Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:20:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 453 454 [455] 456 457 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1796141 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6810 skrivet: 2019.06.18 - 19:43:28 »

Ja, men kolla kurvan. Det har fan hoppat 1 kg upp och ner senaste dagarna. Var ner i 93.1 i onsdags. Sen åt jag några nävar kikärtschips och gick upp ett kilo. Tänk om jag blivit kolhydratskänslig!  :max-shock:

Men trenden är ju nedåtgående. Skit i de enstaka värdena, det vet du ju!  :kungfu:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6811 skrivet: 2019.06.23 - 11:56:02 »

NU är trenden nedåtgående. Nu är problemen hemma avklarade, så om det fina vädret håller sig så kommer det att bli fler längre cykleturer, så får vi som om det ger resultat. Tror på det där att vara ute hela dan. Även om jag inte cyklar så jättemycket mer så är jag ivf på benen på ett annat sätt även under raster, sitter inte framför datorn liksom.

Veckovägning 438

Veckans resultat: -0.3 kg
Nu: -34.6 kg (92,9 kg)
Hittills den här månaden: -1.1 kg
Hittills i år: -5.3 kg
Sedan 15:e juni: -0.8 kg
Sedan armbrottet: +7.0 kg (+13.5 från 85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -43.1 kg



* weight-2019.06.23.jpg (529.87 KB, 1310x828 - visat 241 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6812 skrivet: 2019.06.24 - 17:56:54 »

 :thumbsup:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6813 skrivet: 2019.06.24 - 18:28:00 »

Tack.  :inlove:

Även om det fortfarande inte är riktigt hälften av armvikten så börjar det ändå kännas som jag är på rätt sida. Håller jag takten blir jag ivf av med den i år.

Idag har jag varit på Siden-Selma och köpt ett lyxigt resebadlakan. Det sista som fattades i min lilla campingutrustning. Och allt elände på hemmafronten som satt p för planerna är också avklarat. Så vilken dag som helst ska jag provhänga i hammocken och går det bra ska jag göra landsbygden osäker sen. Småhåleturfing för hela slanten ska det bli.  :bicyclist:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6814 skrivet: 2019.06.30 - 14:51:11 »

Månadsresultat juni 2019: -1.3 kg (92.7)

Veckovägning 439

Veckans resultat: -0.2 kg
Nu: -34.8 kg (92,7 kg)
Hittills den här månaden: -1.3 kg
Hittills i år: -5.5 kg
Sedan 15:e juni: -1.0 kg
Sedan armbrottet: +6.8 kg (+13.5 från 85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -43.3 kg


Vänligen notera att efter två dagars boot camp var jag igår nere på 92.3. Men sen kom lördagen och fika med kompisar... Söndag är värsta val av vägdag ever!  :kungfu:



* weight-2019.06.30.jpg (563.2 KB, 1406x829 - visat 251 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6815 skrivet: 2019.07.01 - 06:34:17 »

Wow va häftig den ser ut! Funkar det bra att sova i den?
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6816 skrivet: 2019.07.01 - 13:32:28 »

Ja och nej. Jag tror det kommer att göra det.  :lol:

Jag gjorde två misstag. Det var nog för långt mellan träden, fast jag inte tyckte det var långt alls. Ju längre avstånd, desto högre måste man fästa linan för att hammocken ska hamna på rätt höjd. Till slut stod jag på tå för att knyta och ändå hamnade jag bara någon dm ovanför marken, vilket gjorde det himla svårt att ta sig ur den. Jag skulle kunna resa mig från en så låg stol, men med ett underlag som inte ger något motstånd var det inte lätt!

Jag glömde också mina långkallingar hemma. Trots packlista som jag bockade av! Hade bara såna där supertunna funktionsbyxor som är gjorda för att hålla en sval... Det var den där superkalla natten mellan torsdag och fredag. Kollade med en app och det var 8 grader nånting i stan, så säker ännu kallare där jag var. Var så nedkyld redan innan jag kröp ner att det var hemskt och då satt jag ändå vid en brasa. Sen visade det sig att det specialgjorda liggunderlaget var för smalt. Om en del av kroppen tryckte mot sidan av hammocken där det inte var någon isolering blev den nedkyld på studs. Men jag har redan köpt ett stort sjok sån där kvalitetscellplast, evazote tror jag det heter, tunn och smidig. Så jag ska försöka klippa till det så det täcker hela hammocken, även upp på sidorna. Med dubbla underlag kommer det bombis att bli bra.

Egentligen ska man ha nåt som kallas under quilt på engelska, som ett täcke man hänger under hammocken, på utsidan alltså. Men det är lika dyrt som en sovsäck, så inget jag vill investera i innan jag vet om det här blir en vana. Tror inte heller det behövs för sommarbruk. Men är säkert bekvämare då det inte styvar upp själva hammocken.

Liggunderlaget är dock det enda jag är besviken på. Resten var handhavendefel. När jag insåg det med avståndet mellan träden var det redan mörkt och jag orkade inte leta nya. Detta kan nog bli ett problem, för precis där jag ville sova fanns bara två alternativ. På det andra stället skulle jag ha legat över en sten. Så man måste kanske ibland avstå från den finaste platsen och ge sig in i slyn.

Sov bara drygt 3 timmar. Sen vaknade jag av att jag var kissnödigt. När jag krånglat mig ur och uträttat mitt ärende frös jag så jävligt att jag insåg att det inte var nån idé att somna om. Men de timmar jag sov sov jag gott.

Det gick bra att cykla med packing också, när jag väl vant mig. Eftersom jag cyklade rätt långt på en banvall omgjord till CG-bana som är täckt med grovt grus och sedan på skogsstigar där min cykel går väldigt tungt var det extra jobbigt också. På asfalt var det inte så farligt. Och det är ju mest landsväg jag kommer att cykla på, så det var positivt.

Trots att jag frös blev jag väldigt peppad. Jag klarade ju av det i alla fall, något jag inte var helt säker på.  :shy: Och det var kul att prova nya trangian och alla andra prylar.

Har redan beställd fler stora drybags. Ska byta ut alla cykelväskor utom en (hade fyra) mot drybags så sparar jag nästan 3 kg som jag kan lägga på mer kläder istället. Man behöver ju nästan lika mycket grejer för en natt som för flera, och jag hade hela kittet med mig med säkert 2 kg elektronik, så mycket tyngre packning än jag hade tror jag inte jag kommer att ha även om jag ska vara ute flera dagar.

Mat går ju förhoppningsvis att köpa vartefter. Har också tänkt prova att torka potatis. Och så kan man ju ha nån köttkonserv med sig som reserv. Smör, ost och ägg står sig ju också.

Just ja, den gula tarpen (taket) ångrade jag mig först på när jag insåg att grön/brun som smälter in i miljön hade varit bättre. Kommer nog ofta att ligga nära bebyggelse och man vill ju inte att infödingarna ska komma och glo på en, så camo är nog inte så dumt. Jag valde gul för att det skulle bli trevligt ljus därunder. När jag var ung köpte jag och kompisen samma Fjällräventält. Jag valde lyxvarianten med ett bomullsliknande, orange innertält. Hans hade fjällrävenblå nylonväv i både inner och ytter. I mitt tält var det mysigt att sitta och prata. I hans såg man ut och kände sig som ett lik. Men det blev så mysigt med den pyttelilla tältlyktan därunder det gula taket att det är värt synligheten. :inlove:

Nu är jag skitsur över att 10-dygnsprognosen suger. Cykla i regnställ är inte att tänka på mer än i nödfall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6817 skrivet: 2019.07.01 - 14:03:15 »

Min mobbe tar skittaskiga bilder i lågt ljus. Vill bara visa att det blir ganska rymligt och mysigt därinne. Tarpen var fastbunden på samma höjd som hammocken eftersom jag inte nådde högre, så jag trodde det skulle bli lågt i tak. Men hammocken sjunker ju så klart när man lägger sig i den, så det var väldigt luftigt ändå.





Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6818 skrivet: 2019.07.01 - 17:42:29 »

Wow det ser ju jättemysigt ut tycker till och med jag som inte alls är nåt för uteliv

 :clapping:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6819 skrivet: 2019.07.01 - 17:52:35 »

Jag fick ju en till på köpet, så du kan få hänga med.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6820 skrivet: 2019.07.01 - 18:16:08 »

Friluftsliv heter det förresten. Uteliv är någonting helt annat.  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6821 skrivet: 2019.07.03 - 06:35:23 »

Men jag är inte mycket för vare sig uteliv eller friluftsliv  :lol1:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6822 skrivet: 2019.07.03 - 14:16:46 »

 :huh:

Du skulle behöva läras upp rejält, det hör jag.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6823 skrivet: 2019.07.05 - 13:31:47 »

Men jag trivs så bra här, där jag kan sitta och lukta på mina blommor 

:flowers:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6824 skrivet: 2019.07.05 - 13:56:49 »

Man kan kombinera, föstår du. Inte fel med en flaska rödtjut och en skvätt cognac vid brasan. :loony: drinking_x2

Förresten kom det tre snubbar och höll mig sällskap där på kvällen. Så det var nästan combo.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 453 454 [455] 456 457 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544