Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 09:11:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Livmedelsbutiksdesign  (läst 2810 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.07.11 - 18:44:32 »

Den här killen har en rad tips som ska hjälpa en lyckas med sin lowcarbdiet. Jag gillade inte många av tipsen, men det här var roligt.


SUCCESS TIP NO. 18: AT THE GROCERY STORE SHOP THE OUTER AISLES

It will be easier to stick with your low-carb lifestyle if you learn the one common thread in
all grocery store designs: the healthy foods are on the perimeter aisles.

Think about it, when you go into the grocery all of the healthy stuff, fruits, vegetables,
meats, and dairy products are arranged around the stores walls. You only rarely need to enter
the center aisle areas in those few stores that stock butter and cheese in the center near
the frozen foods. For the most part all of the foods that you need for your low carb diet can
be found on the perimeter of the grocery store.

Train yourself to start on one end of the outer aisle and work your way around. It will be
much easier to avoid carb cravings and fill your basket with healthy items if you do so.

http://www.low-carb-ketogenic-diets.com/low-carb-ketogenic-success-tips.html


Det stämmer ju! Allt man köper ligger runt kanterna...  :lol:

Konstigt egentligen. För det är ju sånt som alla köper. Borde det inte ligga i mitten så man tvingas gå förbi de "onödiga" varorna och lockas?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1 skrivet: 2010.07.11 - 22:12:18 »

Det stämmer nog faktiskt! Men där jag handlar och man bara ska ha några saker så genar man genom mittenhyllorna. Går man ändå hela varvet runt så hamnar man vid chipshyllorna och läsken, och precis där man kommer in är det bröd till vänster och fukt och grönt lite längre fram åt höger. Men det mest onyttiga är ju i mittensektionen. Brödet kan ju räknas till mittensektionen med eftersom den ligger till vänster och man går åt vänster när man kommer in. Är inte vänstersväng "norm", har läst att man handlar mer om butiken är svängd så. Vet inte om det ligger ngt i det dock.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.07.11 - 22:32:39 »

Hmmm. Min närmaste butik (stor ICA) har högersväng och brödet ligger också i kanten, men i liksom en utbuktning, så den slirar jag förbi bara, behöver inte gå igenom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2010.07.12 - 00:17:05 »

Det KAN vara en el-ekonomisk tanke med att ha många kylar längs väggarna. Men jag vet inte om det är så, med tanke på att många frysar står i mitten av affären.
Hursomhelst, så är det väl visst så att det man oftast köper är längs sidorna i affärerna. Däremot grönsaker och sådant, som jag är torsk på, brukar stå lite mer centralt. Så där tar det alltid tid för mig.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544