Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:07:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Höjd levaxindos och dubbelslag?  (läst 15054 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.08.16 - 06:14:05 »

Jag har fått såna där jobbiga dubbelslag igen, eller ja, de är lite annorlunda den här gången. Först trodde jag bara det var magen, nån slags kramp, för jag har varit lite rapig. Men när jag till slut kollade pulsen då kände jag ju.

Det konstiga är att jag inte ändrat min joddos på månader, fortfarande 1 droppe, och jag har ju inte känt nåt förut. Så kom jag på att jag fick höja levaxindosen från 75 mg till 100 mg. Nu har jag inte hämtat ut receptet än. Tänkte jag kunde äta upp de gamla tabletterna och har ökat på med en halv extra varannan dag, lite knappt den ordinerade dosen alltså. Ätit så kanske 2 veckor och har känt hoppandet i bröstet i drygt en vecka tror jag.

Är det någon av er som äter levaxin som märkt sådana effekter vid en relativ måttlig höjning? 25% mer blir det väl.

Nu vet jag inte hur jag ska göra. Dra ner på joden? Men jag tror ju jag mår bra av det annars. Minska levaxinet lite, trappa upp dosen liksom? Ringa doktorn och fråga?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2010.08.16 - 12:12:32 »

Ringa doktorn och fråga! Inte leka själv när hjärtat är inblandat  :nonono: Tycker jag iaf.

Usch, dubbelslag får jag bara om jag blir nervös. Det är ju asjobbigt. Stackars.... :bearhug: Är du nervös?! Eller kär? 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.08.16 - 15:44:00 »

Det tar ca 6 veckor att ställa om Levaxindosen. Jag har jättemycket extraslag och det är inte farligt i sig. Men i förra veckan blev jag lite orolig när pulsen var uppe i 126 slag då gick jag ner till VC och efter en stund hade det lagt sig igen. Ingen vet varför?
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.08.16 - 18:10:50 »

Usch vad jobbigt. Bukar det bli mer när du höjer dosen?

De här är som sagt annorlunda än förut. Förr har det varit ett överhoppat slag och så ett mycket kraftigare som kompensation. Det kraftiga kan man känna utan att ta pulsen,  både i bröstet och halsen. Det här känns som en liten hoppande groda i mellangärdet. På pulsen känns missade slag, men inte för varje grodhopp, och det kommer inget kraftigt slag efter.

Jag tog ingen jod i går och det blev bättre. Kanske blir det för mycket med både jod och ökad levaxin.

Nä, Sorla. Varken nervös eller kär. Mina dubbelslag bara kommer. Den har nya varianten känner jag dessutom bara när jag är stilla. Vet inte om jag inte får dem när jag rör på mig eller om jag inte känner dem bara. De jag hade förut kunde också komma bara så där, men ofta kom de när jag ändrade aktivitetsgrad, när jag satt mig efter att ha gjort nåt eller när jag tog i lite extra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.08.26 - 21:15:06 »

Jag tror säkert att det beror på för mycket jod tillsammans med höjd Levaxindos.

 :smack_head: :hmm:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.08.26 - 21:28:06 »

Men det hjälpte inte att ta bort joden ju. Jag tog gamla dosen idag efter att ha hoppat över helt i två dar. Få se hur det går.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #6 skrivet: 2010.08.27 - 21:47:42 »

Dubbelslag känner jag mycket väl igen... :blink:. Har från och till extraslag som jag antagligen får leva med. Hela veckan har jag haft massor, och idag har jag inte känt något alls...helt konstigt. Mina känns också som "en groda i magen", ibland känns det kraftigare och ibland mindre. Jag har haft mina i 2,5 år och genomgått flera undersökningar och allt är normalt. Så där får det hoppa bäst det vill. Ingen logik alls i hoppandet, men roligt är det inte.  :angry:

 :wave:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.08.27 - 21:57:52 »

Äter du levaxin?

Jag fick första gången för en 10-15 år sedan och blev så klart skitskraj. Jag TROR det var före Levaxinet, men nu börjar jag undra om det verkligen var det. Det satt i ungefär ett år i varje fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #8 skrivet: 2010.08.28 - 22:33:49 »

Nej, jag äter inte levaxin.  :shake_head: Jag gick in i väggen för två år sen och hela stresshistorien började med magproblem och xtraslag. Det kan gå perioder när jag inte har ett enda extraslag och sen perioder när det bara hoppar och haltar. Fick betablockerare att ta vid behov. Doktorn sa att jag troligen kommer att dras med det resten av livet. Min mamma har också så troligen är det nåt ärftligt...MEN FRUKTANSVÄRT IRRITERANDE!!! Hoppas dina extraslag avtar!

 :wave:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.08.28 - 22:44:00 »

Jadå, de är redan i stort sätt borta. Igår och idag har jag känt nåt enstaka bara, ingen liten groda som hoppar hela tiden längre.

Men hela livet? Vad hemskt! Hur kan det komma sig om det var stressutlöst? Att du har en ärftlig benägenhet och när det väl kommit igång så fortsätter det? Skumt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544