Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 07:22:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: gifter i bommul!  (läst 27484 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.08.14 - 19:24:19 »

... klarade inte helt fläckarna på tygbindorna.



här måste jag ju slå ett slag för den underbara menskoppen

http://www.m-kopp.se/shop/
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.08.14 - 19:25:38 »

Fast det är klart, är man fler, har man småbarn o använder såpnötterna till diskmaskinen också går det nog åt mycket mer.

Vill du att jag skickar dig lite så du får pröva Fjällmor? 



jo, vi är ju många. Att byta ut alla tvättar mot nötetr vore nog överkurs.. men jag provar gärna Bookia! Så rart av dig  :inlove:

tack!  :flowers:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.08.14 - 19:27:20 »


Fjällmor, vet du om olivoljetvålen de har på minimundus är sådan man kan tvätta sig själv med också? I så fall är det rätt bra pris.
http://minimundus.se/popup/tvattostad/olivtval.htm

minns inte
men jag tror jag haft den... (nu saknar jag en grubbelgumma igen)

De brukar svara snabbt på mail dock!

Jag har även deras mikromopp till golven

 :thumbsup:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #33 skrivet: 2010.08.14 - 21:27:43 »


För mig räcker en tygpåse nötter till tre tvättar av fulla maskiner. Jag köpte 500gr förpackning med nötter för 4mån sedan och har knappt för använt 50g nötter hittills. Så jag lär inte behöva köpa nytt på ett bra tag. Fast det är klart, är man fler, har man småbarn o använder såpnötterna till diskmaskinen också går det nog åt mycket mer.



För mig låter det billigt! 500g nötter för 95 kr och du har använt på 4 månader 50 g av nötterna.
Enligt min matematik blir det följande:
1 pers  4 månader kostar 9,5 kr jag avrundar till 10 kr
1 pers 12 månader kostar 30 kr!

Så för oss 5 skulle det kosta 150 kr / år  :yay:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #34 skrivet: 2010.08.14 - 21:34:05 »

Hmm, micromoppar, såpa  (det har jag hemma!) , olivtvål ( eller någon anna sådan, jag tror mig ha något sånt hemma också)
tvättnötter, det blir många nya saker...
Hur gör ni med dedon?

Ett tag när vi lowcarpare redigt, behövde vi faktiskt ingen dedo alls varken jag eller maken på flera månader! ( sommaren 07 och långt in i hösten)
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.08.14 - 22:35:34 »

deo är för mig en livsnödvändighet... det är något som jag absolut inte kan vara utan.. har tidigare provat såndär kristall som man ska gnida under armarna.. men det funkade inte för mig  :shake_head: .. maken klarade sig rätt bra på det dock....

liten obegåvad fråga nu kanske.. hur är det med klorin egentligen?.. naturligt är det ju knappast.. men.. är det bland de värre eller bättre kemikalerna?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #36 skrivet: 2010.08.14 - 22:36:57 »

 
Deodorantsten liten
4640101
Liten Deosten i sammetspåse
Enkel att ha med sig, varar mycket länge, en kul och nyttig present, lagom till att prova på mm
Deodorantstenen innehåller varken parfymer (som endast döljer och luktar), emulgeringsämnen (som kladdar och förstör kläderna) eller skadliga kemikalier. Genom att förhindra uppkomsten av luktframkallande bakterier (utan att täppa till porerna) så ger Deodorantstenen maximalt skydd. Aktiva ämnen är kalium, sulfat och mineralsalter. Innehåller ej aluminiumklorid. Mer än 300% effektivare än vanliga deodoranter och ändå är den 100% äkta och naturlig. Män, kvinnor och tonåringar - alla älskar den! Nu även i fler sorter!


 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2010.08.14 - 22:45:58 »

Var hittade du det där? Jag har köpt från bodystore i flera år, men de verkar ha slutat med dem nu.

Nämnas bör att de där "kristallerna" också innehåller aluminium. De som säger att stenarna är bra menar att det är större molekyler/partiklar än i vanlig deo och att de inte kan tränga in i huden och tas upp i blodet som tydligen hander med standarddeo.

Jag kan ivf säga att det är effektivt. Jag använde Bats förut och det här funkar lika bra, eller 99% i alla fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2010.08.14 - 22:55:54 »

inte för mig!  :cry: men så svettas jag också väldigt mycket tyvärr.. :redface: jag och maken använder sama deo numera... eftersom jag behöver använda "kill deo" använder sådan på stift.. som inehåller tallk elelr nått ditåt.. så det är inte den alcoholbaserade.. :shy:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.08.14 - 23:15:37 »

Men Bats är den effektivaste jag hittat av de vanliga deodoranterna?  :confused3:

Kollade just på Bodystore. De har den fortfarande bara som rollon. Förut hade de stift. De var skitbra, räckte i flera år. De här var det - deodorant stick, halvvägs ner på sidan.
http://www.deodorantstones.com/order_products.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2010.08.14 - 23:17:46 »

nee... Bats funkar inte heller för mig  :sosad:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2010.08.14 - 23:21:12 »

 :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2010.08.14 - 23:30:41 »

 :shy: :cry: :shy: :cry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #43 skrivet: 2010.08.14 - 23:31:56 »

Oj vad mycket ni skriver, man hinner knappt med. Jag är på jobbet o skriver via mobilen så ursäkta om inlägget ser lite torftigt ut. Ska punkta upp mina kommentarer för enkelhetets skull.

- Menskopp
Har jag använt länge, precis samma sort som Fjällmor länkade till. Upplevde dock att kantringen var alldeles för styv och hård vilket gjorde att det hela tiden tryckte på urinblåsan och urinröret när man hade koppen på plats. Dessutom tyckte jag att den var lite för liten, trots att jag hade den större storleken läckte koppen väldigt lätt.
Bestämde mig därför att byta till märket Diva, som är lite större, gjorda i mjukare silikon o kommer i massa roliga färger. Inte för att någon kommer se vilken färg på menskopp man har men det är en kul grej. :-D
Jag kan i alla fall också varmt rekommendera menskopp för alla som ännu inte vågat testa. :)   

- Tygbindor
Sedan jag började med P-piller i år har jag haft ständiga småblödningar o hiskeliga illafärgade flytningar som efterlämnar helt hopplösa fläckar på tygbindorna. Där biter bara galltvålen.
Menskopp är en fantastisk uppfinning men det är inte bra att använda den dygnet runt i 8mån. Därför måste jag variera med bindor så underlivet kan andas.

- Fjällmor, PMa mig din adress så ska jag posta dig såpnötter så du kan testa. ;)

- Deodorant
Jag använder Rosenseriens deo, det enda jag har testat som inte gett mig finnar o bölder i armhålorna. Rosenserien i allmänhet är ett kanonmärke, jag har testat deras handkräm, lipsyl samt fotkräm och jag är supernöjd med allihop. Rekommenderas. :)
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #44 skrivet: 2010.10.15 - 18:14:40 »

Jag har nu testat Såpnötterna i 5 tvätt i rad. TACK för provpaketet Lisbeth!
Du har väl fått pengar?

Jag stoppade 5 halvor i påsen och tyckte mig minnas att man kunde köra 5 maskinomgångar med det.
Men nu läser jag att skummet räcker kanske till bara 3 omgångar.

Då får jag väl byta nu och kolla någon gång det där med skumm!

Men hittills har allt blivit rent och snyggt. Jag har tvättat både kläder och handukar.
Dom luktar inget, men är snygga ändå.
Och om det blir så här, vill jag absolut inte använda något annat härefter,
billigt blir det också!
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544