Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:39:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 457 458 [459] 460 461 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1796777 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6870 skrivet: 2019.10.23 - 19:53:02 »

Jobbigt läge att behöva göra en massa fysiskt arbete som man egentligen inte klarar och inte vill göra också. Det enda jag kan göra hur länge som helst (nästan) är cykla. Allt annat blir jobba en kvart, vila en halvtimme. Kommer ingen vart.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6871 skrivet: 2019.10.27 - 03:08:59 »

Snabbt nog?  :rolleyes:

Veckovägning 455

Veckans resultat: -0.4 kg
Nu: -35.3 kg (92.2 kg)
Hittills den här månaden: ±0.0 kg
Hittills i år: -6.0 kg
Sedan 15:e juni: -1.5 kg
Sedan armbrottet: +6.3 kg (+13.5 från 85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -43.8 kg


* weight-2019.10.27.jpg (803.68 KB, 1536x1134 - visat 368 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6872 skrivet: 2019.10.27 - 07:53:09 »

Före klockan sex räknar jag som natt  :lol:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6873 skrivet: 2019.10.27 - 10:58:13 »

Eller hur? För första gången någonsin glädjer jag mig inte åt omställningen till vintertid.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6874 skrivet: 2019.11.04 - 13:44:56 »

Månadsresultat november 2019: +0.7 kg (92,9)

Veckovägning 456

Veckans resultat: +0.6 kg
Nu: -34.7 kg (92,8 kg)
Hittills den här månaden: +0.6 kg
Hittills i år: -5.4 kg
Sedan 15:e juni: -0.9 kg
Sedan armbrottet: +6.9 kg (+13.5 från 85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -43.2 kg

Fan också. Så snart rutinerna rubbas är det kört.  :bang_head:


* weight-2019.11.03.jpg (823.23 KB, 1536x1134 - visat 375 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6875 skrivet: 2019.11.06 - 06:35:54 »

Inte kört, bara mer jobbigt att hålla i...  :whink:

Kom igen, nya tag  :clapping:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6876 skrivet: 2019.11.07 - 17:06:15 »

Stressen har lugnat sig lite nu. Det känns som det förstående hemska som jag stressar över kommer att dröja ett tag, så jag har mer tid. Men säker är jag inte, har inte fått något besked än. Å andra sidan innebär det i så fall att jag måste ägna mig åt det fysiskt krävande längre tid (kan göra det ordentligt istället för att slarva, vilket vore idioti om jag inte behöver, då har jag ju mycket jobb kvar sen). Plus att jag redan fryser så förbannat. Känner att jag nog inte kommer att orka med cykling i någon omfattning den här vintern. Så motionen kommer att gå ner. Men inte aptiten. :confused3:

Å andra sidan har detta med gångstavarna gjort under. Kan nu gå ganska långt även utan stavar utan att få ont varken i foten med hälinflammationen (eller vad det nu var) eller i den andra som jag haft problem med många år. Blir inte heller stel på ena sidan i korsryggen, vilket har orsakat att jag till slut gått som en ostbåge förut. Jag har alltså förbättrat min hållning påtagligt. Promenad är ju lättare att "slänga in" än cykeltur också, speciellt på vintern, så det får ju bli det. Men än så länge håller jag mig klart under halvmilen, så det blir ju mindre volym hur man än ser det. Men kanske nyttigare ur rehab- och uppbyggnadssynpunkt.

Det är roligt att gå också! Inte så konstigt kanske, när det varit ett helvete i decennier. Går väl inte helt normalt än, men det känns bättre för varje gång. Höger ben brukar kännas som en stock. Skulle faktiskt tro att jag är mer musklad på höger sida iom att jag belastar den mer. Den känslan minskar också hela tiden. Tar nog fortfarande lite olika steg med höger och vänster, eller hur man ska uttrycka det, men mycket tror jag är sekundärt och det verkar minska det med. Så rätt kul och befriande på det hela taget, även om det kanske inte är lika effektivt för vikten att gå någon halvtimme som att cykla i flera timmar.

Det mest fantastiska är att jag kan stå med jämn belastning på fötterna! Låter kanske märkligt, men det är jättejobbigt att inte kunna stå still på ett bekvämt sätt. Slut med att stå och klänga på traven med kundkorgar vid kassan på ICA!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6877 skrivet: 2019.11.09 - 08:03:12 »

Va kul att höra att det funkar bättre med promenader numera! Det är som du säger att det blir kortare sträckor men med tanke på hur mycket varmare man blir när man promenerar än när man cyklar undrar jag om det inte är jobbigare per meter ändå.
 :clapping:

Jag köpte nya svindyra vinterkängor i läder förra vintern. Men jag fick problem när jag gick med dem att vänsterfoten kändes som att nåt satt i kläm och det blev en blixtrande känsla 3 o 4 tån. Eller så domnade alltihop. Jag tänkte de var de nya kängorna som var väldigt stela i början att det skulle bli bra när jag väl gått in dem. Men sen började jag ha mina gamla skor som omväxling och det blev samma sak i dem. Suck! Så jag går inte alls lika mycket som jag faktiskt börjat göra innan det här hände.
 :shake_head:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6878 skrivet: 2019.11.09 - 23:30:08 »

Du behöver barfotingar. Och stavar. Allvar. Stavarna avlastar otroligt mycket och det gör ju att man får mindre ont (om man redan har ont alltså). Jag kan t.o.m. småspringa med stavarna utan att det känns jobbigt! Skulle inte komma två steg utan. Springandet funkar bäst på mjuk mark, så jag brukar köra det i en långsmal park i närheten, tar oftast den vägen. Kan få in kanske 5-600 meter ivf. Om jag går sent så ingen ser mig.Känns jätteroligt eftersom jag inte sprungit på decennier. Även om det inte är riktigt löpning. Då skulle man nog inte hinna med med stavarna heller. Blir mer som den där ansatsen man gör innan man börjar springa riktigt. Får rätt bra speed ändå!

Den där smärtan du fått, är det inne i foten, vid lederna där tårna fäster liksom? Jag fick ofta liknande för några år sedan. Domnade jag också. Men min värk gick över typ till nästa dag. Men jag fick lätt tillbaks den om jag gick längre än man gör inomhus.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6879 skrivet: 2019.11.09 - 23:35:06 »

Ja, det stämmer att man blir varmare. Och jag blir då betydligt tröttare. Har tänkt att det beror på vikten. Har ju inte lika många växlar på fötterna som på cykeln liksom som jag kan kompensera med. Men jag börjar tro att du har rätt. Men enligt alla listor (och MET-värden), ska man förbränna mer på cykling, men det vete fan.

Jag räknar med 3 MET när jag går, 3.5 när jag cyklar och 4 för stavgång. Det MÅSTE vara färst, för jag blir blöt av svett även om det är kallt. Måste ju skifta väldigt mycket beroende på omständigheterna, men det gör ivf att jag får värden att föra in i tabellen.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6880 skrivet: 2019.11.10 - 08:21:55 »

Den där smärtan du fått, är det inne i foten, vid lederna där tårna fäster liksom? Jag fick ofta liknande för några år sedan. Domnade jag också. Men min värk gick över typ till nästa dag. Men jag fick lätt tillbaks den om jag gick längre än man gör inomhus.

Ja det är inne i foten. Det finns nåt som heter Mortons neurom som kanske är det jag fått.
Jag har skaffat specialsulor till skorna men tycker inte att det hjälpt.
 :worried:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mortons_neurom
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6881 skrivet: 2019.11.10 - 16:59:46 »

Jag hade det ju inte så allvarligt som du, men det som hjälpte för mig var att avlasta några dagar. Även avlasta direkt om det uppstod när jag var ute. Typ sätta sig på en bänk 10 minuter. Men det kanske inte alls är samma. Har inte känt av det alls på flera år nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6882 skrivet: 2019.11.10 - 17:03:55 »

Veckovägning 457

Veckans resultat: -0.2 kg
Nu: -34.9 kg (92,6 kg)
Hittills den här månaden: +0.4 kg
Hittills i år: -5.6 kg
Sedan 15:e juni: -1.1 kg
Sedan armbrottet: +6.7 kg (+13.5 från 85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -43.4 kg


* weight-2019.11.10.jpg (828.39 KB, 1536x1134 - visat 368 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6883 skrivet: 2019.11.10 - 21:23:49 »

 :thumbsup:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6884 skrivet: 2019.11.11 - 00:06:50 »

Det var väl inget att fira!  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 457 458 [459] 460 461 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544