårna än andra skor. Det funkade. Men är man normalfotad bör man nog ta ett nummer större än man har annars.

[Tillägg]
Nu kostar de röda helt plötsligt £32. Jag gav £24 i förra veckan ju.  :huuh:
http://bittersweetclothing.co.uk/products/show/1601-terra-plana-vivo-barefoot-aqua-/designer
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #128 skrivet: 2011.05.11 - 21:50:01 »

Jag har storlek 38 – och de har storlek 39 kvar, alltså optimal storlek för mig då ..

Vet inte om jag har fetfot, tror jag har mera ankfot – alltså såna där breda  :cool:

Sanningen är att jag törs inte beställa för att jag är rädd att någon kidnappar mitt kontonummer eller nåt och länsar mitt konto för all framtid  :cry:   Så ... då var det sagt  :blush:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2011.05.11 - 21:54:23 »

Såg du att de höjt priset? De använder PayPal, så de ser aldrig ditt kortnummer. Jag har ju viss erfarenhet av att få kontonumret snott nu och banken ersätter. De säger också att det vanligaste är skimming, inte internet.

Du vet att det är barfotaskor va? Eller minimalist shoes, som kanske är ett bättre namn. De är alltså helt platta och har en supertunn sula. Det är superskönt trots att man är tung som en elefant. Fattar inte hur det går till, men det funkar. Mina fötter mår så mycket bättre bara efter den här korta tiden.

Fast jag håller fortfarande på Lucy som den bekvämaste av de två. Och definitivt lättast att få på sig, även om skohornet ofta åker fram där också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2011.05.11 - 22:08:49 »

Nu blir jag ännu mera bekymrad, jag fick mail idag från PayPal där det stod att de hade observerat att jag hade oregelbunden användning eller nåt sånt. Tog bort det, för jag ansåg det som skräppost.
Alltså jag har aldrig använt PayPal vad jag vet någon gång. Hur i allsin dar kan de då skicka mail till mig ?  :cry:

Kanske bara för att jag var inne på den där skosidan och kikade  :max-shock:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2011.05.11 - 22:14:53 »

Det gör de inte. Det var phishing. D.v.s. skummisar försöker få dig att logga in till vad du ska tro är PP. De fixar ett URL som ser ut som paypal.com om man inte tittar så noga, men egentligen är det en helt annan domän där "paypal.com" bara ingår som en del av URLet. Sen rippar de PayPals inloggningssida så allt ser bekant ut. När du loggar in på den falska sidan får de dina inloggningsuppgifter och sen är ditt PP-konto tömt snabbare än ögat. Om du hade haft nåt. De skickar ut mailen på måfå bara till alla adresser de har fått tag på. Tillräckligt många har PP för att det ska ge utdelning. Samma sak görs med banker också.

Hur som, du behöver inte ha ett PP-konto i såna här sammanhang. PP fungerar bara som den part som hanterar kreditkortet. Man betalar precis som vanligt. Jag loggar aldrig in när jag handlar från butiker som använder PP så här fastän jag har ett konto. Om du köper trots allt, så notera att det för det mesta lönar sig att välja att betala i pund och låta banken sköta växlingen. PP brukar ge något sämre kurs.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2011.05.11 - 22:27:04 »

Du milde vad du kan!!  :worshippy:

Jag blev riktigt bekymrad där ett tag, tack för att du tog dig tid att förklara  :smooch:   :flowers:

Skönt, så kan jag sova lugnt i natt utan mardrömmar om kidnappade konton  :biggrin1:

Jag diskuterar fortfarande med mig själv kring om jag skall våga köpa eller inte .. jag har inte blivit enig med mig själv än  :whistle:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2011.05.11 - 22:52:49 »

Och jag rekommenderar fortfarande Lucy.  :biggrin1:

Nu kommer jag att googla hela vintern för jag vill prova de mer extrema löpskorna också, Evo, Evo II eller Neo. Men se dem har jag inte hittat på rea än. Svart och gult tilltalar mig.
http://www.vivobarefoot.com/eu/ladies/neo.html/
Den har nya herrmodellen tycker jag förresten är assnygg. Som en klassiskt herrsko. Den kan man ju ha även om man jobbar på bank. Finns så klart inte i dam då.
http://www.vivobarefoot.com/eu/mens/ra-4086.html/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #134 skrivet: 2011.05.11 - 23:07:20 »

Det fanns ju en massa roliga klänningar på bittersweet, så nu har jag fått inspiration att jobba mig ner till storlek speta!  :nod-yes: Åhhh, vad snygg jag ska vara i dessa underbara kreationer.  :biggrin1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544