Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 01:13:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kokostoppar  (läst 13255 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2010.07.24 - 19:13:15 »

Suget blev mig övermäktigt, och ugnen var ju ändå igång med rotfrukter till lövbiffen. Så nu äntligen blev det kokostoppar.  :lick:

Ingredienser:
2-3 ägg
60 gr smält smör
1 msk sukralos
1 knivsudd stevia
200 gr kokosflingor.

Gör så här
Blanda ihop allt och dutta ut på bakplåt.
Grädda 10-12 min i 175 grader

Nu svalnar de på en plåt. Sen ska jag smälta lite mörk choklad och ringla över dem. Blir säkert mumma.  :dribble:  :banana:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.07.24 - 20:01:39 »

Jag börjar bli sugen på att prova det där sukralos trots allt. Jag hörde att Life-butikerna ska ha. Kanske ska ta en sväng dit.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #2 skrivet: 2010.07.24 - 21:32:30 »

Är det detsamma som Sukrin så är det ingen höjdare tycker jag. Blev liksom en kall smak-känsla av det
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.07.24 - 22:02:58 »

Nämen nu blev jag förvirrad. Vilket är vilket nu då?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.07.24 - 22:08:08 »

Nä, sukralos är konstgjort. Sorry, jag  blandade ihop och trodde det var sukrin som avsågs.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2010.08.02 - 23:44:22 »

Nä, de vart ingen höjdare... Jag tror inte man ska försöka ersätta gamla godingar med nya osötade varianter. Man blir bara besviken.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010.08.03 - 07:29:41 »

Hur var det, tålde du inget socker alls? För LITE socker och stevia funkar. Storleksordningen 1 tsk socker skulle nog räcka till den satsen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2010.08.04 - 08:37:01 »

Jag tål säkert mycket mer socker än vad jag frivilligt petar i mig just nu. Men jag gillar inte att bli vrålhugrig och darrig pga sockersug, så jag försöker undvika det så gott det går. Fast just nu, när det är semester och man blir bjuden på hembakt nästan varje dag är det svårt..... För att inte säga omöjligt att inte fuska en del. Ingen huvudvärk ännu, men som sagt, darrig och hungrig. :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.08.04 - 08:45:58 »

Jag brukar fråga om jag får bryta av en liten bit. De brukar bli glada. Tror att de tänker att deras bulle är så frestande så att jag inte kan avstå HELT i varje fall.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2010.08.04 - 09:15:50 »

Min taktik med.  :lol: Men, som igår, blev faktiskt frestelsen för stor. Marängtårta med grädde och röda vinbär.  :lick:

Jag ska testa att ha i en msk socker och stevia nästa gång. En annan sak. De blev jätte torra! Varför då? Då hade jag ändå i ett ägg mer, för mina var så små. JAg funderade på om det är sockret som binder vätskan. Kan det vara så?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.08.04 - 09:26:03 »

Jag har inte blivit bjuden på nåt med grädde på. Det skulle nog var svårare. Antar att det är oartigt att skrapa av grädden och lägga tillbaks det mesta marängen?  :confused3:

Fan vad det regnar då! Jag måste ut och köpa sherry och salami! Hur ska det gå till nu då?  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2010.08.06 - 22:42:12 »

Du vet om att vi har vattentäta kroppar va? Inget vatten, som vi inte vill, kan komma in.  :cool:

Allt hembakt har jag svårt att tacka nej till. Mycket svårt. Och det blir svårare och svårare i detta förlovade land där allt ska bakas med grädde, socker och bär. Mina älsklingskombinationer.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2010.08.06 - 23:22:34 »

ja ibland blir det svårt att säga nej faktiskt.. och speciellt när det gäller hembakade grejjor!.. ibland så ser man ju också på den som bakat att den blir lite smått sårad om man inte smakar en bit i alla fall!  :sad: och inte vill man såra någon inte!  så ibland får man som du säger ta en bit endå!... men då kommer ju som du säger den där jättehungern och darrningarna som ett brev på posten.. för mig kommer även huvudvärk och ibland illamående som en given följeslagare.. :tongue_wag:  men ibland är det endå värt det!  :nod-yes: speciellt när man ser någon man tycker om lysa upp av glädje när man berömmer deras hembakade kanelbullar eller vad det nu är!  :nod-yes:  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2010.08.06 - 23:36:37 »

Jag gick ut så det så. Och jag var och klippte mig också. 40 minuter i regnet. Minst! :badtongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2010.08.06 - 23:48:31 »

dagens duch avklarad med andra ord!  :flirting: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544