Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 07:34:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gastric by pas  (läst 7350 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anettejson
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« skrivet: 2010.08.10 - 09:14:14 »

Hejsan!

jag undrar om det är någon som vet hur en gastric by pas mage reagerar på lchf?
för i vanliga fall (sk normal kost med kolisar) så blir det mycket springa på toa om jag äter för fet mat :eek:

blev opererad för två år sedan... har tappat nästan 50 kg. men funderar på att gå tillbaka till lchf igen.
jag blir ju så trött av alla kolisar!!!!

mvh anette :wave:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2010.08.10 - 10:03:45 »

Hej!  :wave:

Jag har faktiskt ingen aning. Men gissa går ju.  :crazy:

Det känns som att lchf borde vara smidigt, då du ju inte behöver äta lika ofta och mycket som med kolisar. Men kan du inte pröva lite försiktigt att minska succesivt på kolisarna och öka fettintaget i samma takt. Kanske tarmarna behöver lite invänjningstid, då du behöver ha en toalett nära, men att de vänjer sig och du får behålla maten lite längre tid sen?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2010.08.10 - 15:35:23 »

Jag vet inte heller men innan LCHF kunde jag inte äta mycket fett utan att jag fick springa på toa direkt. Oroade mig en del för det men det har gått bra. Det enda som jag får vara försiktig med är kokosfett.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.08.10 - 16:11:06 »

Jag vet inte heller, men jag håller med. Ta det pö om pö. Jag vet i alla fall att det finns opade som äter LCHF, så går gör det. Borde ju vara viktigt med näringstät mat också.

Så du åt alltså lowcarb innan du opade dig? Antar att du inte gick ner i vikt då? Här har du en till som den biten inte funkar så bra för.

Grattis till din viktnedgång! Det var inte illa!  :clapping:  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2010.08.10 - 20:22:25 »

Helt ärligt var jag tvungen att kolla upp vad gastric bypass var för något, men nu vet jag det iaf.  :lol: Jag tror faktiskt någonstans att en opererad mage blir bättre på den här kosten. Mycket för att det är relativt lättsmält kost. Bönor och sådant är ju i allmänhet inte så bra om man opererar sig pga gasbildning osv. Jag tycker att du ska testa dig fram, såklart. Känner du av fettet alldeles för mycket, så går ju alltid den biten att dra ner på.

Lycka till!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
anettejson
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« Svara #5 skrivet: 2010.08.11 - 09:23:36 »

Jag vet inte heller, men jag håller med. Ta det pö om pö. Jag vet i alla fall att det finns opade som äter LCHF, så går gör det. Borde ju vara viktigt med näringstät mat också.

Så du åt alltså lowcarb innan du opade dig? Antar att du inte gick ner i vikt då? Här har du en till som den biten inte funkar så bra för.

Grattis till din viktnedgång! Det var inte illa!  :clapping:  :flowers:


åH tack så mycket för alla goda råd!!!!. :thumbsup: då gör jag ett försök på sakta övergång.... med närhet till toa så klart :blush:
och nej, dieter fungerade inte på mig, då jag har träningsförbud. har fibromyalgi ME övaraktivt sömncenter o en whiplash.. äh varför nöja sig med en diagnos :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010.08.11 - 18:45:02 »

De flesta tränar ju inte, ivf inte till en början, och de går ändå ner, de rackarna.  :angry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anettejson
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« Svara #7 skrivet: 2010.08.12 - 07:28:33 »

visst är de otäcka?
 :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.08.12 - 08:03:47 »

Ja! :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anettejson
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« Svara #9 skrivet: 2010.08.12 - 09:37:57 »

nu kör vi!
börja försiktigt med att ändra frukosten och nästan bara grönsaker som tillbehör till middagen
hittade en underbar Len yoghurt på fjällmors hemsida!!!! WOW den var under bar! :flowers: :yay:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.08.12 - 16:40:05 »

Kör hårt! 

Hur var det, hade du ätit lowcarb tidigare?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010.08.13 - 00:32:32 »

Hoppas det går bra!  :nod-yes:

Hej föresten! tror minsan inte jag har hälsat på dig Anettejson  :redface:  :wave: Välkommen!  :flowers:

liten fråga ang detta med Gastric bypas.. min väninna har nyligen opererat sig.. vi pratar ca 2 månader sedan.. och hon Rapar stup i kvarten!  :blink:  vi pratar minst varannan minut nu..  :tongue:.. och jag undrar om du råkade ut för något liknande?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544