Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:18:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Baggu - smart shoppingkasse  (läst 30468 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.08.18 - 14:29:07 »

Det här tycket jag var en bra grej!
http://www.baggu.se/

Alla andra såna där "flergångskassar" jag sett har varit gjorda i styvt och tjockt material, verkar inte praktiskt alls. Har undrat varför de gamla nätkassarna inte kommer tillbaka. För er som är för unga för att minnas, det var en kasse gjord av finmaskigt nät i nylon eller liknande som kunde rullas ihop till en pytteliten boll. Alla tanter hade en i handväskan.  :lol:

Funderar på att köpa mig en baggu nu. Enda anmärkningen är att handtagen ser väl långa ut, djupt skurna liksom. Skulle vilja ha kortare hantag och mera påse, som en vanlig ICA-kasse.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2010.08.18 - 19:45:37 »

Åh en sån vill jag ha, när jag var 20-årig tant hade jag alltid en nätkasse i handväskan, fantastisk sak, undras varför dom försvan?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.08.18 - 19:56:16 »

Jamen visst!  Jag skulle också vilja ha en sån, hellre än en baggu även om baggu är snyggare. Tror jag ska beställa en i morgon ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.08.19 - 23:19:55 »

Nu har jag beställt en baggu.  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2010.08.19 - 23:35:06 »

Du skulle ha beställt 2. Man ska inte bära i bara ena handen. Då får man snedbelastning och så riskerar man att bli en belastning för samhället..... :whink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.08.19 - 23:43:43 »

Jag vet. Men jag är inte helt säker på att jag kommer att gilla dem p.g.a. de långa handtagen. Man förlorade inte så mycket på att beställa en i taget.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #6 skrivet: 2010.08.20 - 12:36:51 »

Då inväntar jag recension så ska jag också beställa. Vi har sådana där kassar från ica och coop och dom är helt omöjliga att förvara och bygger på att man har en bil att frakta dom till affären med. Obekväma att bära också. Det här verkar mycket smartare. Ska, om de utfaller till belåtenhet köpa och ha på landet också.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.08.20 - 12:44:00 »

Borde komma i början på veckan. Man måste sätta in pengar i förskott och det tar ju ett par dagar. Hatar när de inte tar kort! Men jag antar att det är en kostsam process för ett litet och nytt företag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.08.22 - 23:55:39 »

själv tycker jag om den lilla påsen som man viker ihop och den blir en liten portmonä.  :inlove: men dragkedja runt om, så påsen håller denna lilla smidiga form också!.. min mormor hade en sådan.. och jag tycker mig ha sett sådana i affären för inte alls länge sedan också?...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.08.23 - 00:41:16 »

Såna har jag aldrig sett.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.08.23 - 01:03:06 »

de är helt underbara!  :w00t: :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2010.08.23 - 21:40:03 »

Jag såg en som hade en sådan idag fast den verkade inte lika skön att bära som den här baggu.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2010.08.24 - 01:56:42 »

det är vanliga små börhandtag på den modellen jag menar.. och Baggy verkar ju vara tänkt att bära mera "över axeln".. så där kan du ha rätt Tina, att baggy e skönare att bära.. beror nog på hur man helst vill bära saker också  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2010.08.24 - 11:56:40 »

Nu har jag fått den. Den är väldigt smidig och så, men tyvärr är handtagen ännu längre än man får intryck av på bilden. Det gör att påsen inte blir så stor. Skulle inte tro att den rymmer mer än drygt hälften mot en standard ICA-kasse, men jag får väl se. Tror den rymmer mer på bredden än en sån gör, så det kanske jämnar ut sig. Det är lite american style övder den, om man kollat in formen på deras påsar i filmer. Kanske inte så konstigt iom att den är amerikansk. :tongue:

När den ligger hopvikt i påsen kan man vika hela paketet ytterligare en eller två gånger. Så man får definitivt ner den i framfickan på brallorna, även om den kanske blir en bulle.

Jag ska nog ut och provgå med min gröna påse senare. Återkommer med testrapport.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #14 skrivet: 2010.08.24 - 13:00:06 »

 :lol1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544