Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 21:35:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2082360 gånger)
0 Medlemmar och 46 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2370 skrivet: 2011.12.18 - 12:38:34 »

Ännu en med nedåtgående vikt!   :clapping:   
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2371 skrivet: 2011.12.18 - 12:56:54 »

Grattis om det funkar, Mynlen! Gör varken till eller från på vikten för mig. Fast du kanske går längre än jag förstås.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2372 skrivet: 2011.12.18 - 13:00:45 »

tror inte det gör mycket för viktnedgången, men jag mår bättre av det och har då lättare att låta bli fel saker. Och ja, jag brukar gå en mil i helgerna, minst en gång. ....

och så 2 ggr runt en halvmil med en kompis men både hon och jag var upptagna dagarna vi promenerar. Tyvärr måste jag jobba nu på tisdag :(
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2373 skrivet: 2011.12.18 - 13:11:52 »

Jo, visst mår man bättre. Om man inte får ont i benen ivf. Så långt som en mil har jag aldrig gått. Hälften är nog mitt längsta och då gör jag inte mycket de närmaste dagarna efter.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2374 skrivet: 2011.12.18 - 14:43:02 »

:clapping: Du är cool Hemul!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2375 skrivet: 2011.12.18 - 14:48:48 »

För att jag inte kan gå så långt med med tjocka mage?  :huuh:

F.ö. kan jag meddela att jag styrketränade igår, hela programmet, och det gick bra. Har bara gjort en gång sedan dabaclet med ryggen förut och då uteslöt jag legdrops och armhävningar som jag tror gäller på korsryggen lite. Så nu är jag igång igen. 
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2376 skrivet: 2011.12.18 - 14:52:30 »

Ja visst ja, med dig måste man vara övertydlig ja. Glömde det en liten stund. Nä, Hemul du är cool för att du går ner och ner och ner. Jag är imponerad av alla med sån beslutskraft som klarar av det.  :nod-yes:

Bra att du kommer igång igen med styrketräningen. Bitch 2012?  Nä, flåt beach....   :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2377 skrivet: 2011.12.18 - 15:01:49 »

Jaha, tack. Jo, jag hoppas verkligen att det kommit igång igen, för nån mer långvarig stiltje tror jag inte jag pallar en gång till. Tror min nya strategi kanske funkar också.  :nod-yes:

Styrketräningen är kul därför att det funkar nu. Jag är fortfarande förvånad över att man kan få effekt med så pass måttlig insats. Måste ju vara kosten, eller? Tyngsta vikterna jag kör (till det mesta) är uppe på 5 1/2 kg nu och de lättaste (armar rakt ut - det är segt) 3 1/2 kg. Armhävningarna har gjort jättestor skillnad fast jag inte hållit på så länge och kör mot diskbänken. Revbenen ovanför hängtuttarna var det enda stället på min kropp där det verkligen bara var skinn och ben. Nu är där "kuddar" som är åtminstone 1 cm. Kan inte känna revbenen längre.  :smile:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2378 skrivet: 2011.12.18 - 15:14:55 »

duktig! jag får inte ont i benen men i fötterna ibland. Och tro inte jag gick en mil förr, men jag har gradvis lagt till litet extra så att det blir en mil ungefär. 2 tim tar det ungefär!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2379 skrivet: 2011.12.18 - 15:18:40 »

Jo, fötterna. Men det är sånt ont som försvinner så fort man avlastar för mig. Ingen kvarstående stelhet som i benen. Jag kanske också skulle orka längre om jag gjorde pausar och vilade ordentligt. Jag har svårt för det, för jag tycker det är pisstråkigt att gå i stan, så jag går mest för att shoppa. Iofs släpar jag ju på en shoppingvagn då också, så det blir lite extra. Dessutom finns det väldigt lite bänkar här. Det var något som hindrade mig förut när jag orkade jättelite, att det inte gick att sätta sig och vila.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2380 skrivet: 2011.12.18 - 15:53:37 »

Kortsiktigt mål: nästa vägdag är annandagen. Jag ska åtminstone inte väga mer då. 
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2381 skrivet: 2011.12.18 - 16:50:15 »

bra mål!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2382 skrivet: 2011.12.18 - 17:44:09 »

Hakar du på? 
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2383 skrivet: 2011.12.18 - 19:12:56 »

Grattis för veckans minus!

Du är som min äldsta son, när vi andra hoppas att vi inte går upp i vikt så mycket... säger han:
Jag gör som förra julen  " går ner i vikt"
Jag  :mad_viking:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2384 skrivet: 2011.12.18 - 19:53:43 »

Jag har bestämt mig stenhårt sörru. Max en dags måttligt svull. Det har gått alldeles för dåligt sen i somras för att jag ska riskera det lilla jag vunnit på sistone och vara tillbaks på ruta 1 igen. Jag minns också hur det blev förra julen. Det ska vi inte upprepa.  :nonono:
Loggat

Sidor: 1 ... 157 158 [159] 160 161 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544